آیا در ماه اکتبر قیمت بیت کوین به زیر ۱۲,۰۰۰ دلار می‌رسد؟

ریزش بیت کوین به 12 هزار دلار| صرافی همتاپی

ارزهای دیجیتال برتر در جلب توجه تریدرها موفق نبوده‌اند و سلطه خرس‌ها یا همان خریداران بر بازار کریپتو ادامه دارد. قیمت بیت کوین (BTC) زیر سطح 20,000 دلار باقی مانده و در محدوده 19,500 دلار در نوسان است. اما علیرغم شرایط نامناسب بازار و محیط کلان، قیمت بیتکوین حدود 2٪ رشد داشته است.

هفته گذشته پایگاه تحلیلی Glassnode، خبرنامه هفتگی درون زنجیره‌ای خودش را منتشر کرد. تحقیقات Glassnode، یک سری داده‌ درون زنجیره‌ای را ارزیابی کرد که براساس آنها، پیش بینی بیت کوین در مجموع منفی بود. با بازگشت قیمت بیت کوین به محدوده 20,000 دلار، تحلیل رفتار تریدرهای کوتاه‌مدت حاکی از کمرنگ شدن شرایط مطلوب است.

این مطالعه، مجموعه‌ای از حرکات ارزی را اطراف تحرکات قیمت فعلی بیتکوین آشکار کرده که هولدرهای کوتاه‌‌مدت بیشترین سهم را در آن دارند. گلس‌نود، یک کسری عرضه بین محدوده‌های 18,000 دلار تا 11,000-12,000 دلار را نیز شناسایی کرده است.

بنابراین اگر قیمت بیت کوین به زیر کف این چرخه سقوط کند، این هولدرهای کوتاه‌مدت در اثر زیان‌های تحقق نیافته هنگفت سرمایه‌هایشان در معرض خطر ورشکسته شدن قرار خواهند گرفت.

قیمت بیتکوین به زیر 12٬000 دلار خواهد رسید؟

اگر یک حرکت نزولی شدیدتر رخ بدهد، قیمت بیت کوین به خاطر رفتار بی‌ثبات این هولدرهای کوتاه‌مدت به زیر سطح 12٬000 دلار سقوط خواهد کرد. این به آن خاطر است که وقتی نوسانات ایجاد می‌شود، هولدرهای کوتاه‌مدت بیشتر مستعد تسلیم شدن هستند.

سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت در صورت وجود محیط کلان نامساعد و سقوط جزئی قیمت بیتکوین ممکن است برای حفظ چیزی که باقی مانده، دارایی‌هایشان را بفروشند. این می‌تواند سقوط بیشتر بیت کوین تا سطح 12٬000 دلار را در پی داشته باشد.

با این وجود، تحلیل قیمت بیت کوین پایگاه CryptoQuant در ماه آوریل، میزان افت از اوج قیمت (ATH) در آن زمان را مقایسه کرد و بر این اساس، کف قیمت بیت کوین را در محدوده 20٬000 دلاری پیش بینی کرد. بعد از افت پیوسته از اوج قیمت سال گذشته، خرید و فروش  بیتکوین در محدوده 40٬000 دلار می‌شد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *