آیا بیت کوین به ۳۰ هزار دلار می‌رسد؛ بیت کوین پس از پیروزی Grayscale

تحلیل قیمت بیت کوین | همتاپی

بیت کوین بعد از پیروزی شرکت (Grayscale Investments) در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، توانست به بالای محدوده ۲۸۰۰۰ دلار برسد؛ اما این ارز دیجیتال ممکن است دوباره سقوط کند و به سطح ۲۵۰۰۰ دلار برگردد.

قیمت بیت کوین نسبت به خبر پیروزی مهم شرکت گری اسکیل در برابر SEC واکنش مثبتی نشان داد و توانست رشد کند.

این پرونده زمانی آغاز شد که گری اسکیل تصمیم گرفت صندوق بیت کوین تراست (Bitcoin Trust) خود را به یک ETF اسپات بیت کوین تبدیل کند؛ اما SEC با آن موافقت نکرد.

آیا قیمت بیت کوین به ۳۰ هزار دلار می‌رسد یا به سطح ۲۵ هزار دلار برمی‌گردد؟

فعالان صنعت ارزهای دیجیتال در آمریکا و کل جهان همچنان منتظرند تا SEC اولین ETF اسپات بیت کوین را تایید کند. ETFها به طور کلی تاثیر بسیار زیادی روی پذیرش ارزهای دیجیتال می‌گذارند؛ زیرا به سرمایه‌گذاران معمولی اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به نگهداری خود دارایی‌های دیجیتالی (مثل بیت کوین) وارد صنعت ارزهای دیجیتال شوند.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

با وجود اینکه گری اسکیل در این پرونده پیروز شده، هنوز راه زیادی تا تایید اولین ETF اسپات بیت کوین باقی مانده است و کنترل این صندوق‌ها همچنان در اختیار SEC قرار دارد. این آژانس در هفته آینده قرار است در مورد سرنوشت ۷ درخواست دیگر برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین هم تصمیم‌گیری کند. یکی از فعالان توییتری بازار ارزهای دیجیتال به نام «odin free» در این باره گفته است:

۹۹.۹۹۹۹۹ درصد از مردم جهان نمی‌دانند که در ۳ روز آینده SEC باید درمورد ۷ درخواست ETF اسپات بیت کوین تصمیم‌گیری کند. این ۷ درخواست توسط شرکت‌های زیر ثبت شده‌ است:

بلک راک (Blackrock) –بیت‌وایز (Bitwise) – ون‌اِک (Vaneck) – ویزم‌تری (Wisdomtree) – این‌وسکو (Invesco) – فیدیلیتی (Fidelity) – ولکری (Valkyrie)

به عبارت دقیق‌تر، در ۱ سپتامبر (8 شهریور) شرکت بیت‌وایز از سرنوشت درخواست خود آگاه می‌شود. شرکت ولکری هم در ۴ سپتامبر (۱3 شهریور) نتیجه درخواستش را دریافت می‌کند. طبق اسناد SEC، بقیه شرکت‌های مذکور هم احتمالاً در ۲ سپتامبر (۱1 شهریور) از نتیجه پرونده‌شان مطلع می‌شوند.

با انتشار این خبر، بیت کوین هم توانست رشد کند و به محدوده ۳۰۰۰۰ دلار نزدیک شود. گفتنی است که این ارز دیجیتال در تمام ماه آگوست (مرداد) در حال تثبیت در محدوده ۲۶۰۰۰ دلار و حمایت مهم ۲۵۰۰۰ دلار بود.

حساب کاربری «ecoinometrics» در توییتر اعلام کرده است:

بیایید بزرگی صندوق بیت کوین تراست (GBTC) شرکت گری اسکیل را بررسی کنیم. این صندوق بیشتر از ۶۳۵ هزار بیت کوین را کنترل می‌کند که تقریباً ۴.۵ برابر ذخایر شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) است. به بیان ساده می‌توان گفت که این شرکت بخش زیادی از محصولات مشابه ETF که بیت کوین اسپات را هولد می‌کند، تسلط دارد.

بیت کوین در روز گذشته توانست محدوده ۲۸۰۰۰ دلار را آزمایش و دو شاخص مهم را تقویت کند. این دو شاخص هم میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (خط قرمز رنگ) و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (خط آبی‌رنگ) بودند. اگرچه بیت کوین  در حال حاضر با رشدی ۵.۷ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته به محدوده ۲۷۴۴۸ دلار رسیده است، اما این ارز دیجیتال در روز قبل توانست اوج هفتگی خود را در محدوده ۲۸۲۸۰ دلار تشکیل دهد.

نمودار قیمت بیت کوین | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین، منبع: Tradingview

نگذار دارایی هات از دست بره

اگر سرمایه‌گذاران همچنان به امید عبور بیت کوین از محدوده ۳۰۰۰۰ به خرید این ارز دیجیتال ادامه بدهند، با کم‌ترین مقاومت‌های ممکن در روند صعودی آن مواجه خواهند. 

شاخص مکدی (MACD) هم چشم‌انداز صعودی دارد و سیگنال خرید بیت کوین را تقویت کرده است. معامله‌گرانی که از این اندیکاتور استفاده می‌کنند، معمولاً با عبور خط آبی‌رنگ آن از خط قرمز رنگ دست به خرید می‌زنند.

[مطالب مرتبط: آیا صرافی BitMEX باعث افزایش قیمت شیبا می‌شود؟]

اگر سرمایه‌گذاران روند صعودی ۲۴ ساعت گذشته را از دست بدهند، احتمالاً باید منتظر بمانند تا بیت کوین با قدرت زیادی از مقاومت ۲۸۰۰۰ دلار عبور کند تا شکست این محدوده تایید شود. چنین حرکتی معامله‌گران را مطمئن می‌کند که بیت کوین می‌تواند به محدوده ۳۰۰۰۰ دلار برسد.

با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال هنوز قدرت چندانی ندارد؛ سرمایه‌گذاران باید برای اصلاح به محدوده ۲۶۰۰۰ دلار و احتمالاً ۲۵۰۰۰ دلار آماده باشند. علاوه بر این، آن‌ها باید به این نکته هم توجه داشته باشند که ماه سپتامبر (شهریور) ماه آسانی برای بازار ارزهای دیجیتال نیست. این شرایط سخت علی‌الخصوص زمانی شدیدتر می‌شود که فدرال رزرو آمریکا دوباره نرخ بهره این کشور را برای کنترل بیشتر تورم آن افزایش دهد.

علاوه بر این، SEC ممکن است درخواست‌های ETFهای اسپات بیت کوین را با هم دیگر تایید کند یا اعلام نتیجه آن را به تاخیر بیندازد. اولین حالت می‌تواند در رشد قیمت بیت کوین تاثیرگذار باشد؛ اما حالت دوم تحلیل بیت کوین باعث می‌شود که بازار در رکود باقی بماند و احتمالاً BTC تا محدوده ۲۰۰۰۰ سقوط کند.

به نظر شما این پیروزی‌ها برای بازار ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داشت و بیت کوین به 30 هزار دلار خواهد رسید؟

 

منبع: Coingape
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *