آیا بیت کوین اقتصاد جهانی را با قدرت خرید بالای خود متحول می‌کند؟

آیا بیت کوین اقتصاد جهانی را با قدرت خرید بالای خود متحول می‌کند؟ | همتاپی

بیت کوین تنها یک دهه پیش راه‌اندازی شده است؛ اما از آن زمان تاکنون توجه و شهرت زیادی به دست آورده است. بسیاری از افراد باور دارند که ارز دیجیتال بیتکوین در آینده‌ای نه‌چندان دور، اقتصاد جهانی را تغییر می‌دهد.

با توجه به قدرت خرید بیت کوین، برخی از متخصصان معتقدند که این ارز دیجیتال می‌تواند اقتصاد جهان را تغییر دهد و حتی چالش‌هایی را برای سلطه دلار آمریکا، به‌عنوان ارز استاندارد جهان، ایجاد کند.

برای خرید و فروش بیت کوین در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

اما دهه‌ها است که دلار آمریکا بر اقتصاد جهان تسلط دارد؛ آیا بیتکوین واقعاً می‌تواند سلطنت آن را به چالش بکشد؟

مقایسه بیت کوین و دلار آمریکا: روایتی از دو قدرت خرید

در دنیای اقتصاد، مدعی جدیدی وارد شده است که بیتکوین نام دارد. نموداری که تحلیلگری به اسم سث (Seth) منتشر کرده، نشان می‌دهد که قدرت خرید بیت کوین از سال ۲۰۱۰ شدیداً صعودی بوده است. این در حالی است که قدرت خرید دلار در این مدت همواره کاهش یافته است. سث در این باره گفته است:

قدرت خرید دلار در مقایسه با قدرت خرید بیت کوین را ببینید! قدرت خرید تعیین می‌کند که شما با هر دلار چقدر می‌توانید کالا بخرید! هرچقدر ارز فیات قدرت خریدش را از دست داده، قدرت خرید بیت کوین بیشتر شده است! این نمودار را در ذهنتان ثبت کنید!

نمودار قدرت خرید دلار در مقایسه با قدرت خرید بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قدرت خرید دلار در مقایسه با قدرت خرید بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

پیامدهای این اتفاق اهمیت زیادی دارد و ممکن است برداشت ما از پول و کل سیستم مالی را تغییر دهد. در حقیقت، چهره‌های مشهوری مثل رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب مشهور «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول»، از قبل این تغییرات را تشخیص داده بودند.

کیوساکی که همواره به زیرکی مالی خود معرف است، نسبت به آینده دلار آمریکا هشدار داده و به دنبال‌کنندگانش توصیه کرده که به‌جای دلار در بیتکوین، طلا و نقره سرمایه‌گذاری کنند. او حتی دلار آمریکا را به‌عنوان «پول جعلی و تقلبی» توصیف کرده و گفته است که مردم باید اقدامات لازم برای محافظت‌ از دارایی‌های خود را انجام دهند.

50000 شیبا
جایزه بگیرید!
همین حالا ثبت نام کن

عصر جدیدی در قدرت خرید

همان‌طور که نمودار سث نشان می‌دهد، قدرت خرید دلار آمریکا در نیم قرن گذشته با سقوط از محدوده ۳۰۰ به محدود ۳۳.۲ رسیده است. این در حالی است که قدرت خرید بیت کوین از محدوده ۳۳ در سال ۲۰۱۰ به محدوده ۲۵۵ رسیده و تنها در ۱۳ سال به رشد خیره‌کننده ۶۷۲.۷۳ درصدی دست یافته است.

نمودار مارکت کپ بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار مارکت کپ بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

با توجه به این که جهان شاهد این تغییر تاریخی در قدرت خرید دلار و بیتکوین بوده، مشخص است که بیت کوین می‌تواند به‌عنوان یک مدعی قدرتمند در دنیای مالی ظاهر شود. هرچند پیامدهای چنین تغییری هنوز به‌طور کامل مشخص نیست، با گذشت زمان معلوم شده است که سیستم مالی سنتی احتمالاً دیگر نمی‌تواند با سرعت نوآوری‌های فناورانه همراه شود.

هرچه که بیشتر در این عصر جدید اقتصاد جلو می‌رویم، به هر یک از ما بستگی دارد که تصمیم بگیریم چطور با تغییرات مذکور سازگار شویم و رشد کنیم.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

منبع: bitcoinist.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *