آنچه باید در مورد نسخه بتا شیباریوم بدانید

آنچه باید در مورد نسخه بتا شیباریوم بدانید | همتاپی

توسعه دهندگان شیبا اینو (Shiba Inu) داکیومنت عمومی نسخه بتا شیباریوم را منتشر کردند. شیباریوم یک راه حل لایه 2 بلاک چین است که هدف آن ارائه خدمات کم هزینه برای کاربران اکوسیستم شیبا اینو است.

پروژه شیباریوم که توسط ریوشی (Ryoshi)، خالق توکن شیبااینو، ارائه شده است، کارمزد تراکنش‌ها را به حداقل و در برخی موارد حتی به صفر می‌رساند. این پروژه شیبا را به جایگزینی برای اتریوم تبدیل می‌کند؛ چراکه هزینه‌های اکوسیستم را بسیار کاهش می‌دهد. 

مقاله پیشنهادی: شیبا چیست

این راه حل از پروتکل اجماع اثبات سهام (PoS) برای تضمین امنیت شبکه و از شبکه‌های جانبی برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌کند. در نتیجه سرعت پردازش تراکنش را کاهش داده و کارایی شبکه را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، شیباریوم یک بلاک چین مقیاس پذیر و سازگار با استانداردهای اصلی ERC است که یکپارچگی شبکه را تضمین می‌کند. معماری شیباریوم، این شبکه را در سه لایه متمایز تقسیم کرده است. این لایه‌ها بور (Bor)، هیمدال (Heimdall) و اتریوم (Ethereum) نام دارند. لایه اتریوم از مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمندِ روی بلاک چین اتریوم تشکیل شده است.

Shibarium به توسعه دهندگان سه مدل امنیتیِ متمایز را ارائه می‌دهد. از این لایه‌های امنیتی به عنوان بستری برای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) استفاده می‌شود. این سه مدل عبارتند از مدل اثبات سهام (PoS)، مدل پلاسما و ترکیبی از مدل‌های پلاسما و PoS. 

مدل اثبات سهام برای تندرمینت (Tendermint) با استفاده از فناوری‌های هیمدال و بور ساخته شده است. هنگامی که دو سوم رگولاتورها یک تراکنش را تایید کنند، این تراکنش در زنجیره روت (root chain) ثبت می‌شود. رگولاتورها و چک پوینتها برای اطمینان از امنیت سیستم از شبکه اتریوم کمک می‌گیرند. شیباریوم مکانیزم سوزاندن توکن شیبا (SHIB) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین ممکن است به عنوان پلی بین اکوسیستم‌های مختلف عمل کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند با بهره‌مندی از پردازش سریع تراکنش‌ها، امکان جابه‌جایی و انتقال توکن‌ها را همراه با سهولت فراهم کنند. مقیاس‌پذیری، امنیت و سادگی شبکه شیباریوم می‌تواند آن را به یک راه‌حل لایه 2 امیدوارکننده برای اکوسیستم شیبا اینو تبدیل کند. هدف شیباریوم ارائه بلاک چینی است که برای جامعه شیبا در دسترس‌تر، مقیاس پذیرتر و مقرون به صرفه‌تر باشد. انتشار داکیومنتیشن عمومی آن هیجان را به اعضای این جامعه تزریق کرده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش شیبا صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *