پیش بینی کارشناسان در مورد اتمام روند فعلی قیمت بیت کوین

ریزش بیت کوین تا کجا؟ | همتاپی

بازار رمزارز ها اخیرا و به خاطر شرایط نامطلوب اقتصاد کلان، دچار رکود شده و روند آرامی را در پیش گرفته است. بیت کوین که به عنوان بزرگترین عضو این بازار شناخته می‌شود نیز از روند بسیار آهسته و آرامی برخوردار است. مدتی است که قیمت بیت کوین در محدوده 19 هزار تا 20 هزار دلار به دام افتاده و قادر به عبور از این محدوده نیست.

در حال حاضر قیمت بیتکوین با ثبت تغییرات منفی 0.5 درصد در 24 ساعت اخیر، در سطح 19,082 دلار قرار دارد. فلورین گرومِز (Florian Grummes)، مدیر عامل شرکت مشاوره سرمایه گذاری میداس تاچ (Midas Touch) در این رابطه و در مورد خروج بیتکوین از این محدوده اظهار نظر نموده است.

به اعتقاد گرومز، بیتکوین پس از شکست سطح حمایت 18 هزار دلار، محدوده حمایتی 10 هزار دلار را تست خواهد کرد. وی همچنین عبور بیت کوین از این سطح و رسیدن به قیمت 6 هزار دلار را، بدترین سناریوی ممکن می‌داند. به گفته وی، بازار رمزارزها در حال حاضر با بحران نقدینگی مواجه است. این پیش‌بینی‌ها ممکن است سرمایه‌گذاران را به فکر فروش دارایی‌های خود بیندازد، اما همچنین می‌تواند فرصت‌هایی برای خرید بیت کوین در قیمت‌های پایین ایجاد کند، به ویژه برای کسانی که به دنبال استفاده از نوسانات بازار برای کسب سود در بلندمدت هستند.

با این حال وی اذعان نموده است که پس از رسیدن بیتکوین به پایین ترین سطح، باید منتظر ثبت یک سقف تاریخی جدید باشیم.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

گرومز بحران نقدینگی 2022 -را که در پی شرایط نامطلوب اقتصاد کلان رخ داد- را به درستی پیش بینی کرده بود. پیش بینی دیگر او در مورد عملکرد بهتر طلا نسبت به رمزارز ها و بازار سهام، در طول این بحران نیز درست بوده است.

پیش بینی نحوه خروج بیتکوین از این محدوده

در حال حاضر رشد بیت کوین در نتیجه اوضاع ناپایدار اقتصاد جهانی، مختل شده است. فدرال رزرو برای مهار تورم، سیاست‌های انقباضی و سخت گیرانه‌ای را در پیش گرفته است. یکی از اثرات این شرایط، ظهور پدیده ای بنام زمستان رمزارز ها یا زمستان کریپتو بوده است. به عقیده گرومز، دلار بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در بحران کنونی است.

آقای گرومز در ادامه صحبت‌هایش اظهار می‌کند که معمولا زمستان رمزارز‌ها حدود 24 الی 27 ماه طول خواهد کشید. وی معتقد است از آنجایی که هنوز تنها حدود یک سال از زمستان فعلی گذشته است، برای وقوع یک بازار صعودی واقعی باید حداقل یک سال دیگر منتظر باشیم.

او همچنین تست قیمت 6 هزار دلار را بدترین سناریوی احتمالی می‌داند. بنابر پیش بینی او، بازار صعودی بعدی حدودا همزمان با هاوینگ بعدی بیت کوین در ماه می 2024 (اردیبهشت 1403) شروع خواهد شد.

آیا قانون گذاری به بیتکوین کمک خواهد کرد؟

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که شفافیت و مقررات واضح، به رشد بیتکوین و اتریوم کمک خواهد کرد. زیرا این اقدام باعث سرازیر شدن سرمایه گذاری های شرکتی به بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد. با این حال به باور آقای گرومز، دولت‌های مرکزی تمایل به دیدن موفقیت و رشد بیت کوین ندارند. او معتقد است که دولت با حمایت از ارز دیجیتال بانک مرکزی، از رشد بیتکوین جلوگیری خواهد کرد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که قانون گذاری نیز می‌تواند مانعی برای رشد بیتکوین باشد.

منبع: coingape
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ما اینجا داریم تو این زمستون قندیل میبندیم کی قرار رشد کنه دوباره