چه عاملی باعث رشد چشمگیر کاردانو شده است؟

علت رشد معجزه آسای کاردانو چه بود؟

شرکت IOG، توسعه دهنده ارز دیجیتال کاردانو (ADA) جدیدترین گزارش هفتگی توسعه کاردانو را در تاریخ 8 دسامبر (17 آذر) منتشر نموده و طی آن به ارائه یک نمای کلی از پیشرفت‌های اخیر و پروژه‌های درحال انجام خود که منعکس کننده مسیر رشد قوی و پویای این پلتفرم است پرداخت. این گزارش ضمن در برگرفتن نکات کلیدی و همچنین آمارهای تجمیعی تا به امروز، نشان‌دهنده گام های مهمی برداشته شده توسط این پلتفرم بلاکچین است.

پشت دست بیت کوین بازی کردن

تیم توسعه کاردانو به رهبری چارلز هاسکینسون با اجرای موفقیت آمیز نسخه اولیه تست تطبیق Conwoy، به نقطه عطف جدیدی در راستای تعهد این پلتفرم به فراهم نمودن سیستمی با عملکرد قوی و قابل اعتماد دست پیدا کرد. این تیم همزمان با فراهم نمودن زیرساخت‌ها برای ارتقاءهای آینده، خود را برای انتشار نسخه 1.8 کیف پول Lace که نشان‌دهنده تکامل مداوم قابلیت‌های این شبکه است، آماده می‌کنند.

کاردانو در زمینه برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) نیز پیشرفت چشمگیری داشته است. این پیشرفت‌ها شامل انتشار نسخه بتای Marlowe TS-SDK (ابزار توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز) و پس از آن، انتشار یک نمای کلی از نمونه اولیه dApp مختص پرداخت‌های غیرمتمرکز است. این پیشرفت‌ها مهر تاییدی بر تمرکز کاردانو بر روی تقویت هرچه بیشتر چارچوب توسعه قراردادهای هوشمند و گسترش کاربرد بلاکچین است.

در این گزارش همچنین به اطلاعاتی در مورد جلسه ماهانه بررسی Hydra (راهکار مقیاس پذیری لایه 2 کاردانو)، و انتشار گزارش ماه نوامبر آن اشاره شده است. این موضوع نیز به نوعی نشان‌دهنده پیشگام بودن کاردانو در تلاش برای بهبود مسئله مقیاس پذیری و همچنین بهبود توان عملیاتی در اجرای تراکنش‌ها است.

علاوه بر این، راه‌اندازی کارگروه یا کمیته‌های Intersect نیز پیشرفت دیگری در زمینه ایجاد یک اکوسیستم ایمن و مشارکتی بوده و به کاردانو در راه رسیدن به هدف اصلی خود، یعنی یک پلتفرم غیرمتمرکز و کاربر محور بلاکچین کمک می‌کند. همچنین شاهد آغاز مرحله ثبت نام کاربران طرح  Catalystکاردانو، که از اعضای جامعه دعوت می کند تا با بررسی پروژه‌های مختلف و ارائه بازخورد در مورد آن‌ها، در رشد پلتفرم مشارکت داشته باشند هستیم.

مقاله پیشنهادی: کاردانو چیست

در مورد برنامه‌های آینده کاردانو نیز می‌‌توان به دوره آموزش زبان Haskell در سال 2024 با هدف آن ایجاد یک جامعه آگاه در حیطه زبان برنامه‌نویسی اصلی Cardano اشاره کرد. این ابتکار آموزشی ناشی از تعهد کاردانو به ایجاد پایه و اساس قوی از توسعه دهندگان و علاقه مندان با مهارت است.

همچنین IOG با افتخار از راه اندازی 152 پروژه و توسعه روز افزون 1,307 پروژه دیگر خبر داده است که نمایانگر گسترش و فعال بودن یک اکوسیستم قدرتمند است. علاوه بر این، در این گزارش به موفقیت کاردانو در پردازش 79.7 میلیون تراکنش اشاره شده است که جنبه‌ای از افزایش پذیرش و عملیاتی بودن کاردانو است.

براساس این گزارش و با توجه به معیارهای توکن این شبکه، گفته می‌شود که 9.1 میلیون توکن بومی در اکوسیستم در گردش هستند که توسط 81,621 توکن Policy اداره می‌شوند. علاوه بر این، تعداد بکارگیری و اجرای اسکریپت‌های Plutus (مجموعه‌ای از ابزارهای مخصوص توسعه قراردادهای هوشمند) به 6,260 مورد برای نسخه 1 و 4,981 مورد برای نسخه 2 رسیده است که نشان‌دهنده پیشرفت ثابت کاردانو در ایجاد و اجرای قراردادهای هوشمند است.

 

گزارش هفتگی توصعه کاردانو – منبع: Essential Cardano
منبع: Essential Cardano

چنانچه به آینده کاردانو و اخبار مرتبط با  آن علاقه مندید، سری به صفحه پیش بینی کاردانو بزنید؛ همچنین ما در همتاپی به صورت روزانه تحلیل  کاردانو را ارائه می‌دهیم که در این وانفسا و اخبار و ضد و نقیض ادا کاردانو می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *