کاردانو، لگ صعودی بعد از ۵۰ درصد ریزش!

تحلیل کاردانو 4 اردیبهشت

وضعیت کاردانو چه می‌شود؟ آیا هنوز هم ریزش‌های بی امان آدا-کاردانو ادامه پیدا می‌کند؟ تا پایان این تحلیل همراه ما باشید تا سناریوهای حاکم بر قیمت کاردانو را بررسی کنیم.

کاردانو در یک محدودهTR گیر کرده است، یعنی نه می‌توانیم به صورت قطع در مورد بالا رفتن قیمت آن اظهار نظر کنیم و نه در مورد پایین آمدنش. اما با این حال در این تحلیل تایم فریم 4 ساعته کاردانو را کمی بررسی کردیم.

نگذار دارایی هات از دست بره

خلاصه‌ای از وضعیت کاردانو در ماه قبل

کاردانو بعد از سقف 81 سنتی خود در 14 مارچ 2024، بیش از 40 روز است که در حال اصلاح و ریزش قیمتی است. این اصلاح 50 درصدی تا کف 0.40 دلار ادامه داشت و الان به نظر می‌رسد که کاردانو در حال آماده کردن خود برای یک لگ صعودی است!

وضعیت کلی کاردانو

در این وضعیت، برای دو دسته از افراد سوال ایجاد می‌شود:

  1. افرادی که کاردانو خریدن و چه در سود و چه در ضرر، قصد خروج از آن را دارند.
  2. افرادی که قصد ورود به کاردانو را دارند، حال چه به نیت میانگین کم کردن و  یا به نیت سرمایه گذاری بلند مدت.
با تتر کمر تورم رو بشکن

در این جا می‌‎شود با توجه به نیات متفاوت توصیه‌های متفاوتی برای افراد داشت:

افراد دسته اول

با توجه به ریزش 50 درصدی و بی امان کاردانو و رسیدن قیمت به مقاومت حیاتی 40سنت، فعلا جای خارج شدن از کاردنو نیست. به تصویر زیر خوب دقت کنید:

دو سناریو کاردانو

ممکن است که کاردانو در تایم فریم‌های پایین یک روند نزولی را از خود نشان دهد، اما در تایم فریم‌های روزانه و هفتگی همچنان وضعیت صعودی خود را حفظ کرده. این وضعیت صعودی و همزمان شدنش با یک مقاومت در تایم فریم بالا (0.4دلار)  نوید ساختن یک لگ صعودی (حداقل تا 0.56دلار) می‌دهد.

در حال حاضر دو سناری برای روند کاردانو به صورت خط زرد و قرمز در تصویر نمایش داده شده که در هردوی آن قیمت خروج از کاردانو حداقل 0.55 دلار است.

افراد دسته دو

اگر قصد ورود و گرفتن یک سود کوتاه مدت دارید، اصلا توصیه نمی‌کنیم که در این نقطه وارد معامله شوید؛ دلیل آن هم واضح است: اگر بخواهید در این نقطه وارد معامله شوید باید حد ضرر خود را زیر 0.4 دلار قرار دهید و در 0.56 دلار از معامله خارج شوید که اصلا ریسک به ریوارد مناسبی عایدتان نمی‌شود. (به تصویر زیر دقت کنید، TP این معامله کمتر از نیم است، یعنی به اندازه یک واحد ریسک نیم واحد سود نصیبتان می‌شود!)

اوضاع خراب R/R کاردانو برای ورود به معامله

اما اگر قصد ورود بلندمدتی و یا میانگین کم کردن در ADA دارید، این منطقه یکی از مهمترین لبه‌های (edges) معاملاتی است و می‌توانید با رعایت مدیریت سرمایه وارد شوید. (البته که ما از وضعیت باز معامله شما خبر نداریم پس در جریان باشید که این به معنای توصیه مالی مستقیم نیست و هر کس باید با توجه به وضعیت فعلی خود تصمیم بگیرد.)

برای این که درجریان آخرین تحلیل‌های مرتبط با آدا باشید، توصیه می‌کنیم سری به صفحه تحلیل کاردانو بزنید. همچنین برای خرید و فروش هم می‌توانید سری به صفحه خرید کاردانو بزنید.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *