با پذیرفته شدن پروپوزال جدید ترون، چه تغییراتی در راه است؟

با پذیرفته شدن پروپوزال جدید ترون، چه تغییراتی در راه است؟ | همتاپی

طی چند ماه اخیر روند بازار رمزارزها به شدت نزولی بوده است. با این وجود، بسیاری از پروژه‌های فعال در این بازار با تمام قوا پیش می‌روند. همه روزه شاهد اعلام تغییرات منجر به بهبود و پیشرفت پروژه های مختلف هستیم و در این میان، نام ترون نیز به عنوان یکی از رمزارزهایی که تغییر و تحولات مختلفی را در دستور کار دارد، بر سر زبان‌ها افتاده است.

چندی پیش کمیته DAO ترون طرحی موسوم به پیشنهاد شماره 80 را در معرض رای گیری قرار داده بود که در صورت تایید آن، کاربران ملزم به پرداخت 1 واحد ترون (TRX) برای انجام تراکنش‌های دارای memo (یادداشت) خواهند بود. اخیرا حساب کاربری Tron DAO در توئیتر اعلام کرده است که طرح کمیته شبکه این آلتکوین مورد تایید قرار گرفته است.

تا پیش از تایید این طرح، انتقال توکن ترون TRC10 بدون هزینه انجام می‌شد. علت این امر، رایگان بودن پهنای باند روزانه و در نظر نگرفتن کارمزد برای تراکنش‌های دارای memo بود.

گرچه این موارد در ظاهر فاکتورهای مناسبی برای انجام تراکنش‌های روزانه هستند، اما رایگان بودن این روش باعث سوء استفاده برخی کاربران می‌شد به طوری که عده‌ای از کاربران، از تراکنش‌های دارای memo برای انتشار خبرهای جعلی و یا لینک‌های مخرب استفاده می‌کردند.

بنا بر اعلام تیم توسعه دهنده ترون، در سه ماه گذشته، 18,136,783 تراکنش با memo یا یادداشت انجام شده است که 42.59 درصد از این تعداد، یعنی 7,725,151 تراکنش حاوی لینک (URL) بوده است.

آمارها نشان می‌دهد که تقریبا تمام این لینک‌ها مخرب و گمراه کننده بوده و کاربران عادی را در دام انواع کلاهبرداری‌های موجود در فضای بلاکچین گرفتار می‌کنند.

بنابراین جامعه ترون باید به دنبال یک راه حل مناسب و متعادل باشد تا علاوه بر کاهش این نوع تراکنش‌ها، موجب دلسردی کاربران وفادار و واقعی و خروج آن‌ها از شبکه نیز نشود. به همین منظور از تاریخ 16 دسامبر 2022 (25 آذر) تعداد یک واحد ترون (TRX) به عنوان هزینه انجام تراکنش از طریق memo یا یادداشت در نظر گرفته می شود.

اگرچه تایید و تصویب این طرح و پیشنهاد جدید منجر به افزایش هزینه ها می شود، اما بهبود امنیت و اعتماد پذیری شبکه ترون را نیز به دنبال خواهد داشت.

تحولات ترون در سال 2022

در میان تمام اخبار مربوط به اکوسیستم ترون، راه اندازی استیبل کوین الگوریتمی USDD یکی از جنجالی ترین موضوعات بود. علت این امر، شباهت مدل این استیبل کوین با استیبل کوین شبکه ترا یا Terraform Labs بود. حتی خالق و بنیانگذار ترون یعنی جاستین سان نیز تایید کرده بود که برای ساخت این استیبل کوین از رشد و موفقیت چشمگیر ترا (لونا) الهام گرفته است.

مقاله پیشنهادی: ترون چیست

استیبل کوین‌های الگوریتمی برای حفظ نسبت 1:1 (نسبت همیشه برابر) با دلار آمریکا، از بانک‌ها و موسسات مختلف استفاده نمی‌کنند، بلکه دارای الگوریتم‌های درون زنجیره‌ای هستند که عرضه را افزایش یا کاهش داده و یا با توجه به شرایط بازار، توکن‌ها را خرید و فروش می‌کنند. بنابراین در صورت افزایش قیمت، توکن‌های بیشتری عرضه می‌شوند و با کاهش قیمت، شاهد کمتر شدن میزان عرضه خواهیم بود.

این مدل برای استیبل کوین USDD نتیجه مثبتی را به همراه نداشت و در نتیجه USDD تبدیل به یکی از بدترین استیبل کوین‌ها از لحاظ عملکرد شد. USDD تنها برای چند روز توانست در سطح یک دلار باقی بماند. این در حالی است که اولین قانون و فاکتور موفقیت برای یک استیبل کوین، تثبیت دائمی در سطح یک دلار است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش ترون صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *