رشد پروتکل‌های لایه ۲ اتریوم چه تأثیری در قیمت متیک خواهد داشت؟

رشد پروتکل‌های لایه 2 اتریوم چه تأثیری در قیمت متیک خواهد داشت؟ | همتاپی

بسیاری از ارزهای دیجیتال، امسال شروع درخشانی داشته‌اند و متیک (Matic) به‌دنبال رسیدن به مرزهای جدید برای قرار گرفتن در میان موفق‌ترین‌ها است. همزمان با اضافه شدن این توکن به لیست نهنگ‌های برتر اتریوم قیمت متیک رشد جزئی 2.3 درصد را ثبت کرده است.

در زمان نگارش این مطلب، پالیگان با رشد 2.35 درصدی به قیمت 0.8004 دلار رسید. براساس شاخص‌های درون زنجیره‌ای، پالیگان (متیک) با رشد 67.23 درصدی حجم معاملات طی 24 ساعت گذشته، انباشت خرد بسیار قابل توجهی را ثبت کرده است.

برای پالیگان یا متیک سابق، قرار گرفتن در میان پرسودترین توکن‌ها در زمینه حفظ اعتماد در اکوسیستم خودش، بسیار حائز اهمیت است. این امر وقتی ضرورت بیشتری می‌یابد که تمام چشم‌ها به پیشرفت‌هایی که امسال اکثر پروتکل‌های لایه دو در بلاک چین اتریوم، به نمایش خواهند گذاشت؛ دوخته شده باشد. 

بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، پیش‌تر خاطر نشان کرده است که برای پیشبرد فعالیت‌هایشان در زمینه رول آپ‌ها (Rollup) در سال جاری، چه برنامه‌هایی دارد. در خلال این رقابت تهدیدآمیز برای پیشنهاد اصلی، پالیگان نیز باید بتواند قابلیت‌های مقیاس‌پذیری خود را گسترش بدهد تا کارکرد و رشد اکوسیستم خود را حفظ کند.

اگرچه شاید برای اشاره به پیشرفت‌های قابل ملاحظه در زمینه پروتکل‌های لایه دو خیلی زود باشد، رشد توکن متیک در مقایسه با سایر همتایان، می‌تواند برای اکوسیستم این شبکه مایه آرامش خاطر باشد.

 قیمت متیک ضررهای قبلی را جبران می‌کند

با توجه به سقوط  72.5 درصدی قیمت متیک از اوج تاریخی، این رمزارز هنوز باید سطوح قیمتی زیادی را به دست بیاورد.

علیرغم این نقاط عطف دشوار، پالیگان یکی از مشهورترین و کارآمدترین پروتکل‌های پشتیبان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) است. با استقبال فزاینده سازندگان وب 3.0 از آپگریدهای هدفمندی که این پروتکل ارائه می‌کند، پروتکل لایه 2 پالیگان هم احتمالاً در جریان رقابت‌های سال 2023 قرار دارد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش متیک صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *