کیف پول متامسک (MetaMask) قصد دارد IP کاربرانش را جمع آوری کند

کیف پول متامسک (MetaMask) قصد دارد IP کاربرانش را جمع آوری کند | همتاپی

بر اساس آخرین توافق نامه سیاست حفظ حریم خصوصی که توسط شرکت کانسنسیس (ConsenSys)، خالق کیف پول متامسک (Metamask)، منتشر شده است، این شرکت قصد دارد IP کاربران و آدرس‌ کیف پول‌های اتریوم در طول تراکنش‌های درون زنجیره‌ای را جمع آوری کند

همچنین این شرکت، توضیح داد که تنها در صورتی اطلاعات کاربران جمع آوری می‌شود که از برنامه پیش فرض فراخوانی رویه از راه دور (RPC) متامسک به نام Infura استفاده کنند. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

ConsenSys همچنین افزود که افرادی که از نودهای اتریوم یا از طریق برنامه RPC شخص ثالث کیف پول متامسک استفاده کنند، مشمول این آپدیت در سیاست حفظ حریم خصوصی نخواهند شد‌. 

این شرکت اضافه کرد که اطلاعات جمع‌آوری‌شده ممکن است برای شرکت‌های وابسته، در طی معاملات تجاری افشا شود یا ممکن است برای مطابقت با الزامات سیاست شناخت مشتری «KYC» و الزامات مبارزه با پول‌شویی «AML» مورد استفاده قرار گیرد.

دیکریپت نیز گزارش داده است‌ که‌ RPCهایی که می‌توانند توسط توسعه‌دهندگان اتریوم استفاده شوند، عبارتند از Alchemy ،QuickNode ،Moralis و Tatum.  با این حال، این RPCهای جایگزین، مشمول سیاست‌های جمع آوری داده‌های خود هستند و ممکن است در آینده تغییر کنند.

کانسنسیس (ConsenSys) در یک پست وبلاگی اظهار کرده است که: در روش کار ما همیشه اطلاعات خاصی از نحوه استفاده کاربران از سایت‌های ما به صورت خودکار جمع آوری می‌شود و این اطلاعات ممکن است شامل آدرس‌های IP کاربران نیز باشد‌.

همچنین افزوده است که جمع آوری اطلاعات مخصوص Infura نیست و جمع آوری داده‌ها به این شکل، بطور کلی با ” نحوه عملکرد ساختار وب” سازگار است.

در نهایت نیز، واکنش جامعه کریپتو به این تغییرات در سیاست حفظ حریم خصوصی ConsenSys منفی بوده است‌. آدام کوکران Adam Cochran، از اعضای Cinneamhain Ventures اظهار کرده است:

برای کاربران هیچ چیز مهم‌تر از حفظ حریم خصوصی‌شان نیست. به خصوص وقتی صحبت از گزارش‌های مالی می‌شود، کاربران حق دارند ناشناس باشند‌. کیف پول متامسک برای مدت طولانی به عنوان یک سرویس دهنده عالی رایگان عمل کرده است، اما این تصمیم گیری آنها، برای ثبت IP کاربران و مرتبط کردن آن‌ها به تراکنش‌هایشان، قابل قبول نیست‌.

خوب است بدانید ConsenSys، خالق کیف پول متامسک (Metamask)، تنها شرکتی نیست که در جمع آوری داده‌های خود تغییر ایجاد کرده است. صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ نیز اخیرا برخی از داده‌های خارج از زنجیره شامل نوع دستگاه کاربر و یا نوع مرورگر را ثبت کرده است. اما این صرافی ادعا کرده است این اطلاعات را صرفا برای بهبود تجربه کاربری جمع آوری می‌کند. همچنین این صرافی افزوده است، در این جمع آوری‌ها، اطلاعات شخصی کاربر مانند نام، آدرس، تاریخ تولد، ایمیل یا آدرس IP جمع آوری نمی‌شود‌. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش ترون  صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: cryptodaily.co.uk
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام وقتتون بخیر ، ببخشید یک سوال داشتم peg در تراست ولت به چه معنی هست ؟

  2. با این خبری که منتشر شد برای ip کاربران تراست ولت میترسیم تحریممون کنند و داراییمونتو کیف پول تراست ولت از دست بره 🙁

  3. با جمع کرردن ip کاربران تراست ولت امکان تحریم شدن ایران هست ؟