آیا رشد ۷۰۰ درصدی لایت کوین محقق می‌شود؟

وعده رشد 700 درصدی لایت کوین |‌ همتاپی

هاوینگ لایت کوین حدود یک ماه دیگر اتفاق خواهد افتاد و در آستانه این رویداد، خالق لایت کوین یعنی چارلی لی (charlie lee) افزایش قیمت 700 درصدی لایت کوین را پیش بینی کرده است. در این مقاله به بررسی شرایط لایت کوین و همچنین نظرات تحلیلگران برجسته‌ای مانند پیتر برانت (peter brandt) و اسکات ملکر (scott melker) در مورد این ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

همزمان با بهبود قیمت‌ها در کل بازار ارز های دیجیتال، لایت کوین نیز با fomo یا هیجان بالای خریداران برای ورود به یک روند صعودی مواجه شد و افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرد. این رالی صعودی لایت کوین در پی تحولاتی مانند درخواست شرکت blackrock برای ثبت etf بیت کوین و همچنین راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال edx markets با پشتوانه شرکت‌هایی همچون fidelity digital assets، charles schwab و citadel securities صورت گرفت. با این وجود، اوج این روند صعودی طی روز جمعه بود که لایت کوین با 30 درصد افزایش قیمت، توانست از سد 100 دلار عبور کند.

آیا پیش بینی افزایش 700 درصدی لایت کوین محقق می‌شود؟

بنابر پیش بینی چارلی لی، عملکرد لایت کوین پس از رویداد هاوینگ در ابتدای ماه آگوست (اواسط مرداد ماه)، بسیار بهتر از بیت کوین خواهد بود. وی معتقد است که حداقل شاهد 10 درصد افزایش قیمت لایت کوین نسبت به بیت کوین خواهیم بود و جفت ارز ltc/btc به 0.025 خواهد رسید. این در حالی است که هم اکنون نسبت این جفت ارز در عدد 0.003 و بسیار پایین‌تر از هدف مدنظر چارلی لی است.

براساس محاسبات انجام شده، هاوینگ لایت کوین در نیمه شب 11 مرداد اتفاق می‌افتد. در حال حاضر، پاداش استخراج هر بلاک لایت کوین، برابر با 12.5 ltc است و پس از هاوینگ، این عدد به 6.25 ltc به ازای هر بلاک کاهش پیدا می‌کند.

ارزش لایت کوین در ماه ژوئن بیش از 50 درصد افزایش داشته و از کف 72 دلار به سقف 110.8 دلاری رسیده است. در تاریخ 30 ژوئن و در پی افزایش میزان فعالیت شبکه و سقف جدید در هش ریت آن، قیمت لایت کوین نیز با جهش 30 درصدی مواجه شد. پشتیبانی edx markets از بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش، و همچنین عدم طبقه بندی لایت کوین به عنوان اوراق بهادار از سوی sec، دو عامل مهم و تاثیرگذار دیگر در حرکت صعودی قدرتمند لایت کوین بودند.

به گزارش intotheblock، شبکه لایت کوین در روز جمعه و برای اولین بار در طی 3 ماه گذشته، بیش از نیم میلیون تراکنش را پردازش کرد. در واقع تعداد تراکنش‌های لایت کوین با کل تراکنش‌های بیت کوین در ماه مه برابری می‌کرد.

تعداد تراکنش های لایت کوین | همتاپی

تعداد تراکنش‌های لایت کوین، منبع: intotheblock

با نزدیکتر شدن به هاوینگ لایت کوین، نهنگ‌های این ارز همچنان به خرید و انباشت لایت کوین ادامه می‌دهند. whale alert تعداد زیادی تراکنش را ثبت کرده است که طی آن‌ها، نهنگ‌ها میلیون‌ها دلار لایت کوین را از صرافی بایننس خریداری کرده اند.

مقاله پیشنهادی: لایت کوین چیست

نظر کارشناسان در مورد قیمت لایت کوین چیست؟

پیتر برانت که به عنوان یک معامله‌گر افسانه‌ای شناخته می‌شود، به عبور قیمت لایت کوین از سقف سالانه خود در محدوده 110 دلار و تبدیل این مقاومت به یک حمایت محکم و جدی اشاره کرد. علاوه بر تحرکات قیمت لایت کوین، اندیکاتور‌ها و سایر شاخص‌ها نیز نشان دهنده رالی قدرتمند و قابل توجه لایت کوین هستند.

در همین حال، اسکات ملکر ملقب به wolf of all streets به اظهار نظر گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (sec) در مورد تحلیل لایت کوین اشاره کرد. گنسلر در این اظهارات، ارزهای بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش را به عنوان کالا طبقه بندی کرده بود.

او از صنعت ارز های دیجیتال خواسته بود که برای تغییر این شرایط اقدامی انجام دهند، در غیر این صورت «آمریکایی‌ها فقط مجاز به خرید و فروش و ترید بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش در صرافی‌های تحت مدیریت وال استریت خواهند بود.»

در حال حاضر قیمت لایت کوین پس از رشد 15 درصدی طی 24 ساعت گذشته، به 109.15 دلار رسیده است. در این مدت پایین‌ترین و بالاترین قیمت به ترتیب 91.73 دلار و 110.8 دلار بوده اند. علاوه بر این موارد، حجم معاملات لایت کوین نیز در 24 ساعت گذشته بیش از 200 درصد افزایش یافته است.

آیا لایت کوین به رشد 700 درصدی که چارلی لی وعده داده است می‌رسد؟ شما در این باره چطور فکر می‌کنید؟
منبع: coingape
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *