آخرین مقاومت بیت کوین قبل از رسیدن به ۳۰ هزار دلار کدام است؟

آخرین مقاومت بیت کوین قبل از رسیدن به ۳۰ هزار دلار کدام است؟ | همتاپی

رشد  بیت کوین در هفته‌های اخیر، علاوه بر افزایش  تقاضا و اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار ارزهای دیجیتال باعث رشد قیمت سایر ارزهای دیجیتال بازار هم شده است. این در حالی است که بیتکوین هنوز مقاومت مهم ۲۵,۰۰۰ دلار را پیش رو دارد و برای پایان دادن به بازار نزولی خود، باید از آن عبور کند.

تحلیل تکنیکال نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

عملکرد بیتکوین در نمودار هفتگی آن شبیه به عملکرد این ارز دیجیتال در مراحل نهایی بازار نزولی سال ۲۰۱۸ است. در مراحل نهایی بازار نزولی سال ۲۰۱۸، قیمت بیتکوین به طور چشمگیری کاهش یافت و نزدیک به ۵۰ درصد سقوط کرد. در نتیجه، بسیاری از فعالان بازار تسلیم شدند و ضرر قابل‌توجهی را تجربه کردند. بیتکوین سپس کف خود را پیدا کرد و به طور غیرمنتظرانه‌ای افزایش یافت. در نهایت نیز روند صعودی خود در سال ۲۰۱۹ را شروع کرد.

روند بیت کوین در هفته‌های اخیر هم چنین ساختاری داشته است. بعد از اینکه یک روند نزولی بزرگ، قیمت این ارز دیجیتال را به محدوده ۱۵,۰۰۰ دلار رساند، رویدادهای مختلفی باعث شد فعالان بازار ارزهای دیجیتال تسلیم شوند. با این وجود، بیتکوین اخیراً روند صعودی خوبی را آغاز کرده و خود را به مقاومت‌های مهم زیادی رسانده است.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

علی‌رغم شباهت‌های مذکور، شاید برای اینکه بگوییم بازار صعودی آغاز شده است، زود باشد؛ چراکه بازارهای صعودی به شاخص‌های بیشتری نیاز دارند.

نمودار هفتگی قیمت بیتکوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار هفتگی قیمت بیتکوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت بیت کوین

در بازه زمانی روزانه، بیتکوین از روند نزولی چند ماهه خود پیشی گرفته، وارد مرحله اصلاح شده و پول‌بک زده است. در مرحله اصلاح، قیمت بیتکوین دوباره به خط روند برخورد کرده و در محدوده ۲۲,۰۰۰ دلار حمایت شده است. 

با این حال، بیت کوین در چند روز گذشته توانسته است خود را به مقاومت مهم ۲۵,۰۰۰ دلار برساند. این محدوده هم مقاومت تکنیکال و هم مقاومت روانی این ارز دیجیتال محسوب می‌شود و از ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد) اصلی‌ترین مانع برای رشد قیمت بیتکوین بوده است. با این حال، اگر بیت کوین بتواند از سطح مذکور عبور کند، احتمال اینکه به محدوده ۳۰,۰۰۰ دلار برسد، افزایش می‌یابد.

البته قبل از تلاش بیت کوین برای شکستن سطح ۲۵,۰۰۰ دلار، واگرایی نزولی بین قیمت بیتکوین و شاخص قدرت نسبی (RSI) ممکن است آن را با اصلاح کوتاه‌مدتی مواجه کند.

نمودار روانه قیمت بیتکوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روانه قیمت بیتکوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل درون‌زنجیره‌ای

بازار نزولی بیت کوین در ماه‌های اخیر ضرر زیادی را برای همه سرمایه‌گذاران به وجود آورده است. حتی سرمایه‌گذارهای بلندمدت که معمولاً در سود هستند، در حال حاضر با ضرر مواجه شده‌اند. البته در مرحله پایانی بازارهای نزولی که همه معامله‌گران وحشت می‌کنند یا تسلیم می‌شوند، چنین چیزی برای هولدرهای بلندمدت عادی است.

شاخص سود خروجی مصرف شده هولدرهای بلندمدت | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

شاخص سود خروجی مصرف شده هولدرهای بلندمدت. منبع: کریپتوکوانت

شاخص سود خروجی مصرف شده «SOPR» هولدرهای بلندمدت، سود یا زیان آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. از اواخر مه ۲۰۲۲ (اردیبهشت) این شاخص به زیر عدد ۱ رسیده است که نشان می‌دهد هولدرهای بلندمدت ضرر کرده‌اند.

تاریخ نشان داده است که با آغاز بازارهای صعودی شاخص مذکور از محدوده ۱ عبور می‌کند. در هفته‌های اخیر و با آغاز روند صعودی بیت کوین این شاخص هم کمی بهبود یافته و رشد کرده است.

با این حال، هنوز نمی‌توانیم سطح ۱۵,۵۰۰ دلار را کف بازار نزولی بیتکوین در نظر بگیریم؛ چراکه رشد اخیر این ارز دیجیتال می‌تواند نوعی تله گاوی باشد. در هر حال، برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین باید حواستان به شاخص SOPR هولدرهای بلندمدت در کوتاه‌مدت باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید. 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *