بررسی و نحوه راه‌اندازی کیف پول اگزودوس (Exodus)

بررسی و نحوه راه‌اندازی کیف‌پول اکسودوس (Exodus)

کیف پول اکسودوس یا اگزودوس، چه ویژگی‌هایی دارد؟ نحوه راه اندازی کیف پول اکسودوس چگونه است؟ exodus wallet مناسب چه کسانی است؟

کیف پول اکسودوس یکی از والت‌های محبوب نرم افزاری می‌باشد که در این مقاله به بررسی و نحوه راه اندازی این کیف پول ارز دیجیتال در 5 بخش مختلف خواهیم پرداخت.

ما به بررسی ویژگی‌های این کیف پول و مزایای آن نسبت به رقبا پرداختیم، همچنین به شما آموزش دادیم که چگونه با این کیف پول  محبوب کار کنید، با ما همراه باشید:


1- آشنایی مختصر با کیف پول exodus


کیف پول اگزودوس (Exodus یک کیف پول نرم‌افزاری است که به دلیل داشتن صرافی داخلی، امکان ذخیره و تبادل دارایی‌های مبتنی بر بلاکچین را نیز برای کاربران فراهم کرده است. کیف پول اکسودوس در سال 2016 راه اندازی شد و در دنیای کریپتو نسبتاً تازه وارد به حساب می‌آید.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

با این حال، این کیف پول دیجیتالی به دلیل خدمات و طراحی متفاوتش به سرعت در میان معامله‌گران محبوبیت پیدا کرده است. این کیف پول، ارزش واقعی دارایی‌های دیجیتال را با استفاده از نمودارهای زنده نمایش می‌دهد. علاوه بر این، والت اکسودوس به کاربران امکان می‌دهد تا پورتفولیو خود را با تغییر رنگ، تصویر و سایر ویژگی‌ها متناسب با سلیقه خود شخصی‌سازی کنند.

بررسی و نحوه راه‌اندازی اگزودوس (Exodus) | همتاپی

اگزودوس یک کیف پول ارز دیجیتال است که بیش از 80 کوین و توکن را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول یک رابط کاربری ساده داشته که حتی توسط معامله‌گران تازه‌کار نیز می‌تواند به راحتی مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از صرافی یکپارچه اکسودوس ، نمی‌توان رمزارزها را با ارز فیات خرید و فروش نمود، و تنها می‌توان ارزهای دیجیتال را با یکدیگر مبادله کرد.

اکسودوس ، بهترین گزینه برای ذخیره مقادیر زیاد ارز دیجیتال محسوب نمی‌شود، زیرا به اندازه کیف پول سخت‌ افزاری امن نیست. به همین دلیل، برای ذخیره حجم زیادی از دارایی‌های دیجیتال، کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند کیف پول لجرنانو اس (Ledger Nano S)، کیف پول ترزور (Trezor) یا  لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) را به کاربران توصیه می‌کند.

اکسودوس والت، به جز عبارت بازیابی (recovery phrase) و گذرواژه، هیچ ویژگی امنیتی پیشرفته‌ای را برای محافظت از دارائی شما ارائه نمی‌دهد. از آنجایی که هیچ یک از اطلاعات کاربر مانند کلیدهای خصوصی، پسورد‌ها و غیره در سرورهای اگزودوس ذخیره نمی‌شوند، لذا محافظت از وجوه شخصی، تنها بر عهده کاربر می‌باشد.(مثلاً شما می‌توانید در عکس زیر تفاوت امنیت اکسودوس را با کیف پول لجر مشاهده کنید)

هرچند کیف پول دیجیتالی اکسودوس فاقد امنیت لازم است، اما استفاده از آن بسیار آسان می‌باشد. با این همه پاسخ به یک سوال مهم است، عملکرد کیف پول اکسودوس در مقایسه با سایر رقبا چگونه است؟

مقایسه کیف پول اگزودوس و لجر | همتاپی

مزایا و معایب کیف پول اکسودوس

ما در زیر مقایسه‌ای از مزایا کیف پول اکسودوس و معایب کیف پول اکسودوس آورده‌ایم، البته که باید گفت که بزرگترین عیب این کیف پول، تحریم کردن ایرانیان است. (برای استفاده اگر فیلترشکن روشن کنید مشکلی نخواهید داشت)

مزایا و معایب کیف پول اکسودوس | صرافی همتاپی

کیف پول دیجیتالی اکسودوس از چه رمزارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

به گفته خود سایت اکسودوس exodus، این کیف پول در حال حاضر (تیر 1401) بیش از 207 کوین و توکن مختلف را پشتیبانی می‌کند.

ارز پشتیبانی شده توسط اکسودوس | صرافی همتاپی

بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH)، بیت کوین گلد (BTG)، اتریوم (ETH)، اتریوم کلاسیک (ETC)، سیویک (CVC)، توکن بَت (BAT)، دش (Dash)، لایت کوین (LTC)، دیکرد (DCR)، دیجی بایت (DGB)، اج لس (EDG)، ای‌او‌اس مین‌نت (EOS)، جنسیس ویژن (GVT)، جی‌نوسیس (GNO)، گولم (GNT)، لوپرینگ (LRC)، نئو (NEO)، اومیسگو (OMG)، کتوم (QTUM)، ریپل (XRP)، سالت (SALT)، استورج (STORJ)، ترون (TRX)، ترویواس‌دی (TUSD)، زی‌کش (ZEC)، تتر (USDT)، وی‌تراست (TRST)، آراگون (ANT)، ای او‌اس (EOS)  و موارد دیگر.

مطالب بیشتر: آموزش کیف پول متامسک

برای آگاهی از لیست کامل کوین‌ها و توکن‌های پشتیبانی شده توسط کیف پول اکسودوس، کافی است به سایت این کیف پول دیجیتالی مراجعه کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی لینک «پشتیبانی» کلیک کنید
  • به بخش سوالات متداول بروید
  • بر روی گزینه «دارایی» کلیک کنید
  • به انتهای صفحه رفته و صفحه 3 را انتخاب کنید
  • بر روی «ویژگی‌ها و دارایی‌های پشتیبانی شده» کلیک کنید

مراحل راه اندازی کیف پول اکسودوس | همتاپی

 

آموزش نحوه راه اندازی والت اگزودوس | همتاپی

شیوه اتصال به کیف پول اکسودوس چگونه است؟

از آنجا که اکسودوس یک کیف پول نرم‌افزاری بوده، برای اتصال آن به رایانه خود نیازی به هیچ سخت افزار اضافی ندارید. تمام کاری که باید انجام دهید، نصب کلاینت دسک تاپ بر روی کامپیوترتان است. لازم به ذکر است که اکسودوس والت روی پلتفرم‌های اصلی از جمله اندروید، ios، ویندوز، مک و لینوکس قابل نصب است.


2- آموزش نصب کیف پول اکسودوس و راه اندازی


ابتدا، آخرین نسخه نرم افزار اکسودوس را با توجه به سیستم عامل خود دانلود و نصب کنید، کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید:

نصب اکسودوس | صرافی همتاپی

نصب کیف پول اکسودوس: دانلود کیف پول exodus

از آنجا که exodus wallet یک کیف پول نرم افزاری است و بر روی رایانه شما نصب می‌شود، نیازی به ایجاد حساب کاربری نیست. برای شروع استفاده از اکسودوس بایستی حداقل مقدار کمی رمزارز مانند بیت کوین را به کیف پول واریز نمایید. پس از اولین واریز، عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای نشان داده خواهد شد.

 دریافت دارایی‌های دیجیتال در والت Exodus

در کیف پول اکسودوس ، برای دریافت دارایی‌های دیجیتال (به عنوان مثال بیت کوین)، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. نرم افزار کیف پول اکسودوس را در رایانه خود باز کنید.
  2. در سمت چپ صفحه بر روی گزینه «کیف پول (Wallet)» کلیک نمایید.
  3. کوین/  توکن مورد نظرتان را انتخاب کنید (به عنوان مثال BTC) و بر روی دکمه «دریافت (Receive)» کلیک کنید.
  4. اکنون، آدرس دریافت‌کننده بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده است. شما می‌توانید آدرس را کپی کرده و یا کد QR را با فرستنده به اشتراک بگذارید. هنگامی که فرستنده تراکنش را انجام دهد، وجوه را در کیف پول‌تان دریافت خواهید کرد.

با انجام فرایند فوق می‌توانید دارایی دیجیتال خود را در کیف پول اکسودوس با موفقیت دریافت کنید. حتما به یاد داشته باشید که مقدار اندکی برای پرداخت کارمزد تراکنش کسر خواهد شد.

ارسال کوین در والت اکسودوس

برای ارسال دارایی‌های دیجیتال از کیف پول اکسودوس به کیف پول دیگر، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. نرم‌افزار کیف پول اکسودوس را در رایانه خود باز کنید.
  2. در سمت چپ صفحه بر روی گزینه Wallet کلیک کنید.
  3. کوین /توکنی (به عنوان مثال اتریوم) را که می‌خواهید ارسال کنید، از لیست انتخاب کرده و بر روی دکمه Send کلیک نمایید.
  4. آدرس گیرنده و مقدار رمزارزی (مثلاً ETH) را که می‌خواهید ارسال کنید، وارد نمایید. سپس بر روی دکمه Send کلیک کنید. (به جای وارد کردن آدرس به صورت دستی، می‌توانید کد QR را با کلیک بر روی آیکون بارکد اسکن کنید).
  5. سپس، مقدار رمز ارز و آدرس گیرنده را که در پنجره‌ای نمایش داده می‌شود، تایید کنید. برای اطمینان از معتبر بودن آدرس، مجدداً آن را بررسی کرده و بر روی دکمه ارسال (Send) کلیک کنید.

با انجام مراحل فوق شما می‌توانید با موفقیت اولین دارایی دیجیتال خود را از کیف پول اکسودوس ارسال کنید. حتما توجه داشته باشید که برای ارسال کوین یا توکن، کارمزد تراکنش ناچیزی از شما دریافت می‌شود.

ایجاد پسورد و گرفتن کلمات بازیابی و بکاپ گرفتن در کیف پول اکسودوس exodus

برای گرفتن کلمات بازیابی و گذاشتن پسورد بر روی کیف پول خود مراحل زیر را دنبال کنید:

گام یک: نرم افزار کیف پول اگزودوس را در رایانه خود باز کنید.

گام دو: در سمت راست صفحه بر روی گزینه تنظیمات (setting) کلیک کنید.

انتخاب تنظیمات در کیف پول اگزودوس | صرافی همتاپی

گام سوم: در این مرحله، می‌بایست برای کیف پول‌تان یک رمز عبور انتخاب کنید. رمز عبور امنیتی‌ شما می‌بایست حداقل 8 رقم باشد. بعد روی دکمه Next کلیک کنید (کیف پول اکسودوس ، رمزعبورهای کوتاه یا بدون عدد یا حروف خاص را نمی‌پذیرد)

آموزش بکاپ اکسودوس | صرافی همتاپی

مرحله چهارم: رمز عبور خود را مجدداً وارد کرده و بر روی دکمه Next کلیک کنید.

بکاپ گیری از کیف پول اکسودوس | صرافی همتاپی

مرحله پنجم: سپس، عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای شما بر روی صفحه، نمایش داده خواهد شد. در این مرحله می‌بایست کلمات بازیابی را یادداشت کرده و یا از آنها پرینت بگیرید. (هرگز عبارت بازیابی را در رایانه، ایمیل، دراپ باکس (Dropbox) و یا هر نوع فضای ذخیره‌سازی آنلاین ذخیره نکنید، زیرا به راحتی قابل هک می‌باشد)

12کلمه مهم | صرافی همتاپی

مرحله ششم:هنگامی که تمام کلمات را یادداشت کردید، بر روی دکمه Next کلیک کنید.

مرحله هفتم: در این مرحله، پیام «بکاپ‌گیری شما کامل شد» بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده است.

نصب کیف پول اکسودوس و بکاپگیری آن | صرافی همتاپی

با انجام مراحل فوق راه اندازی اولیه حساب اکسودوس خود را تکمیل کرده‌اید.

 

مطالب بیشتر:کیف پول کوینومی

خرید و فروش در صرافی کیف پول Exodus

علاوه بر نگهداری ارزهای دیجیتال در والت اکسودوس می‌توانید کوین‌ها و توکن‌های مورد پشتیبانی این والت را با یکدیگر مبادله کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بیت کوین را با اتریوم و بالعکس مبادله کنید. والت اگزودوس بیش از 50 جفت ارز مختلف را پشتیبانی می‌کند.

برای تبدیل سریع دارایی‌های دیجیتال به یکدیگر مراحل زیر را دنبال کنید. در این مثال، فرض بر این است که کاربر می‌خواهد بیت کوین خود را با اتریوم مبادله کند و قبلاً بیت کوین را به کیف پول اکسودوس واریز کرده است…

  1. نرم افزار اکسودوس را در رایانه خود باز کنید.
  2. در سمت بالای صفحه صفحه بر روی تب Exchange کلیک کنید.
  3. از باکس کشویی سمت بالا، دارایی را که می‌خواهید مبادله کنید (به عنوان مثال بیت کوین) انتخاب نمایید.
  4. سپس، دارایی را که می‌خواهید دریافت کنید (به عنوان مثال اتریوم) از باکس کشویی سمت راست انتخاب کنید.
  5. سپس مقدار بیت کوین مورد نظر برای مبادله را وارد کنید. شما می‌توانید مقدار مورد نظر خود را وارد نموده و یا بخشی از آن را (همه/ نیم/ حداقل) انتخاب کنید.
  1. نرخ تبدیل ارزها در آن لحظه بر روی صفحه نمایش شما نشان داده خواهد شد. برای شروع تراکنش می‌توانید بر روی دکمه «Exchange» کلیک نمایید. (در صورت کلیک اشتباه، والت اکسودوس برای لغو تراکنش 3 ثانیه به شما فرصت می‌دهد).

با تکمیل فرایند فوق، می‌توانید اولین سفارش تبدیل را در کیف پول اکسودوس خود انجام دهید و دارایی مورد نظر خود را ظرف 30 دقیقه در کیف پول‌تان دریافت نمایید.

گزینه‌های بازیابی در کیف پول اکسودوس

کیف پول اگزودوس این امکان را فراهم می‌آورد تا حساب خود را با استفاده از هر دو گزینه ذکر شده در زیر بازیابی کنید:

  • استفاده از عبارت بازیابی
  • استفاده از لینک بازیابی ایمیل

عبارت بازیابی در اکسودوس exodus

در صورتی که اطلاعات هویتی خود را برای ورود به حساب فراموش کرده باشید، کیف پول اگزودوس، مانند کیف پول‌های سخت‌افزاری، یک عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای برای بازیابی دارایی‌های دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهد.

  1. نرم‌افزار اکسودوس را در رایانه خود باز کنید. (کاربران باید اطمینان حاصل کنند که آخرین نسخه نرم‌افزار را نصب کرده‌اند)
  2. در صفحه Welcome، بر روی لینک بازیابی از بکاپ (restore from the backup) و عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای (12-word recovery phrase) کلیک نمایید.
  3. پس از آن، از شما خواسته می‌شود که عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای خود را وارد کنید. کلمات را جداگانه و با فاصله وارد کرده و روی دکمه Restore کلیک نمایید.
  4. سپس، یک پنجره pop-up را با پیام بازیابی کامل (Restore Complete) و یک دکمه OK را بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد. روی دکمه OK کلیک کنید.

تبریک می‌گوییم. شما با استفاده از عبارت بازیابی، کیف پول اگزودوس خود را با موفقیت بازیابی کردید. (فراموش نکنید که یک پسورد جدید برای کیف پول خود تعیین نمایید)

لینک بازیابی ایمیل در کیف پول اکسودوس

هنگام انجام اولین واریزی، کیف پول اگزودوس یک لینک پشتیبان (یک URL با عبارت بازیابی شما) را به آدرس ایمیل شما ارسال می‌کند. این لینک پشتیبان به همراه رمز عبور می‌تواند برای بازیابی حساب شما مورد استفاده قرار بگیرد.

  1. آخرین نسخه نرم‌افزار اگزودوس را در رایانه خود دانلود کرده و اطمینان حاصل کنید که بالانس صفر (0 EUR/USD) را نشان می‌دهد (با توجه به واحد ارزی که در قسمت تنظیم local currency انتخاب کرده‌اید).
  2. لینک پشتیبان را از طریق ایمیل دریافتی از اگزودوس، باز کنید. (اگر لینک پشتیبان عمل نمی‌کند، می‌توانید URL را کپی کرده و آن را در نوار آدرس مرورگرتان وارد نمایید و برای بازیابی حساب خود از دستورالعمل‌های روی صفحه پیروی کنید)
  3. در مرحله بعد، از شما خواسته می‌شود تا رمز عبور خود را وارد کنید. رمز ورود خود را وارد کرده و چند ثانیه صبر کنید.

تبریک! کیف پول شما با استفاده از لینک پشتیبان با موفقیت بازیابی شد. در صورت فراموش کردن رمز ورود، تنها راه بازیابی کیف پول استفاده از عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای است. (چنانچه عبارت بازیابی خود را نیز فراموش کنید، در آن صورت راهی برای بازیابی حساب شما وجود نداشته و وجوه شما برای همیشه از بین می‌رود)


3- امنیت کیف پول اکسودوس


کیف پول اگزودوس، کنترل کامل سرمایه کاربران را امکان‌پذیر ساخته است. از این رو، می‌بایست با ایجاد پسوردهای قوی و ایمن نگه داشتن عبارت بازیابی، از حسابتان محافظت کنید.

اگزودوس نیز مانند هر کیف پول نرم افزاری و تحت وب دیگر، در برابر حملات هکرها آسیب پذیر است، زیرا امنیت کیف پول معادل امنیت رایانه‌ای است که روی آن ذخیره شده است. اگر رایانه شما توسط هرگونه بدافزار، ویروس و یا انواع دیگر نرم‌افزارهای مخرب مورد حمله قرار گیرد، دیگر کیف پول شما امن نخواهد بود.

لذا، توصیه می‌شود که برای ذخیره حجم زیادی از دارایی‌های دیجیتال، از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر (Ledger) یا ترزور (Trezor) استفاده شود. برای تراکنش‌های کوچکتر، اگزودوس کیف پول بسیار مناسبی است، زیرا تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.

اگزودوس یک راهنمای دقیق در مورد چگونگی ایمن نگه داشتن وجوه شما ارائه می‌دهد. بنابراین اکیداً توصیه می‌شود:

  • به صفحه سوالات متداول (FAQ) سایت اکسودوس که قبلاً ذکر شد، مراجعه کنید.
  • بخش پشتیبان (Backup) را انتخاب کنید.
  • بر روی پرسش چگونه پول خود را ایمن‌سازی نماییم؟ (?How do I keep my money safe) کلیک کنید.

نظرات سرمایه‌ گذاران ارزهای دیجیتال در مورد کیف پول اکسودوس

کیف پول اگزودوس به سبب رابط جذاب و کارآمد آن، در میان معامله‌گران تازه‌کار محبوب است. اگزودوس، همانطور که در وبسایت رسمی خود عنوان نموده است، برای نگهداری مقادیر زیادی از دارایی‌های دیجیتال مناسب نیست و لذا از محبوبیت کمتری در میان معامله‌گران باتجربه برخوردار است.

برخی از کاربران در ردیت (Reddit) از زیان مالی کیف پول اگزودوس خود به دلیل هک/ نقص امنیت خبر دادند. درحالی که، اگزودوس در وبسایت خود به وضوح عنوان کرده است که امنیت کیف پول در گرو امنیت کامپیوتر است. اگر رایانه شما هک شده و یا به بدافزارها و ویروس‌ها آلوده شده است، هیچ تضمینی در مورد ایمنی وجوه شما وجود ندارد.


4- مقایسه کیف پول اگزودوس با سایر رقبای خود 


ما در این بخش به سراغ به سراغ مقایسه کیف پول اکسودوس با سایر کیف پول‌های گرم رفته‌ایم:

مقایسه کیف پول اگزودوس و کیف پول صرافی کوین بیس (Coinbase) 

اکسودوس یک کیف پول دسکتاپ یا نرم افزاری است، در حالی که کوین بیس یک کیف پول تحت وب بوده که با صرافی کوین بیس تلفیق شده است. اگرچه اگزودوس به شما اجازه می‌دهد پورتفوی متنوع‌تری ایجاد کنید، اما در مقایسه با کیف پول کوین بیس امنیت بیشتری ندارد.

کیف پول کوین بیس، به دلیل بهره‌مندی از ویژگی‌های امنیتی بی نظیر، مورد اعتماد میلیون‌ها سرمایه گذار حوزه ارزهای دیجیتال است. از آنجایی که کیف پول کوین بیس، خرید ارزهای دیجیتال را با استفاده از ارزهای فیات، برای کاربران خود فراهم کرده است، خرید و ذخیره دارایی‌های دیجیتال در آن بسیار آسان‌تر است. از طرف دیگر، اکسودوس فقط امکان تبادل ارزهای دیجیتال به هم را فراهم کرده است.

کیف پول اگزودوس در مقابل کیف پول مای اتر (MyEtherWallet) 

اگزودوس و مای اتر ولت به کاربران توصیه می‌کنند که مقادیر زیادی از دارایی‌های دیجیتال را در کیف پول خود ذخیره نکنند. به لحاظ امنیتی، اگزودوس بهتر از مای اتر ولت (MEW) عمل می‌کند، زیرا کیف پول مای اتر ولت در گذشته، مورد هک و نقض امنیت بسیاری قرار گرفته است.

اگرچه هر دو کیف پول از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند، اما مای اتر ولت تنها از اتر و توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کند، در حالی که اکسودوس به کاربران امکان می‌دهد تا کوین‌ها و توکن‌های بیشتری را ذخیره نمایند. مای اتر ولت، هیچ نوع روش بازیابی را ارائه نمی‌دهد، در حالی که کیف پول اکسودوس به کاربران کمک می‌کند تا حساب خود را در صورت فراموش کردن رمز ورود، بازیابی کنند.


کلام آخر


به جرئت می‌توان گفت که اکسودوس امن‌ترین کیف پول ارز دیجیتال نیست، اما قطعاً یکی از جذابترین آن‌هاست. کیف پول اکسودوس قطعاً برای افرادی که تماس کمی با بازار ارزهای دیجیتال دارند (درحد یک یا چند جابجایی در ماه) یا در اوایل ورود به این بازار هستند یک انتخاب مطمئن است، اکسودوس هم مناسب است و هم کاربری بسیار جذاب، روان و مناسبی دارد. پس اگر شما جزو یکی از دو دسته بالا هستید، شک نکنید و اکسودوس را انتخاب کنید.

 

سوالات متداول

  • کیف پول اکسودوس چگونه کیف پولی است؟

کیف پول اگزودوس (Exodus)، یک کیف پول نرم‌افزاری است که به دلیل داشتن صرافی داخلی، امکان ذخیره و تبادل دارایی‌های مبتنی بر بلاکچین را نیز برای کاربران فراهم کرده است. کیفپول اکسودوس در سال 2016 راه اندازی شد و در دنیای کریپتو نسبتاً تازه وارد به حساب می‌آید.

با این حال، این کیف پول دیجیتالی به دلیل خدمات و طراحی متفاوتش به سرعت در میان معامله‌گران محبوبیت پیدا کرده است. این کیف پول، ارزش واقعی دارایی‌های دیجیتال را با استفاده از نمودارهای زنده نمایش می‌دهد. علاوه بر این، والت اکسودوس به کاربران امکان می‌دهد تا پورتفولیو خود را با تغییر رنگ، تصویر و سایر ویژگی‌ها متناسب با سلیقه خود شخصی‌سازی کنند.

  • شیوه اتصال به کیف پول اکسودوس چگونه است؟

از آنجا که اکسودوس یک کیف پول نرم‌افزاری بوده، برای اتصال آن به رایانه خود نیازی به هیچ سخت افزار اضافی ندارید. تمام کاری که باید انجام دهید، نصب کلاینت دسک تاپ بر روی کامپیوترتان است. لازم به ذکر است که اکسودوس والت روی پلتفرم‌های اصلی از جمله اندروید، ios، ویندوز، مک و لینوکس قابل نصب است.

  • بزرگترین عیب اکسودوس چیست؟

باید گفت که بزرگترین عیب این کیف پول، تحریم کردن ایرانیان است.

  • کیف پول دیجیتالی اکسودوس از چه رمزارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

به گفته خود سایت اکسودوس exodus، این کیف پول در حال حاظر (تیر 1401) بیش از 207 کوین و توکن مختلف را پشتیبانی می‌کند.

  • چگونه کیف پول اکسودوس را بازیابی کنیم؟

در صورتی که اطلاعات هویتی خود را برای ورود به حساب فراموش کرده باشید، کیف پول اگزودوس، مانند کیف پول‌های سخت‌افزاری، یک عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای برای بازیابی دارایی‌های دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهد.

نرم‌افزار اکسودوس را در رایانه خود باز کنید. (کاربران باید اطمینان حاصل کنند که آخرین نسخه نرم‌افزار را نصب کرده‌اند)

در صفحه Welcome، بر روی لینک بازیابی از بکاپ (restore from the backup) و عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای (12-word recovery phrase) کلیک نمایید.

پس از آن، از شما خواسته می‌شود که عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای خود را وارد کنید. کلمات را جداگانه و با فاصله وارد کرده و روی دکمه Restore کلیک نمایید.

سپس، یک پنجره pop-up را با پیام بازیابی کامل (Restore Complete) و یک دکمه OK را بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد. روی دکمه OK کلیک کنید.

تبریک می‌گوییم. شما با استفاده از عبارت بازیابی، کیف پول اگزودوس خود را با موفقیت بازیابی کردید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام‌ من مقداری تتر داخل کیف پول اگسودوس دارم میخام انتقال بدم خطلا میرنه کیف پول شما قفل شده

  2. سلام ، من در کیف پول ترزور خودم فقط ۱۴ ارز رو نمایش میده چکاری باید انجام بدم که ارز های بیشتری رو بتونم ببینم ؟

  3. سلام ، من در کیف پول ترزور خودم فقط ۱۴ ارز رو نمایش میده چکاری باید انجام بدم که ارز های بیشتری رو بتونم ببینم ؟

  4. سلام خسته نباشید . من چطور میتونم ریپل از اگزودوس به صرافی انتقال بدم چون هرکار میکنم نمیشه

  5. متاسفانه نقطه منفی کهکیف پول اگزودوس داره تحریم ایرانیان عزیز هست که ریسک مسدود کردن حساب رو بالا میبره .

  6. سلام وقتتون بخیر
    در کیف پول اکسودوس قابلیت های جدیدی اومده ممنون میشم تو یک مقاله مجزا از این قابلیت ها لیست کنید و توضیح بدید . به طور مثال ارز دیجیتال DAI هست و یا سک سری قابلیت های دیگه

  7. بسیارعالی بود ممنونم. صرفا نظرم رو اعلام میکنم برای افراد داخل ایران، کیف پول های بهتری مثل کوینومی، کیف پول اتمیک و تراست وجود دارد که خطر کمتری دارند.

  8. سلام من ارز neoدارم.برای neo پیغام not eanough GAS for free رو میده لطفا راهنمایی کنید چیه.مرسی

    1. سلام دوست عزیز

      این پیغام بابت کارمزد انتقال ارز دیجیتال neo هست، در صورتی که قصد انتقال کل موجودی خود را دارید با کلیک روی گزینه ماکزیمم موجودی کارمزد انتقال بصورت اتومات از مبلغ کسر می‌شود و احتمالا این خطا برطرف خواهد شد.

  9. سلام علیکم.کارمزد های چنج کردن ارزها در اگزودووس چند هست؟

    1. سلام دوست عزیز

      کاربران برای تبدیل ارزهای دیجیتال در صرافی داخلی اگزودوس می‌بایست ۲ تا ۵ درصد کارمزد پرداخت نمایند.

    1. سلام دوست عزیز

      بله کیف پول اکسودوس از تایید هویت دو عاملی (۲FA) پشتیبانی نمی‌کند.

  10. خسته نباشید . ایا کیف پول اکسودوس با کیف پول سخت‌افزاری ترزور ادغام شده است؟ این ادغام چه نتیجه ای داره؟

    1. سلام دوست عزیز

      در نتیجه این ادغام، کاربران کیف پول ترزور می‌توانند موجودی والت سخت افزاری خود را در کیف پول اگزودوس بازیابی کنند.

  11. سلام
    چون ایران تحریم هست و نیاز به فیلتر شکن داره اگه فیلتر شکن قطع بشه و بفهمه ایرانی هستیم دارایی که در کیف داریم بلوکه میشه؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز

      بله کیف پول اگزودوس، یک والت نرم افزاری می‌باشد که قابلیت نصب بر روی گوشی موبایل و سیستم کامپیوتر را دارد.