آموزش نحوه استفاده از باند بولینگر در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

آموزش نحوه استفاده از باند بولینگر در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال | همتاپی

باند بولینگر (Bollinger Band) یکی از ابزارهایی است که برای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما هم می‌خواهید با روش درست استفاده از این ابزار آشنا شوید با ما همراه باشید.

در این ویدئو از همتاپی قصد داریم نحوه استفاده از اندیکاتور باند بولینگر را به شما آموزش دهیم.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، اندیکاتور باند بولینگر از سه خط تشکیل شده است، باند بالا و پایین که انحراف معیار مثبت و منفی می‌باشند و باند میانی که میانگین متحرک ساده 20 روزه یا (SMA20) می‌باشد.

در اینجا به اینکه چطور این خطوط محاسبه و رسم شده‌اند نمی‌پردازیم، در حقیقت هدف ما در این ویدئو کاربرد این خطوط در بررسی و تجزیه و تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال می‌باشد.

 

چنانچه در باند بولینگر رفتار کندل‌ها به گونه‌ای باشد که نوسانات زیادی شکل بگیرد باند بالا و پایین از هم فاصله گرفته و اصطلاحا باند دچار بازشدگی خواهد شد، اگر نوسانات کم باشد دچار جمع‌شدگی خواهد شد.

درصورتی‌که قیمت به سمت بالا رود باند بولینگر به سمت بالا می‌شکند و شما را به سمت Overbought یا اشباع خرید می‌رساند و اگر قیمت به سمت پایین بیاید باند به سمت پایین باز خواهد شد و Oversold یا اشباع فروش را نمایش خواهد داد.

سوال این است که چطور از این خطوط برای سینگال خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنید؟

به طور کلی هر زمان کندل‌ها همانطور که در این ویدئو ملاحظه می‌کنید از خط بیرون بزند انتظار می‌رود که به داخل باند برگردد.

این بیرون زدگی تنها تا جایی که خط باند بولینگر به حالت افقی برسد یا شیب آن همانطور که در تصویر ملاحظه می‌کنید تغییر کند ادامه خواهد داشت و پس از آن بیرون زدگی به سمت بالا متوقف شده است و کندل‌ها به سمت داخل برمی‌گردند.

همچنین همانطور که در نمودار نمایش داده شده این ویدئو مشاهده می‌کنید، قیمت کاهش یافته و باند دچار باز شدگی شده است و اتفاقی که میفتد باند بالایی به حالت افقی درآمده و تغییر شیب داده است و همانطور که در تصویر ملاحظه می‌کنید در اداه کندل‌ها بع داخل باند بازگشتند و قیمت افزایش یافته است.

نکته مهم این است که باند بولینگر به تنهایی نمی‌تواند سیگنال خرید یا فروش بدهد و می‌بایست حتما از باند بولینگر در کنار اندیکاتورهای دیگری مانند RSI، Stock و… استفاده کنید و از تجمیع آنها به یک سیگنال برسید.

به طور مثال در همین نقطه همانطور که مشاهده می‌کنید RSI در محدوده‌ی تقریبا بین 20 تا 25 قرار دارد، همچنین Stock هم بین 20_21 قرار دارد و خط باند بولینگر افقی شده است و تغییر شیب داده است. این نقطه برای وارد شدن به معامله و اتخاذ پوزیشن LONG می‌تواند مناسب باشد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. من میخام سرمایه گذاری میان مدت داشته باشیم باید کدوم تحلیل رو یاد بگیرم؟

  2. ممنون از آموزشهای تحلیل تکنیکال 🙏
    لطفا در مورد پوزیشن long توضیح میدید…

    1. سلام دوست عزیز

      پوزیشن لانگ و شورت دو واژه پرکاربرد و مهم در دنیای کریپتوکارنسی‌ هستند.
      و نشانگر پیش بینی معامله‌گران از روند قیمتی یک ارز دیجیتال هستند. اینکه آیا قیمت آن ارز صعودی خواهد بود و یا اینکه نزولی. به طور خلاصه، پوزیشن‌های لانگ و شورت دو جهت احتمالی قیمت ارز دیجیتال مورد نظر (افزایش قیمت یا کاهش قیمت) را جهت کسب سود بیان می‌کنند.
      در یک پوزیشن لانگ، معامله گر امیدوار است که قیمت از یک نقطه مشخص شروع به رشد کند. در این حالت می‌گوییم تریدر وارد “پوزیشن لانگ (Long)” شده است. و در یک پوزیشن شورت، معامله‌گر امیدوار است که قیمت از یک نقطه مشخص شروع به ریزش کند. در این حالت می‌گوییم تریدر وارد “پوزیشن شورت (Short)” شده است.