آیا قیمت بیت کوین به زودی سطح ۲۵ هزار دلار را خواهد شکست؟

آیا قیمت بیت کوین به زودی سطح 25 هزار دلار را خواهد شکست؟ | همتاپی

با وجود نوسان بالای قیمت بیت کوین در محدوده 25 هزار دلار،  نگرانی‌هایی هم پیرامون احتمال ریزش قیمت وجود دارد. در عین حال، خریداران به واسطه فشار خرید و خبرهای مثبت، از سطح حمایت قیمت این ارز دیجیتال دفاع می‌کنند.

بیتکوین، ماه ژانویه (دی ماه) را با رشدی خیره کنند به اتمام رساند. در ماه فوریه، سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال شاهد نوسانات بالای قیمت و ایجاد سقف‌ها و کف های بالاتر (Higher Highs and Higher Lows) بوده‌اند، و همین موضوع موجب سردرگمی آنها شده است.

باید در نظر داشت که اقدامات قانونی سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و همچنین روند کاهشی پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال، عوامل بسیار مهمی هستند که بر روند قیمت بیتکوین تاثیر به سزایی خواهند داشت. طی چند روز اخیر، قیمت بیت کوین حرکات امیدوار کننده‎ای داشته است و به نظر می‌رسد روند نزولی پایان یافته باشد.

دیدگاه سرمایه گذاران نسبت به قیمت بیت کوین صعودی است

با رشد 48 درصدی قیمت بیت کوین در ماه ژانویه، ارزش بازار این ارز دیجیتال از مارکت کپ ویزا، کمپانی معروف پرداخت، بیشتر شده و رقابتی شگفت انگیز بوجود آمده است. این تحولات نشان می‌دهند که ممکن است زمان مناسبی برای خرید بیت کوین باشد، به‌ویژه برای کسانی که می‌خواهند از موقعیت‌های رشد بالقوه در بازار ارزهای دیجیتال بهره‌برداری کنند. ایجاد این چنین رقابت تنگاتنگی بین بیتکوین و بازارهای مالی سنتی هم در آینده دور از انتظار نیست و می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری و خرید بیت کوین فراهم آورد.

به گفته کریپتو کوآنت (Crypto Quant)، سایت تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای، میانگین متحرک 7 روزه‌ی شاخص پوئل بیتکوین (Bitcoin Puell Multiple)، به سقف 14 ماهه‌اش رسیده است. به گفته این سایت، آخرین باری که میانگین متحرک بیتکوین در چنین سطحی قرار داشته، قیمت این ارز دیجیتال حدودا 48 هزار دلار بوده است.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار و شاخص پوئل بیتکوین. منبع: کریپتوکوانت

استاندارد پوئل، نسبت درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین به میانگین متحرک درآمد آنها در 365 روز را می‌سنجد.

مطالب مرتبط: آیا ریزش قیمت بیت کوین در راه است؟

زمانی که ارزش این استاندارد بالاتر از عدد 1 باشد، به معنی این است که ماینرها در سود هستند ودرآمدی بیشتر از درآمد متوسط سالیانه دارند. باید توجه داشت زمانی که ارزش این استاندارد خیلی بالاتر از عدد 1 باشد، ماینرهای بیت کوین به فروش دارایی‌ها و ذخیر سود ترغیب می‌شوند.

شایان ذکر است، ایجاد الگوی افزایشی بالاتر از عدد 1 بر روی این شاخص، نشانگر پذیرش روند قیمت توسط ماینرها می‌باشد که متعاقبا موجب کاهش میل به فروش می‌شود.

در نتیجه، قیمت بیت کوین پایداری بیشتر و نوسان کمتری خواهد داشت که سناریوی روند صعودی را برای سرمایه گذاران شکل می‌دهد.

مومنتوم دوباره قیمت بیتکوین برای رسیدن به سطح 25 هزار دلار باعث امیدواری شده است. 

نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو

البته وضعیت نامشخص روند، سرمایه گذاران را سردرگم کرده است. سوالی که در ذهن همه وجود دارد این است که آیا قیمت بیتکوین می‌تواند سطح 25 هزار دلار را نگه می‌دارد یا کاهش می‌یابد؟

قیمت فعلی بیتکوین 24,026 دلار می‌باشد و طی 24 ساعت اخیر 2.62 درصد رشد کرده است.

اخیرا بیتکوین تلاشی دوباره در راستای عبور از سطح مقاومت 25 هزار دلار داشته است که البته در تثبیت بالای سطح 25 هزار و 200 دلار ناموفق بوده است.

چارت روزانه قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که شکسته شدن سطح حمایت 24 هزار دلار ممکن است به منزله شکل گیری روندی نزولی باشد.

پیش بینی می‌شود که شاید اصلاح قیمت بیتکوین تا نقاط خرید 23,300 تا 23،800 ادامه داشته و پس از آن باز روند خود به سمت 25 هزار دلار را در پیش گیرد.

باید در نظر داشت که اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI-14)، در محدوده اشباع خرید قرار دارد و ممکن است از مومنتوم صعودی بیتکوین بکاهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *