آموزش استیکینگ ارزهای دیجیتال در کیف پول تراست

آموزش استیکینگ ارزهای دیجیتال در کیف پول تراست به همراه ویدئو | همتاپ

همانطور که می‌دانید در شبکه ارزهای دیجیتال فرآیند تایید تراکنش‌ها و تامین امنیت شبکه با مشارکت تمام اعضای شبکه و از طریق الگوریتم اجماع انجام می‌شود. یکی از این الگوریتم‌های اجماع اثبات سهام می‌باشد. در الگوریتم اثبات سهام کاربران با قفل کردن یا اصطلاحا استیک (Stake) توکن‌های خود، در فرآیند اعتبار سنجی بلاک‌ها و تایید تراکنش‌ها مشارکت می‌کنند. 

استیکینگ یا سهام گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به معنای نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول‌های مخصوص برای پشتیبانی از امنیت و مشارکت در شبکه می‌باشد. به بیان ساده‌تر استیکینگ، عمل قفل کردن ارزهای دیجیتال در والت ارز دیجیتال جهت دریافت پاداش می‌باشد. این کار شبیه نگهداری پول در حساب بانکی و دریافت سود از بانک است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در حال حاضر می‌توانید با قفل کردن مستقیم کوین‌های خود در کیف پول تراست سود دریافت نمایید. از طرف دیگر برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بایننس نیز خدمات استیکینگ را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

در ادامه، نحوه استیکینگ ارزهای دیجیتال را به شما با مثالی از استیکینگ ترون در کیف پول تراست ولت آموزش خواهیم داد.

اگر با نحوه کار کیف پول تراست آشنایی ندارید به مقاله بررسی و نحوه راه‌اندازی کیف پول تراست ( Trust Wallet) مراجعه نمایید.


استیکینگ در کیف پول تراست ولت


تراست ولت (Trust Wallet) یکی کیف پول ارز دیجیتال می‌باشد که در کنار سایر خدمات حوزه رمزازها، قابلیت استیکینگ ارزهای دیجیتال را نیز به خدمات خود اضافه کرده است. در حال حاضر در این کیف پول امکان استیکینگ ارزهای زیر برای کاربران فراهم شده است:

  1. بایننس کوین (Binance Coin)
  2. تزوس (Tezos)
  3. ترون (Tron)
  4. کازماس (Cosmos)
  5. کاوا (Kava)
  6. آلگوراند (Algorand)

[aparat id=’CI7Oh’]

برای شروع فرآیند استیکینگ ترون، به عنوان اولین قدم با خرید ارز ترون از صرافی، آن را به کیف پول تراست ولت انتقال دهید.

در قدم بعدی از صفحه اصلی کیف پول تراست بخش Finance را انتخاب نمایید. در این قسمت لیست تمام ارزهای دیجیتال برای استیکینگ قابل مشاهده می‌باشند. برای استیکینگ ترون، این ارز دیجیتال را از لیست انتخاب کنید.

پس از انتخاب ترون به صفحه اصلی کیف پول ترون خود منتقل می‌شوید. در این صفحه برای دسترسی به منوی استیکینگ می‌بایست بر روی گزینه More کلیک کنید. در این بخش گزینه‌های زیر را خواهید دید:

  • Stake Details: در این گزینه می‌توانید اطلاعات بیشتری را در مورد استیکینگ ترون و وضعیت فعلی استیکینگ خود مشاهده نمایید.
  • Stake: با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید ارز دیجیتال خود را استیک کنید.
  • Unstake: با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید ارز دیجیتال خود را از وضعیت استیکینگ خارج نمایید و پاداش خود را متوقف کنید.
  • Claim Rewards: با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید پاداشی را که با استکینگ دریافت کرده‌اید، درخواست نمایید.

برای استیکینگ ترون، باید گزینه Stake را انتخاب نمایید.

در قدم سوم می‌بایست مقدار توکنی که قصد استیک آن را دارید وارد نمایید. با انتخاب گزینه Max می‌توانید کل موجودی ترون خود را استیک کنید. در قسمت بعد باید ولیدیتور مورد نظر خود را انتخاب نمایید. ولیدیتورها وظیفه تایید تراکنش‌های شبکه را بر عهده دارند، کاربران می‌توانند براساس اعتبار و درصد پاداش‌هایی که برای کاربر در نظر گرفته شده است ولیدیتور موردنظر خود را انتخاب نمایند. توجه داشته باشید:

  • حداقل مقدار ترونی که می توانید استیک کنید، 1 توکن Trx می‌باشد.
  • برای پرداخت کارمزدها باید حداقل 1 Trx در کیف پول تراست داشته باشید.
  • مقدار سود سالانه‌ای که کاربران برای استیک توکن‌های خود دریافت می‌کنند در حال حاضر 74% می‌باشد.
  • توکن‌های ترون شما به مدت حداقل 3 روز فریز می‌شوند. این بدان معناست که شما در این مدت نمی‌توانید توکن‌های خود را انتقال دهید.
  • پس از گذشت 3 روز می‌توانید، توکن‌های استیک شده خود را از حالت فریز خارج نمایید. در صورت تمایل نیز می‌توانید آنها را همچنان قفل نگه دارید و پاداش دریافت کنید.
  • دریافت پاداش از استیک کردن توکن‌ها یک روز پس از شروع فرآیند استیکینگ آغاز خواهد شد.
  • چنانچه قصد استیک کردن کوین‌های بیشتری را داشته باشید، مجددا این ترون‌ها برای 3 روز دیگر قفل می‌شوند.

پس از انتخاب ولیدیتور موردنظر خود بر روی دکمه Next کلیک کنید.

در قدم چهارم جزئیات تراکنش مانند نام ارز، ولیدیتور، کارمز شبکه و معادل دلاری کوین‌های استیک شده را مشاهده می‌کنید. در صورت تمایل برای تایید تراکنش، بر روی گزینه Confirm کلیک نمایید. در کیف پول شما پیغام Pending نمایش داده می‌شود.

پس از تایید تراکنش و تکمیل فرآیند استیکینگ ترون، در کیف پول ترون شما پیغام Pending به پیغام Stake تغییر می‌کند و موجودی کل، استیک شده و فریز شده ترون قابل مشاهده خواهد بود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. من سرچ کردم تو گوگل و اموزشیکه شما گذاشتید درمورد استیکینگ ارزهای دیجیتال خیلی راحت و اسون توضیح دادید