ایران یکی از ۷ کشور جهان با بیشترین میزان استخراج ارز دیجیتال است

ایران یکی از 7 کشور جهان با بیشترین استخراج ارزهای دیجیتال است | همتاپی

مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارزهای کشور اعلام کرد: به دلیل وجود تعرفه‌های تخفیفی برای حامل‌های انرژی در ایران، اکنون کشورمان جزو 7 کشوری است که بیشترین میزان استخراج ارز دیجیتال جهان در آن انجام می‌شود. 

دکتر محمد خدادادی بهلولی، مجری طرح تامین برق مراکز استخراج ارز‌های دیجیتال کشور با اعلام این خبر اظهار داشت:

در حال حاضر چین، روسیه، آمریکا، قزاقستان، کانادا، ایسلند و ایران 7 کشوری هستند که بیشترین میزان استخراج ارز دیجیتال در آن‌ها صورت می‌گیرد.

او افزود به دلیل وجود تعرفه‌های تخفیف در حامل‌های انرژی، پدیده استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال در کشور بسیار شایع شده است. به گفته ایشان این تخفیف‌های انرژی در مقایسه با قیمت‌های جهانی بسیار ناچیز هستند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

مجری طرح تامین برق مراکز استخراج ارزهای دیجیتال در ادامه اضافه کرد تاکنون در کشور حدود 3646 مرکز استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال کشف شده است که مجموعا 196,233 دستگاه ماینر از آن‌ها جمع آوری شده است. طبق اعلام خدادادی توان مصرفی برق این مراکز غیر مجاز مجموعا بیش از 570 مگاوات بوده است.

به گفته خدادادی برای تولید و رساندن این میزان از برق به محل مصرف، نیروگاهی به بزرگی 800 مگاوات باید احداث شود. 

ایشان با بیان اینکه دستگاه‌های استخراج ارز‌های دیجیتال برق زیادی مصرف می‌کنند، افزود:

رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال است که به صورت غیر متمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج ارزهای دیجیتال باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

خدادادی با اشاره به اینکه استخراج یک بیت‌کوین به 300 مگاوات ساعت برق نیاز دارد و این میزان برق، انرژی مصرفی حدود 35 هزار واحد مسکونی در مدت یک شبانه‌روز است به مقایسه برق مصرفی یک ماینر با سایر وسایل برقی پرداخت و گفت: یک ماینر با برق مصرفی 2 الی 3 کیلووات به اندازه 35 پنکه یا 15 یخچال‌فریزر برق مصرف می‌کند. البته انرژی که 5 کولرآبی یا یک کولرگازی مصرف می‌کند معادل این مقدار است.

خدادادی با تکید بر اینکه برای شناسایی مراکز غیر مجاز استخراج ارزهای دیجیتال در کشور به مشارکت و همکاری مردم نیاز داریم افزود:

مردم می‌توانند اطلاعات خود را درباره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز را در سامانه سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat ثبت کنند تا رسیدگی شود. 

مجری طرح تامین برق مراکز استخراج ارزهای دیجیتال در پایان خاطر نشان کرد تمام کسانی که مراکز غیرمجاز را گزارش می‌دهند تا سقف 20 میلیون تومان پاداش دریافت می‌کنند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *