برای جلوگیری از التهابات بازار باید به سمت تولید رمز ارز ملی برویم

برای جلوگیری از التهابات بازار باید به سمت تولید رمز ارز ملی برویم

رئیس کمیسیون اقتصادی در گزارش وضعیت اقتصادی کشور ضمن اشاره به موضوع ارزهای دیجیتال خاطر نشان کرد: باید به سمت تولید رمز ارز ملی برویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمد پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه، سوم تیرماه با اشاره به اوضاع اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم و التهاب موجود در بازار ارزی کشور، گفت: از روز یکشنبه که تشکیل جلسات کمیسیون‌های مجلس آغاز شد بلافاصله در اولین جلسه کمیسیون اقتصادی کشور بررسی مسائل ارزی ایران در دستور کار قرار گرفت. با توجه به اهمیت مسائل ارزی روز دوشنبه، سه جلسه با حضور معاونین وزارت خارجه، معاونین وزارت کشاورزی و معاونین وزارت صمت تشکیل شد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: باید به سمت تولید رمز ارز ملی برویم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این جلسه ضمن اشاره به موضوع ارزهای دیجیتال خاطر نشان کرد:

در جلسه کمیسیون اقتصادی در دوره دهم مجلس، استفاده از رمزارزها را به عنوان یکی از راه‌های درآمدی مطرح کردیم، اما دولت تصور کرد منظور ما سرمایه‌گذاری مردم در این حوزه است، درحالی که معتقدیم رمزارز باید به صورت داخلی تولید شود و هرگاه این اتفاق افتاد، سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد، اما وزارت نیرو حجم کار را بدون تولید رمزارز داخلی به جایی رساند که به طور کل موضوع تعطیل شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ‌در ادامه بیانات خود به اشکالات اساسی که در بازارهای ارزی کشور وجود دارند اشاره کرد و گفت:

مکانیزمی برای عرضه و تقاضا وجود ندارد و بانک مرکزی در این حوزه دخالت می‌کند که باعث شده شاهد تجمع واردکنندگان باشیم، زیرا سامانه نیما ایجاد شده است، اما بانک مرکزی به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است. همچنین مشوق های ناشی از صادرات باید عملیاتی شود تا شرایط به اوضاع عادی بازگردد و عملکرد سامانه نیما نیز نباید به گونه ای باشد که باعث بی‌انگیزگی صادرکنندگان شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *