مدیرعامل وینترمیوت: رهبری اتریوم در بازار منجر به سقوط این پلتفرم می‌شود

چکیده مطلب:

اوگنی گائوی، مدیرعامل وینترموت (Wintermute)، رهبری اتریوم را به دلیل اهداف متناقض مورد انتقاد قرار داد. به عقیده او، مشکلات رهبری بیشتر از مسائل فنی، باعث سقوط اتریوم در آینده خواهد شد. انتقاد گائوی، بحث‌های گسترده‌ای را در جامعه کریپتو در فصای شبکه اجتماعی اکس به راه انداخت.

مدیرعامل وینترمیوت: رهبری اتریوم در بازار منجر به سقوط این پلتفرم می‌شود

اوگنی گائوی (Evgeny Gaevoy)، مدیرعامل شرکت بازارساز ارزهای دیجیتال وینترموت (Wintermute)، اخیرا نگرانی‌های خود را در مورد رهبری اتریوم ابراز کرده است. گائوی معتقد است که اگر قیمت اتریوم در آینده سقوط کند، علت آن، نه ضعف‌های فنی در مقایسه با رقبایی چون سولانا، بلکه تضادهای موجود در رهبری این شبکه خواهد بود.

انتقاد از موضع متناقض رهبری اتریوم

گائوی از رهبری اتریوم، به‌خصوص ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیان‌گذاران این شبکه انتقاد کرد و می‌گوید که آن‌ها در مورد سرمایه‌داری و عدالت اجتماعی نظرات متناقضی دارند. گائوی معتقد است اتریوم به دلیل این اهداف متضاد شکست خواهد خورد، نه به خاطر مشکلات فنی. او در توییتی نوشت: 

اگر اتریوم در آینده شکست بخورد، دلیلش سرعت بیشتر سولانا در پردازش نخواهد بود. علت اصلی، درگیری رهبران اتریوم در یک تناقض بزرگ است که هنوز نتوانسته‌اند از آن رها شوند.

او بر این باور است که فناوری بلاکچین، سیستم‌های سرمایه‌داری را تقویت می‌کند. اما رهبرانی مانند بوترین و هایدن آدامز، از بنیانگذاران صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ، تلاش می‌کنند که با تأکید بر اهداف ارزشمند اجتماعی، مشکل سرمایه‌داری را حل کنند.

او معتقد است نمی‌توان هم یک نظام سرمایه‌داری و هم یک سیستم سوسیالیستی برنامه‌ریزی شده را به طور همزمان ایجاد کرد. گائوی نظام سرمایه‌داری را به‌دلیل کارآمدی بیشتر سرمایه‌داری در مقایسه با سوسیالیسم، ترجیح می‌دهد.

بحث‌های داغ در جامعه کریپتو

انتقاد گائوی زمانی مطرح شد که یک بحث گسترده‌تر با نقد بوترین از میم کوین‌‎های سلبریتی‌ها آغاز شده بود. بوترین تأکید می‌کند که پروژه‌های رمزارزی باید فراتر از کسب درآمد، اهداف اجتماعی بزرگتری را دنبال کنند. 

این موضوع باعث واکنش ایگی آزالیا (Iggy Azalea)، خواننده استرالیایی شد که توکن میم خود به نام مادر ایگی (MOTHER) را راه‌اندازی کرده بود.

آزالیا در یک پادکست، موضع بوترین در مورد هزینه گس (Gas Fee) را زیر سؤال برد. اظهارات او که نشان‌دهنده سوء برداشت وی از کارمزدهای گاز اتریوم بود، به صورت گسترده پخش شد و مورد تمسخر جامعه رمزارزی قرار گرفت.

زمانی که آدامز نیز وارد این بحث شد، مناقشه شدت گرفت. او آزالیا را به دلیل تمسخر بوترین به جای پرداختن سازنده به نگرانی‌های خود، مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد گائوی، بحث‌های فراوانی را در جامعه کریپتو به راه انداخته است. در حالی که برخی با نظر او موافق هستند، بسیاری نیز مخالفت خود را اعلام کردند. یکی از اعضای جامعه در پاسخ به گائوی گفت که بوترین و آدامز تنها نظر خود را در مورد رمزارزها بیان کرده‌اند و این لزوما با اصول سرمایه‌داری در تضاد نیست.

این عضو پیشنهاد کرد که انتقادات آن‌ها بیشتر در مورد تضمین پایداری و پیشرفت بلندمدت در فضای رمزارزها بود. گائوی نیز در پاسخ به واکنش‌های منفی، بیانیه‌ خود را اینگونه نوشت:

به نظر من، همه چیز به اصول و قواعد شما برمی‌گردد. اگر اصول شما سرمایه‌داری باشد و بعد قدم‌های اضافه‌ای برای کاهش زیان‌های آن بردارید، من صددرصد حامی آن هستم. اما اگر اصول شما، چیزی مانند عدالت اجتماعی یا فقط ساختن گزینه‌های خوب باشد و سپس سرمایه‌داری را به عنوان یک فکر ثانویه به آن بچسبانید، من با این رویکرد مخالفم.

به‌هرحال، انتقادهای گائوی، چالش‌های پیش‌روی رهبران اتریوم را نشان می‌دهد. با ادامه توسعه اتریوم، ایجاد تعادل بین محرک‌های اقتصادی و اهداف اجتماعی، کماکان محل بحث و جدل باقی خواهد ماند.

منبع: بی‌این‌کریپتو
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *