نقل و انتقال غیررسمی رمز ارزها در کشور قاچاق کالا و ارز محسوب می‌شود

نقل و انتقال غیررسمی رمز ارزها در کشور قاچاق کالا و ارز محسوب می‌شود

قاچاق کالا و ارز از جمله موضوعات بسیار مهم و حیاتی در کشور می‌باشد و عدم مدیریت آن بدون شک می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای ابعاد مختلف نظام جمهوری اسلامی در پی داشته باشد. در شرایط اقتصادی کنونی کشور، قاچاق کالا و ارزهای سنتی و ارزهای دیجیتال یکی از معضلات و دغدغه‌های مجلس شورای اسلامی می‌باشد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم شورای اسلامی در رابطه با مصوبه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: امروز باقیمانده بخش‌های اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و یکی از بند‌های ذیل این اصلاحیه در خصوص ضوابط و مقرارت رمز ارزها بود.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این نکاینده مجلس با بیان اینکه برای جلوگیری از التهابات بازار باید به سمت تولید رمز ارز ملی برویم، در ادامه بیانات خود افزود:

یکی از نکات قابل تأمل این قانون این است که تمامی قوانین و مقرارت مرتبط با ارزهای سنتی، برای رمز ارزها نیز قابل اجراست و رمز ارزها هم به صورت قانونی مورد معاملات اقتصادی قرار می‌گیرند. هم اکنون هر نوع فعالیت در خصوص کالاهای قاچاق در فضای مجازی ممنوع است. تبلیغ، ارائه بیمه نام و ضمانت بانکی برای این کالاها در فضای مجازی پیگیرد قانونی دارد. که همه این قوانین برای رمز ارزها هم اجرا خواهد شد.

وی افزود:

انجام هر گونه عملیات غیررسمی و خارج از سیستم دولتی کشور مانند نقل و انتقالات ارز سنتی و ارز دیجیتال برخلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است و قاچاق ارز و کالا محسوب می‌شود.

پورابراهیمی در جلسه پرسش و پاسخ در واکنش به این سوال که آیا این قوانین به تنهایی نقش بازدارندگی دارند یا برای اجرا نیاز به مراجع قضایی و قانونی می‌باشد؟ افزود با توجه به شرایط کنونی کشور تلاش می‌کنیم مجازات مراجع قانونی به صورتی باشد که باعث بازدارندگی شود و در کشور قاچاق کالا و ارزهای سنتی و ارزهای دیجیتال کاهش بیابد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *