ارز دیجیتال ملی در کشور به صورت آزمایشی راه‌اندازی خواهد شد

ارز دیجیتال ملی در کشور به صورت آزمایشی راه‌اندازی خواهد شد | همتاپی

علی صالح‌آبادی، رئیس بانک مرکزی، در حاشیه نشست خود با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی طرح ارز دیجیتال ملی توسط بانک مرکزی و راه اندازی آزمایشی ارز دیجیتال ملی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش همتاپی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی صالح‌آبادی، رئیس بانک مرکزی، پس از جلسه خود با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوصی محتوای بررسی شده در این نشست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد شرایط بازار ارز و کلان حوزه اقتصادی و سیستم بانکی کشور گزارش مفصلی را به مجلس ارائه کردیم.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

صالح‌آبادی در ادامه این گفت و گو بیان کرد: مسئله اصلاح قانون بانک مرکزی و اصلاح قانون پولی و بانکی سال‌ها است که مطرح شده است و از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. در نشست انجام شده مقرر شد کمیته‌ای مشترک با هماهنگی کمیسیون اقتصادی تشکیل شده و قانون بانک مرکزی را مورد بررسی قرر دهد و سپس جمع بندی خود را در مهلت مشخص شده تحویل دهد.

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد که قانون بانک مرکزی باید اصلاح و به روز شود:

مسئله ارزهای دیجیتال در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به اهمیت ارز دیجیتال ملی و غیر ملی در سطح دنیا مقرر شد کار گروهی با همکاری کمیسیون اقتصادی تشکیل شود، در نتیجه موضع بانک مرکزی این کشور درباره ارزهای دیجیتال روشن می‌شود.

صالح‌آبادی در پایان نیز در مورد برنامه‌های آینده کشور برای ارز دیجیتال ملی بیان کرد:

در آینده ارز دیجیتال ملی را به صورت آزمایشی راه‌اندازی خواهیم کرد که در حال حاضر بانک مرکزی بررسی‌های خود را روی آن انجام می‌دهد. امیدواریم ضوابط آن در شورای پول و اعتبار نهایی شود و این اتفاق که به صورت محدود در کشورهای دنبال شده، در ایران نیز راه‌اندازی شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بنظرتون احتمال داره ما هم مث چین و امریکا واقعا یه روز ارز ملی بزنیم؟ اصن منفعتش چیه؟