چرا قیمت لایت کوین بعد از هاوینگ تغییری نکرده است؟

لایت کوین بعد از هاوینگ | همتاپی

سومین هاوینگ لایت کوین بعد از مدت‌ها انتظار در شب گذشته به وقوع پیوست؛ اما به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران از آن برای افزایش فشار فروش این ارز دیجیتال استفاده کرده‌اند.

مقاله پیشنهادی: لایت کوین چیست

هاوینگ لایت کوین رقم خورد؛ پاداش‌های بلاک ltc به ۶.۲۵ توکن کاهش یافت

در واقع رویداد هاوینگ باعث می‌شود پاداش‌های بلاک ltc کاهش یابد. این رویداد به‌صورت دوره‌ای انجام می‌شود و تقریباً هر ۴ سال یک بار یا بعد از هر ۸۴۰۰۰۰ بلاک رخ می‌دهد.

هاوینگ لایت کوین شب گذشته سومین هاوینگ این ارز دیجیتال بود. به عبارت دیگر از زمان پیدایش ltc پاداش های بلاک این ارز دیجیتال سه بار کاهش پیدا کرده است. به‌عبارت دقیق‌تر در هاوینگ اول پاداش بلاک ltc از ltc ۵۰ اولیه به ltc ۲۵ رسید و در هاوینگ دوم هم به ۱۲.۵ ltc کاهش یافت.

علاوه بر این، در آخرین هاوینگ ltc پاداش ماینرها برای حل بلاک‌ها تا ۶.۲۵ ltc کاهش یافته است. گفتنی است که رویداد هاوینگ برای کنترل تورم این ارز دیجیتال به وجود آمده است.

50000 شیبا
جایزه بگیرید!
همین حالا ثبت نام کن

به‌عبارت دقیق‌تر، پاداش‌های بلاک ماینرهای لایت کوین تنها راهی است که باعث می‌شود عرضه در گردش این ارز دیجیتال افزایش یابد. در نتیجه کاهش مکرر آن‌ها باعث می‌شود که عرضه ltc آهسته‌تر و کندتر شود.

با تداوم هاوینگ‌ها پاداش‌های بلاک به صفر نزدیک می‌شود. این اتفاق تقریباً در سال ۲۱۴۲ رخ می‌دهد. بعد از این مرحله عرضه در گردش ltc به حداکثر خود می‌رسد و از آن به بعد درآمد ماینرها فقط از محل کارمزدها به دست می‌آید.

از آنجا که هاوینگ اهمیت زیادی دارد، طبیعی است که با نزدیک شدن به آن بحث‌های زیادی در مورد این رویداد به وجود بیاید. قیمت لایت کوین هم در ابتدای ماه جولای (تیر) با رشد شدیدی مواجه شد و به سمت مرز ۱۱۴ دلار حرکت کرد؛ چرا که تنها یک ماه به هاوینگ باقی مانده بود و احساسات سرمایه‌گذاران رشد کرده بود.

با این حال، این روند به زودی تمام شد و از آن زمان ltc تمام تلاش خود را کرده است تا وارد یک روند صعودی جدید شود.

نمودار ساعتی قیمت لایت کوین | همتاپی

نمودار ساعتی قیمت لایت کوین – منبع: tradingview

مطالب مرتبط: سناریوی صعودی بیت کوین در ۳۰۰۰۰ دلار؛ سیگنال واقعی یا تله صعودی؟

با این وجود، وقوع هاوینگ لایت کوین در روز گذشته نتوانست چیزی را تغییر دهد و قیمت این ارز دیجیتال یافت. به همین خاطر تحلیلگران باور دارند که این رویداد نمونه‌ای از «خرید شایعه و فروش اخبار» بوده است.

به خاطر روند نزولی مذکور، قیمت لایت کوین به زیر سطح ۸۷ دلار رسیده و در ۲۴ ساعت گذشته تقریبا ۷ درصد کاهش پیدا یافته است. این سقوط شدید باعث شده است که لایت کوین در بین بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال بازار از نظر ارزش بازاری، ضعیف‌ترین عملکرد را داشته باشد.

داده‌های وب‌سایت این‌تو دبلاک (into theblock) نشان می‌دهد که هرچند عملکرد قیمت ltc ضعیف بوده است اما نیازی نیست حامیان این ارز دیجیتال نگران وضعیت آن در شاخص‌های دیگر باشند.

رشد شبکه لایت کوین | همتاپی

رشد شبکه لایت کوین – منبع: into theblock

جالب اینجاست که قیمت لایت کوین در هر دو هاوینگ تقریباً یکسان بوده؛ اما پایگاه کاربری و کاربردهای این ارز دیجیتال به‌طور قابل‌توجهی در این مدت رشد کرده است.

این افزایش چشمگیر ممکن است به این دلیل باشد که تراکنش‌های لایت کوین ارزان‌تر و سریع‌تر از شبکه‌هایی مثل بیت کوین است. سرمایه‌گذاران در حال حاضر فقط می‌توانند امیدوار باشند که این رشد در قیمت آن هم ظاهر شود.

تحلیل لایت کوین  بعد از هاوینگ از نظر شما چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.
منبع: newsbtc
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. کاری ندارم هاوینگ یعنی چه ..چرا به مردم همش قبل هاوینگ میگین لایت رشد میکنه دو برابر پس کو …
    خیلی نامردین
    ناظر اگر نظر منو نذاری تو هم نامردی