اخطار رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد استخراج ارز دیجیتال در کشور

اخطار رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد استخراج ارز دیجیتال کشور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استخراج ارزهای دیجیتال تاکید کرده و افزود: در شرایط کنونی جهان با ارز دیجیتال مانند ماهواره و ویدئو برخورد نکنیم.

به گزارش ایسنا الیاس حضرتی، در نشستی با فعالان سیاسی و رئیس جمهور بیان کرد: ما باید در این اوضاع و احوال جهانی ابتکارات جدیدی را ایجاد کنیم. در کشور ما گاز ارزان وجود دارد و از آن می‌توانیم برق ارزان تولید کنیم تا بتوانیم ارز دیجیتال استخراج کنیم. بهتر است در شرایط کنونی جهان با ارز دیجیتال مانند ماهواره و ویدئو برخورد نکنیم. زیرا ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین مباحث روز دنیا است. بنابراین اگر در کشور ما ارز دیجیتال استخراج شود سالانه درآمدی حدود 5-7 میلیارد دلار خواهیم داشت. کشور چین با استفاده از این فناوری نوظهور در ماه گذشته حقوق 300 میلیون کارگر خود را پرداخت کرده است.

 

الیاس حضرتی در ادامه اظهارات خود بیان کرد:

چنین اقداماتی برای عده زیادی ایجاد انگیزه می‌کند تا نیروگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال را ایجاد کنند. وزارت نیرو هم می‌تواند در ساعات خاصی از روز برق ملی را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا بتوانند ارز دیجیتال استخراج کنند.

در این جلسه قائم مقام حزب اعتماد ملی از برخورد خوب دولت و مجموعه نظام در مقابله با ویروس کرونا گفت: بعد از 20 سال برای اولین بار است که بین حاکمیت نظام هماهنگی‌های خوبی ایجاد شده است و صدا و سیما بیانیه‌های مفیدی از صحبت‌های رئیس جمهور را نشان داده است. به همین دلیل مردم گمان کردند آقای روحانی دو دوره متوالی رئیس جمهور کشورمان بوده استT چرا تاکنون چنین صحبت‌های مفیدی از او در صدا و سیما پخش نمی‌شد. از این هماهنگی‌ها نتیجه می‌گیریم صدا و سیما یا آقای روحانی تغییراتی خوبی را در خود ایجاد کرده است.

قائم مقام در ادامه بیانات خود اشاره کرد:

حمایت نهاد‌های دولتی مختلف از یکدیگر نشان دهنده شرایط خوب حکومت داری در کشور است. به طوری که در هیچ جای صدا و سیما مطالبی علیه دولت نخواهید دید که برای تضعیف کردن آن تلاش کند. گذاشتن برنامه‌هایی مانند تحلیل، سخنرانی و میزگرد یکی از اتفاقات مثبت ویروس کرونا است که در صدا و سیمای ایران ایجاد شده است.

حضرتی در این جلسه به گسترش رونق بازار بورس کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به همت دولت آقای روحانی یک نهضت تامین مالی قوی در کشور ایجاد شده است. باید از وزیر اقتصاد کشور تشکر کنیم که با پایداری‌های خود اقتصاد ما را از بانک محوری به بازار محوری تغییر داده است تا اقتصاد مردمی ‌را در کشور ترویج دهیم.

در ادامه این جلسه نماینده مردم تهران نیز بیان کرد:‌ واگذاری سهام همیشه مشکلات زیادی داشته است. اما در حال حاضر این کار به بهترین، سالم‌ترین و شفاف‌ترین شکل ممکن انجام شده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارزهای دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *