پس از آپدیت لندن، ۲ میلیون اتریوم سوزانده شده است

پس از آپدیت لندن، ۲ میلیون اتریوم به ارزش 6.9 میلیارد دلار سوزانده شده است | همتاپی

در تاریخ ۲۴ ژوئن ۲۰۲۱ (۳ تیر ۱۴۰۰) حدودا 205 روز پیش، هارد فورک لندن که مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود، در شبکه اتریو‌م اجرا شد. از زمان اجرای موفقیت‌آمیز این ارتقا، 1,915,220 اتریوم به ارزش بیش از 6.9 میلیارد دلار سوزانده شده است.

این هارد فورک با ارتقا (EIP-1559) علاوه بر بهینه‌سازی کارمزدهای شبکه اتریو‌م، استراتژی مالی شبکه اتریوم را نیز تغییر داد و به صورت غیرمستقیم قیمت گس را از طریق یکسان‌سازی نرخ کارمزدها کاهش می‌دهد. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در هر دقیقه 3.57 اتریوم سوزانده می‌شود

شبکه اتریوم (ETH) تقریباً 1,915,220 اتر را سوزانده است و از لحاظ آماری در آستانه ۲ میلیونی شدن است. از زمان راه‌اندازی ارتقاء EIP-1559 در ۵ آگوست ۲۰۲۱، جامعه ارزهای دیجیتال به میزان اتریومی که بصورت روزانه سوزانده می‌شود، دسترسی دارد.

هم اکنون، نرخ ۲۴ ساعته سوزاندن اتریوم، 3.57 اتر در دقیقه معادل حدود 9,809 دلار است.

هارد فورک لندن (EIP-1559) از اساس الگوریتم متصل به هزینه پایه برای هر گس را در پروتکل تغییر می‌دهد و هزینه پایه به ازای هر گس را می‌سوزاند. طرفداران اتر به شدت موافق این ایده بودند، زیرا عرضه اتر را در طول زمان کاهش می‌دهد.

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم نیز هنگامی که هارد فورک لندن اجرا شد، به بلومبرگ گفت که به بهره‌وری این ارتقاء ایمان دارد. همچنین افزود:

اکنون ارسال تراکنش که در بلاک بعدی گنجانده می‌شود، بسیار آسان‌تر می‌شود و این برای تجربه کاربر بسیار مهم است.

بنابراین ارتقای EIP-1559 مهم‌ترین بخش هارد فورک لندن است.

اوپن سی (Opensea) بزرگترین واحد سوزاننده اتر

چندین هفته پس از اجرای ارتقا 1559 لندن، به نظر نمی‌رسد این ارتقاء بر هزینه‌های بالای گسی که کاربران هنگام ارسال تراکنش‌های زنجیره‌ای (لایه یک) با آن سروکار دارند، تأثیر داشته است. آمار این واقعیت را به خوبی تایید می‌کند. چون دقیقا یک ماه پس از اجرای ارتقای لندن، میانگین هزینه گس اتر به 59 دلار در هر تراکنش رسید. در حال حاضر میانگین کارمزد گس برای انتقال اتریوم (ETH) بسیار کمتر است، 0.006 اتر، معادل 16.61 دلار در هر تراکنش یا 31.3 gwei است.

در همین حال، از آنجایی که شبکه از طریق این ارتقاء، 6.9 میلیارد دلار اتر را از بین برده است، بزرگ‌ترین سوزاننده شبکه اتریوم از طریق زنجیره، پلتفرم بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) اوپن سی (Opensea) می‌باشد. در زمان نگارش این مقاله، این پلتفرم پیشرو NFT، تقریباً 229,916 اتر به ارزش 790,499,348 دلار را در طی 14,635,232 انتقال اتر سوزانده است.

تنها رقیب اوپن سی، تراکنش‌های معمولی اتر است، با 178,166 اتر که تا به امروز سوزانده است است، که دومین سوزاننده بزرگ شبکه اتریوم می‌باشد. سایر سوزانندگان بزرگ اتر پس از اوپن سی و اتر، شامل پروتکل‌ها و پلتفرم‌هایی مانند صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap v2)، استیبل کوین تتر (Tether)، سواپ روتر (Swaprouter 2) ، یونی سواپ وی 3 (Uniswap v3) و کیف پول متامسک (Metamask) هستند.

برای اطلاع از آخرین اخبار اتر به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *