آیا قیمت بیتکوین به زیر ۱۸,۰۰۰ دلار سقوط می‌کند؟

تحلیل قیمت بیت کوین: آیا قیمت بیتکوین به زیر 18,000 دلار سقوط خواهد کرد؟

قیمت بیت کوین، همزمان با تلاش‌ خریداران برای جلوگیری از یک سقوط شدیدتر، به تثبیت در محدوده حمایت 19,000 دلاری ادامه می‌دهد. اگر این تلاش‌ها موفق نباشند، بازار نزولی طولانی‌تر خواهد شد و فشار روی سرمایه‌گذاران بیتکوین بیشتر می‌شود.

 تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت بیتکوین

 در تایم فریم روزانه، قیمت بیتکوین بعد از ریجکت شدن از خط روند نزولی اصلی، سطح حمایت 18,000 دلاری را دوباره تست کرد. میانگین‌های متحرک روزانه 50 روزه و 100 روزه نیز بیتکوین را ریجکت کردند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

اگر قیمت بیت کوین از محدوده حمایت فعلی برگردد، میانگین‌های متحرک و خط روند نزولی فوق‌الذکر، سطوح مقاومت فعال و مهم قبل از محدوده 24,000 دلار خواهند بود که یک نقطه مقاومت ساکن و مهم محسوب می‌شود.

برای معکوس شدن روند منفی فعلی، قیمت بیتکوین باید از تمام این سطوح بالاتر برود. از طرف دیگر، اگر سطح 18,000 دلاری به پایین شکسته شود، احتمال وقوع یک سقوط سریع به زیر 15,000 دلار و کمتر از آن، بیشتر می‌شود.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارزدیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو

تحلیل تکنیکال نمودار چهار ساعته قیمت بیت کوین

در چند روز گذشته، قیمت بیتکوین در یک محدوده باریک بین 18,000 تا 20,000 دلار در نوسان بوده تا برای حرکت مهم بعدی آماده شود.

اخیراً در سطح 18,000 دلار، یک الگوی کف دوقلو شکل گرفته که می‌تواند قیمت را یکبار دیگر به سمت 20,000 دلار هل بدهد. در صورت وقوع یک شکست نزولی، دو سطح 22,500 و 24,000 دلار، مقاومت‌های کلیدی این تایم فریم خواهند بود.

شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در وضعیت متعادل قرار دارد و اخیراً در محدوده 50 در نوسان بوده است. در حال حاضر، خریداران و فروشندگان در تلاش برای کنترل قیمت هستند و احتمال شکست بازار در هر دو جهت وجود دارد.

با این وجود، با در نظر گرفتن روند نزولی تایم فریم بالاتر، همچنان احتمال شکست قیمت به زیر 18,000 دلار بیشتر است.

نمودار چهار ساعته قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار چهار ساعته قیمت بیتکوین به دلار. منبع تردینگ ویو

 تحلیل درون زنجیره‌ای قیمت بیتکوین

بازارها معمولاً بعد از ضررهای سنگین بازیگران‌شان، تمایل به بهبود دارند؛ رفتاری که تحت عنوان تسلیم بازار (Capitulation) نیز شناخته می‌شود. از آنجایی که سرمایه‌گذاران بلندمدت بخش عمده عرضه بیت کوین را کنترل می‌کنند، بازار به ضررهای آن‌ها اهمیت می‌دهد. بروز کف قیمت چندساله نمی‌تواند بدون یک فاز تسلیم هولدرهای بلندمدت رخ دهد.

نمودار نسبت سود خروجی مصرف شده | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار نسبت سود خروجی مصرف شده

میانگین متحرک نمایی 30 روزه اندیکاتور SOPR (نسبت سود خروجی مصرف شده) هولدر بلند مدت و قیمت بیتکوین در چارت زیر جابه‌جا شده‌اند. کاملاً مشخص است که هولدرهای بلندمدت در بازارهای نزولی قبلی، برای یک دوره طولانی تسلیم شدند.

مطالب مرتبط:  تحلیل بیتکوین: آیا قیمت خرید و فروش بیتکوین به زیر ۱۸,۸۰۰ می‌رسد؟

این اندیکاتور به زیر 1 سقوط کرده که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بلندمدت برای توزیع، تحت فشار هستند. چنین شرایطی، بارها منجر به شروع فاز نهایی بازار نزولی شده است.

اما باید در نظر داشت که این فاز می‌تواند نیازمند چندین ماه نوسان قیمت باشد و به دنبال آن، چندین تحول مهم رخ دهد.

در لحظه بارگذاری این مقاله قیمت بیت کوین به دلار در حوالی 22,341 در نوسان است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *