هاوینگ لایت کوین نزدیک است. آمار و ارقام در این باره چه می‌گویند؟

هاوینگ لایت کوین نزدیک است | همتاپی

هاوینگ لایت کوین حدود ۶۰ روز دیگر اتفاق می‌افتد و به همین خاطر، تعداد جست‌وجوی این ارز دیجیتال در گوگل و داده‌های درون‌زنجیره‌ای آن افزایش یافته است. داده‌های وب‌سایت(bitdegree) هم نشان می‌دهد که هاوینگ بعدی لایت کوین در ۷ اوت ۲۰۲۳ (۱۶ مرداد) انجام می‌شود.

برای خرید و فروش لایت کوین در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم لایت کوین بخرم

هاوینگ رویدادی است که در آن پاداش استخراج لایت کوین (ltc) نصف می‌شود. به‌عبارت دقیق‌تر، برای کنترل تورم این ارز دیجیتال تعداد لایت کوین‌هایی که به‌عنوان پاداش به ماینرها داده می‌شود، هر چهار سال یکبار (هر ۸۴۰,۰۰۰ بلاک) نصف می‌شود.

در هاوینگ ماه اوت (مرداد) هم پاداش ماینرهای این ارز دیجیتال از ۱۲.۵ لایت کوین در هر بلوک به ۶.۲۵ لایت کوین در هر بلوک کاهش می‌یابد.

ماینرها شرکت‌ها یا افرادی هستند که محاسبات زیادی را با استفاده از رایانه‌ها و دستگاه‌های خود انجام می‌دهند، تراکنش‌های لایت کوین را تأیید و اعتبارسنجی می‌کنند و بلوک‌های جدید حاوی آن‌ها را تولید می‌نمایند. در ازای این کارها هم تعدادی لایت کوین تازه منتشرشده و کارمزد تراکنش‌های این ارز دیجیتال را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ نشان می‌دهد که حداکثر عرضه لایت کوین ۸۴ میلیون توکن است و حجم گردش این ارز دیجیتال هم به ۷۳,۱۲۰,۸۰۲ توکن رسیده است. بعد از هر هاوینگ، سرعت انتشار لایت‌ کوین‌های جدید هم کاهش می‌یابد و در نتیجه، با نزدیک شدن به حداکثر عرضه خود، کمیابی این ارز دیجیتال رشد می‌کند.

بررسی هاوینگ‌های قبلی لایت کوین 

در جدول زیر داده‌های مربوط به هاوینگ‌های قبلی لایت کوین آورده شده است.

قیمت لایت کوین شماره بلاک پاداش ماینرها تاریخ 
۰ ۵۰ لایت کوین ۷ اکتبر ۲۰۱۱ (۱۵ مهر ۱۳۹۰)
۲.۹۵ دلار ۸۴۰,۰۰۰ ۲۵  لایت کوین ۲۵ اوت ۲۰۱۵ (۳ شهریور ۱۳۹۴)
۹۴.۳۷ دلار  ۱,۶۸۰,۰۰۰ ۱۲.۵  لایت کوین ۵ اوت ۲۰۱۹ (۱۴ مرداد ۱۳۹۸)
قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر در محدوده ۷۸.۳ دلار قرار دارد ۲۵۲۰,۰۰۰ ۶.۲۵  لایت کوین ۷ اوت ۲۰۲۳ (۱۶ مرداد ۱۴۰۲)
این تاریخ احتمالی است.

شایان ذکر است که لایت کوین در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده و پاداش ماینرهای آن در ابتدا ۵۰ لایت کوین بوده است. با این وجود، پاداش مذکور در حال حاضر به ۱۲.۵ لایت کوین به‌ازای هر بلاک رسیده است.

قیمت لایت کوین در هالوینگ | همتاپی

قیمت لایت کوین در هالوینگ‌های قبلی، منبع: تریدینگ ویو

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال و افزایش تقاضای لایت کوین، هاوینگ این ارز دیجیتال باعث می‌شود که تعداد توکن‌های جدید و در گردش آن نصف شود. این مسئله در بلندمدت تأثیر مثبتی بر قیمت لایت کوین می‌گذارد.

50000 شیبا
جایزه بگیرید!
همین حالا ثبت نام کن

هاوینگ لایت کوین تقاضای آن را افزایش می‌دهد

روند لایت کوین نشان می‌دهد که انتظار و بحث‌های مربوط به هاوینگ این ارز دیجیتال، ماه‌ها قبل از آن شروع می‌شود. داده‌های گوگل هم ثابت می‌کند که جست‌وجوی معادل انگلیسی هاوینگ لایت کوین (litecoin halving) در هفته‌های گذشته افزایش یافته است. 

سرچ گوگل برای هاوینگ لایت کوین | همتاپی

نمودار میزان سرچ کلمه هالوینگ لایت کوین، منبع: گوگل ترند

داده‌های وب‌سایت سنتیمنت (santiment) هم نشان می‌دهد که پرداخت‌های انجام‌شده با لایت کوین با نزدیک شدن به هاوینگ آن رشد می‌کند. برای مثال، در آوریل ۲۰۱۱ (فروردین ۱۳۹۰) تعداد تراکنش‌های روزانه ۱ میلیون دلاری این ارز دیجیتال به ۵۰۰ تا ۶۰۰ تراکنش رسیده است. در نتیجه، می‌توان ادعا کرد که فعالیت سرمایه‌گذاران بزرگ لایت کوین در نزدیکی هاوینگ افزایش می‌یابد.

میزان تراکنش های نهنگ های لایت کوین | همتاپی

تعداد تراکنش‌های نهنگ‌های لایت کوین، منبع: تریدینگ ویو

علاوه بر این، تعداد آدرس‌های منحصربه‌فردی که لایت کوین را به آدرس‌های دیگر می‌فرستند، به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. بنابر توضیحات سنتیمنت، این مسئله نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال قبل از هاوینگ لایت کوین به انباشت آن روی می‌آورند.

مطالب مرتبط: لایت کوین (litecoin) چیست؟ از مفاهیم پایه تا معامله لایت کوین

تأثیر هاوینگ بر قیمت لایت کوین

روند قیمتی لایت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال ۲۰۰ روز قبل از هاوینگ خود وارد یک روند صعودی می‌شود. این روند صعودی هم ۴۰ تا ۴۵ روز قبل از رویداد مذکور به پایان می‌رسد.

برای مثال، در اولین هاوینگ لایت کوین، قیمت این ارز دیجیتال تا ۶ فوریه ۲۰۱۵ (۱۷ بهمن ۱۳۹۳) در محدوده ۱.۸۹ دلار قرار داشت و در ۹ جولای همان سال (۱۸ تیر ۱۳۹۴) به بیشتر از ۷ دلار رسید. علاوه بر این، در روز هاوینگ هم در محدوده ۳ دلار قرار داشت. 

در دومین هاوینگ لایت کوین هم قیمت این ارز دیجیتال تا ۱۷ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۷ دی ۱۳۹۷) در محدوده ۳۱ دلار قرار داشت و تا ۲۶ ژوئن (۵ تیر ۱۳۹۸) همان سال با رشدی ۳۵۰ درصدی به محدوده ۱۴۰ دلار رسید. علاوه بر این، در روز هاوینگ هم در محدوده ۹۴ دلار قرار داشت.

قیمت لایت کوین با بهبود کلی بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ هم وارد یک روند صعودی جدید شد. این ارز دیجیتال در مقایسه با ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) ۱۵ درصد رشد کرده و در یک سال گذشته، ۳۴.۲۱ درصد افزایش یافته است.

نمودار قیمت لایت کوین، منبع: تریدینگ ویو

نمودار قیمت لایت کوین، منبع: تریدینگ ویو

با این حال، روند قیمتی لایت کوین نشان می‌دهد که روند صعودی ناشی از هاوینگ لایت کوین در ۷ اوت (۱۶ مرداد)، احتمالاً در ۲۵ ژوئن (۴ تیر) به اوج خود می‌رسد. گفتنی است که لایت کوین تاکنون فقط دو هاوینگ را پشت‌سر گذاشته است و سرمایه‌گذاران باید نسبت به چنین پیش‌بینی‌هایی احتیاط کنند.

معامله‌گران برای سرمایه‌گذاری در لایت کوین باید این ارز دیجیتال را همیشه بررسی کنند و روند کلی بازار و وضعیت توسعه آن را هم در نظر داشته باشند.

منبع: ourbitcoinnews
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *