آیا شیبا اینو هنوز هم ارزش سرمایه گذاری دارد؟

آیا شیبا اینو هنوز هم ارزش سرمایه گذاری دارد؟ | همتاپی

بدون شک شیبااینو (SHIB) یکی از موفق ترین میم کوین‌های فعال در بازار رمزارزها و البته رقیب اصلی دوج کوین از لحاظ ارزش بازار بوده است. این میم کوین در سال 2021 باعث ثروتمند شدن بسیاری از سرمایه گذاران شد؛ اما آیا شیبا اینو هنوز هم ارزش سرمایه گذاری دارد؟

در واقع، شیبا اینو از تفاوت‌های بسیاری برخوردار است، حتی بیشتر از رقیب خود یعنی دوج کوین. این آلتکوین علاوه بر استفاده از چهره یک سگ بامزه ژاپنی، از یک اکوسیستم کامل برخوردار است. در ادامه به بررسی معایب و مزایای سرمایه گذاری بر روی این میم کوین که در سال 2020 معرفی شد می‌پردازیم.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

نکات مثبت شیبا اینو

در حقیقت اکوسیستم شیبا اینو توانسته است به جایگاه ویژه‌ای در محیط های مختلف دنیای بلاکچین از جمله بازار مالی غیر متمرکز (DeFi)، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و متاورس دست پیدا کند.

مطالب مرتبط: متاورس (Metaverse) چیست؟

این آلتکوین در سال 2021 و با معرفی صرافی غیر متمرکز (DEX) خود به نام شیبا سواپ (ShibaSwap) وارد دنیای دیفای شد.

مشارکت در تامین نقدینگی، استیک کردن و تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر، از جمله راه‌های کسب درآمد از طریق این صرافی غیرمتمرکز هستند.

همچنین این اکوسیستم در سال 2021 از مجموعه NFT خود به نام شیبوشی (Shiboshi) رونمایی کرد. یکی از کاربردهای این NFTها، استفاده در بازی Shiba Eternity است. بازیکنان با در اختیار داشتن این کارت‌ها می‌توانند از قابلیت‌های خاص این بازی (مانند چشم لیزری) استفاده کنند.

متاورس شیبا اینو در سال 2022 ایجاد شد. بر اساس پست اولیه توسعه دهندگان، این متاورس 100,595 قطعه زمین خواهد داشت. با به کارگیری قابلیت ایجاد این زمین ها، اکوسیستم این میم کوین نیز در مسیر بازیگران بزرگ بازار مانند دیسنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) گام برمی‌دارد.

مطالب مرتبط: decentraland چیست و چرا نباید از آن دوری کرد؟!

قطعا حضور در چنین بازارهایی باعث می‌شود این آلتکوین یک انتخاب عالی برای کسانی باشد که بیشتر از یک میم کوین روی آن حساب می‌کنند.

شیبا اینو چه معایبی دارد؟

با نگاهی واقع بینانه به این توکن فعال بر بستر اتریوم، می‌بینیم که تمام ویژگی‌های گفته شده، تاثیر چندانی بر افزایش قیمت شیبا اینو نداشته‌اند. این آلتکوین در بحبوحه رشد میم کوین‌ها و تمرکز بازار بر توکن‌هایی که از چهره سگ‌ها استفاده می‌کردند، رشد بسیار قابل توجهی را تجربه نمود.

اطمینان از رسیدن قیمت شیبا اینو به سقف تاریخی خود، در زمان مثبت شدن روند بازار، گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران نخواهد بود. حتی توکن سوزی که با هدف کاهش توکن‌های در گردش انجام می‌شود نیز تاثیر قابل توجهی در کاهش عرضه این توکن نداشته است. حتی در صورت نزولی بودن بازار نیز از شیبا اینو و تمام مشتقاتش به عنوان یک میم کوین یاد می‌شود. چنین عاملی باعث دشوار بودن رشد و توسعه یک توکن، در بازاری است که به توکن های سرگرم کننده اهمیت چندانی نمی‌دهند.

بعلاوه باید به این نکته توجه داشت که ممکن است بازار خرسی چند ماه دیگر ادامه داشته باشد و در چنین شرایطی که سرمایه گذاران با کمبود نقدینگی مواجه می‌شوند، میم کوین‌ها در اولویت فروش قرار دارند. شیبا اینو نیز از این حیث مستثنی نیست. برای اطلاع از آخرین اخبار شیبا به صفحه تحلیل ارز دیجیتال شیبا مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش شیبا  صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *