درآمد ۴٨ میلیون دلاری ترون در ٣ ماه پایانی سال ٢٠٢٢

درآمد ۴٨ میلیون دلاری ترون در ٣ ماه پایانی سال ٢٠٢٢ | همتاپی

پلتفرم مساری (Messari) گزارش داده است که عملکرد مالی فصلی ترون (Tron) در 3 ماه پایانی سال میلادی، بهتر از دوره 3 ماهه پیش از آن بوده است. همچنین آمار‌ها نشان می‌دهند که میزان تراکنش‌های کاربران نیز در این مدت با افزایش همراه بوده است.

اعداد و ارقام منتشر شده توسط مساری، حاکی از درآمد 47.9 میلیون دلاری پلتفرم دیجیتال غیرمتمرکز ترون, در سه ماه پایانی سال 2022 و رشد 25 درصدی آن نسبت به دوره 3 ماهه قبل است.

این شرکت همچنین رکورد جدیدی را در میانگین آدرس‌های فعال روزانه و میانگین تراکنش‌های روزانه به ثبت رساند.

بهبود عملکرد، علی رغم نابودی FTX

در جدیدترین تحقیق مساری، عملکرد بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022، به یک ترن هوایی تشبیه شده است. شرایط نامطلوب اقتصاد کلان، سرآغاز مشکلات بود و پس از آن، سقوط لونا (Luna) در بهار نیز باعث تشدید بحران شد. ورشکستگی صرافی FTX که به عنوان یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال شناخته می‌شد به این مشکلات دامن زد و بیش از پیش باعث سقوط بازار و به خطر افتادن اعتبار این صنعت شد.

علی رغم تمام این رویداد‌های منفی، 3 ماه پایانی سال 2022 برای ترون با موفقیت همراه بود. پلتفرم پیشرو جاستین سان (Justin Sun)، در این مدت موفق به کسب 48 میلیون دلار درآمد شد که 25 درصد بیشتر از 3 ماه سوم سال بود. با این حال، بهترین عملکرد ترون در 3 ماهه دوم و با کسب درآمد 48.5 میلیون دلاری به ثبت رسیده است. 

علاوه بر این، پلتفرم ترون شاهد افزایش تعداد کاربران جدید و همینطور افزایش فعالیت شبکه بود. میانگین آدرس‌های فعال روزانه، از 2.6 میلیون آدرس (3 ماهه سوم) به 3.1 میلیون آدرس در 3 ماه پایانی رسید. میانگین تعداد تراکنش‌های روزانه نیز به عدد 6.5 میلیون رسید (این تعداد در 3 ماه قبلی برابر با 5.3 میلیون بود). با وجود ثابت باقی ماندن کارمزد تراکنش‌ها بر روی عدد 8 سنت اما میانگین تعداد تراکنش در ثانیه، با جهش همراه بود و از 62 به 76 مورد رسید.

این پلتفرم با ارائه چند ارتقاء جدید، ضمن تلاش برای بهبود عملکرد و تجربه کاربری و ایجاد تنوع در استراتژی سرمایه گذاری خود، به حوزه های DeFi ،GameFi و توکن‌های غیر مثلی (NFT) نیز ورود پیدا کرد.

مساری در ادامه گزارش خود به تلاش ترون برای ایجاد جامعه کاربری از طریق برگزاری رقابتی مانند فصل 3 Grand Hackathon و همچنین پیوستن ترون به اتحادیه سازمانی اتریوم (Ethereum Enterprise Alliance) اشاره کرده است.

ممکن است یکی از دلایل رشد میزان فعالیت کاربران در 3 ماه چهارم سال 2022، امضای توافقنامه احیا بین ترون و FTX بوده باشد. بر اساس این توافقنامه، طرفین تصمیم گرفتند امکان ویژه‌ای را برای هولدرهای ترون، BTT، JST، SUN و HT فراهم نموده و به آن‌ها اجازه دادند تا دارایی خود را به نسبت 1:1 از این صرافی ورشکسته خارج کرده و به کیف پول‌های دیگر منتقل کنند. احتمالاً کاربران ترون به محض اطلاع یافتن از ورشکستگی FTX، به تتر (USDT) پناه برده‌اند. همچنین لازم به ذکر است که در این بازه زمانی شاهد توکن سوزی گسترده ترون بودیم، به طوری که معادل 800 میلیون دلار از کل 92 میلیارد توکن ترون‌ در گردش، از چرخه معاملات خارج شد. این تعداد حدود 40 درصد بیشتر از توکن سوزی قبلی بود.

پیش بینی آینده استیبل کوین ترون

در طول 3 ماه پایانی سال 2022، تتر توانست یک بار دیگر تسلط خود بر ترون را، که با تمام فعالیت‌های قرارداد‌های درون زنجیره تتر در ارتباط است، به دست بیاورد. در 3 ماه سوم سال همزمان با افزایش تراکنش‌های USDC، برتری و سلطه تتر بر بازار استیبل کوین‌ها تا 87 درصد سقوط کرد. با این حال، در پایان سال 2022، میزان سلطه تتر باز هم افزایش یافته و به 94 درصد بازگشت.

پس از کاهش ارزش دلاری بیت کوین که در پی بحران صرافی FTX اتفاق افتاد و نوسان مداوم در بازار ارزهای دیجیتال را به دنبال داشت، استیبل کوین ساخته شده توسط Tron یعنی USDD نیز بخشی از وثیقه خود را از دست داد. قیمت این توکن باید همیشه در نسبت یک یه یک (1:1) و برابر با 1 دلار آمریکا قرار داشته باشد، اما درست یک روز پیش از اعلام ورشکستگی صرافی FTX، قیمت USDD افت پیدا کرد و به 97 سنت رسید اما به سرعت توانست به سطح برابر با دلار بازگردد.

اگرچه میزان عرضه USDD در 3 ماهه سوم و چهارم برابر بود، اما تعداد کیف پول‌هایی که این توکن را نگهداری می‌کنند 8 درصد افزایش یافت.

آمار‌ها نشان می‌دهد که در پایان سال 2022، تعداد کیف پول‌های حاوی USDD به 130 هزار آدرس رسید، اما از سوی دیگر، میانگین ارزش USDD در کیف پول‌های مختلف، از 315 هزار دلار در ماه می (اردیبهشت 1401)، به 10 هزار دلار در پایان سال (آذر 1401) رسید.

«هدف جاه طلبانه» جاستین سان

بنیانگذار ترون چندی پیش در مورد هدف بلند پروازانه خود صحبت کرده بود. هدف اصلی او این است که تا پایان سال 2023، شاهد انتخاب ترون به عنوان ارز رایج 5 کشور مختلف باشد. جاستین سان در زمان اعلام این موضوع، از پرچم دو کشور سن مارتن (Saint Maarten) و دومینیکا (Dominica) در پست خود استفاده کرده بود. این نکته نشان می‌دهد که احتمالا روند مد نظر او، از این دو  کشور آغاز خواهد شد.

دولت دومینیکا تصمیم گرفته است تا با همکاری صرافی هوبی (Huobi)، یک توکن ملی را در بلاکچین ترون راه اندازی کند. لازم به ذکر است که در حال حاضر جاستین سان نیز به عنوان یکی از اعضای هیئت مشاوره جهانی این صرافی فعالیت می‌کند.

یکی از سیاست گذاران برجسته کشور سن مارتن به نام رولاندو بریسون (Rolando Brison) نیز اعلام کرده است که مقامات محلی کشور او، اولین گام‌ها به سوی انتخاب ترون به عنوان یک روش پرداخت رسمی در این کشور را برداشته اند.

اما جاه طلبی جاستین سان از این نیز فراتر رفته است و او امیدوار است وطن خود او (چین) نیز به این لیست بپیوندد. البته لازم به یادآوری است که در سال 2021، قانون گذاران چینی، تمام فعالیت‌های ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کردند.

ترجمه و جمع‌آوری: واحد تیم خرید و فروش بیت کوین  صرافی ارز دیجیتال همتا پی

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *