همه چیز درباره همکاری شبکه پالیگان (متیک) و یونی سواپ

همه چیز درباره همکاری شبکه پالیگان (متیک) و یونی سواپ | همتاپی

 در حالی که ایجاد مشارکت‌های بیشتر با شبکه ارز دیجیتال متیک دور از انتظار نیست، لازم است همکاری این شرکت با صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ را بعنوان یک همکاری مهم در فضای مارکت ارز دیجیتال، مورد بررسی قرار داد.

همانطور که در سال 2022 اشاره شده بود، متیک مشارکت‌های زیادی را با بخش‌هایی خارج از مارکت ارزهای دیجیتال برقرار کرده است که منجر به افزایش رشد اکوسیستم لایه 2 شده است. شرکت‌هایی مانند استارباکس، نیوبانک (Nubank) و مسترکارت در لیست این همکاری‌ها قرار دارند. در ابتدا می‌بایست در نظر داشته باشیم که هر دو پلتفرم مبتنی بر بلاکچین متیک و یونی سواپ، در سال 2023 می‌توانند از لحاظ جذب کاربران، بسیار برجسته عمل کنند.

پالیگان () می‌تواند یکی از پلتفرم‌هایی باشد که بیشترین رشد را در سال 2023 خواهد داشت. زیرا علاوه بر این که یک راه حل برای مشکل مقیاس پذیری اتریوم می‌باشد، در حوزه‌های جالب توجهی مانند رول‌آپ‌ها (rollup) هم فعالیت دارد.

مقاله پیشنهادی: یونی سواپ چیست؟

از طرفی با توجه به این که پلتفرم‌های متمرکز در حال از دست دادن تدریجی اعتبار خود نزد سرمایه گذاران ارز دیجیتال می‌باشند، انتظار می‌رود صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ، در طول زمان محبوبیت بیشتری بدست آورد.

در سال 2022، یکی از بزرگترین رسوایی‌های تاریخ مارکت کریپتو، در مورد صرافی FTX اتفاق افتاد. صرافی FTX با سوءاستفاده از اعتماد کاربران به مدیریت سم بنکن فراید (Sam Bankman-Fried)، میلیاردها دلار سرمایه مردم را به سرقت برد.

همکاری پالیگان و یونی سواپ چه مزایایی برای آن‌ها خواهد داشت؟

با وجود پایین بودن تب و تاب دیفای (DeFi) در سال 2022، اما اهمیت بالای صرافی‌های غیرمتمرکز بر همگان آشکار بوده است. ظهور شبکه پالیگان، یکی از بزرگترین کمبودهای این صنعت را برطرف نموده است؛ زیرا این شبکه، برای صرافی غیرمتمرکز (DEX) یونی سواپ، افزایش کارایی به ارمغان آورده است.

همانطور که تیم توسعه لایه 2 اتریوم گزارش داده است، پایین بودن کارمزد شبکه پالیگان، منجر به ارائه خدمات بیشتری روی صرافی غیرمتمرکز یونی‌ سواپ و همچنین جذب بیشتر تریدرها به پلتفرم دیفای گردیده است.

از سوی دیگر، پالیگان (متیک) نیز از این همکاری سود و منفعت برده است؛ زیرا رشد قابل توجهی در مقدار مجموع موجودی قفل شده (TVL) این پلتفرم رخ داده است که می‌تواند حاصل پررنگ‌تر شدن این پروژه در فضای اقتصاد غیرمتمرکز باشد. 

مقاله پیشنهادی: پالیگان چیست

این مشارکت نشان می‌دهد که به چه صورت کارایی شبکه پالیگان (متیک)، با نقدینگی بالای صرافی یونی سواپ ترکیب شده و منجر به افزایش جذابیت فضای دیفای گردیده است. در نهایت، این اقدام، افراد بیشتری را به جنبش اقتصاد غیرمتمرکز جذب نموده و کاربران بلاکچین را به دنیای ایده‌آل بدون نیاز به وجود بانک‌ها نزدیک می‌کند.

این همکاری چه تاثیراتی بر کاربران دیفای خواهد داشت؟

پیش از شکل گیری پالیگان (متیک)، صرافی‌های غیرمتمرکز ناچارا مجبور بودند بین امنیت بالای شبکه اتریوم و یا تراکنش‌های با کارمزد پایین سایر بلاکچین‌ها که به اندازه اتریوم امنیت یا عدم تمرکز بالایی ندارند، یکی را انتخاب کنند.

البته در صورتی که کد قرارداد هوشمند یک صرافی غیرمتمرکز به اندازه کافی قوی باشد، احتمال حملات چند میلیون دلاری در آن صرافی بسیار پایین خواهد بود. اما با این حال، بهره گیری از یک شبکه قدرتمند مانند اتریوم می‌تواند امنیت بیشتری را برای یک پلتفرم غیرمتمرکز تضمین نماید.

اگرچه حقیقت بزرگ این است که هیچ کس تمایل ندارد برای یک مبادله ساده، کارمزد بالایی پرداخت کند. اما از طرفی این موضوع نمی‌بایست موجب کم رنگ کردن اهمیت مساله امنیت گردد.

برآیند تمام موارد بالا،‌ نشان دهنده این است که دقیقا پالیگان (متیک) چه مشکل بزرگی را برای صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ حل و فصل کرده است. از همین رو، همچنان می‌توانیم شاهد انتقال سایر پروژه‌های دیفای به راه حل‌هایی باشیم که مقیاس پذیری را بدون نادیده گرفتن امنیت، به ارمغان می‌آورد. این پدیده خصوصا زمانی دیده خواهد شد که مارکت ارزهای دیجیتال به روند صعودی باز می‌گردد و شاهد سرازیر شدن حجم بالای موجودی‌های کریپتویی به صرافی‌های غیرمتمرکز خواهیم بود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش متیک صرافی ارز دیجیتال همتا پی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *