احتمال کاهش قیمت بیتکوین به ۱۰ هزار دلار وجود دارد

پیش بینی قیمت بیت کوین: احتمال کاهش قیمت بیتکوین به 10 هزار دلار وجود دارد | همتاپی

کارشناسان می‌گویند که بیت کوین در حال نزدیک شدن به کف قیمتی است، این احتمال وجود دارد که قیمت تا 10 هزار دلار نیز برسد. اکنون قیمت بیتکوین در نقطه‌ای است که سرمایه‌گذاران کمتر شانس این را خواهند داشت تا در چنین قیمتی بیتکوین خریداری کنند.

علیرغم پایین بودن نرخ معاملات در بازار ارزهای دیجیتال و کاهش قیمت بیت کوین به دلار، بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال خوشبین بوده، در حالی که بسیاری دیگر نسبت به آینده قیمت بیت کوین بدبین هستند.

خبر خوب برای بیت کوین این است که قیمت در حال نزدیک‌تر شدن به پایین‌ترین حدی است که بعید به نظر می‌رسد دوباره شاهد چنین قیمتی باشیم. و خبر بد اینکه، درواقع این کف قیمت ممکن است به کمتر از 10 هزار دلار نیز برسد و احتمالاً این امر ظرف چند ماه آینده اتفاق خواهد افتاد.

گزارش شده است عواملی که در رسیدن قیمت بیتکوین به این قیمت مؤثر بوده، بالا رفتن میزان انتظارات در مورد افزایش نرخ تورم و اشتباهات در سیاست‌گذاری بانک‌های مرکزی در سراسر جهان است. به عبارت دیگر، این عوامل با هم ترکیب شده‌اند تا شرایطی ایده‌آل را برای پایین آمدن قیمت بیت کوین بوجود آورند و انتظار می‌رود در این سناریو قیمت بیتکوین تا سطح 10 هزار دلار نیز برسد.

شایان ذکر است، برخی از فعالان بازار بر این باورند که عکس این موضوع صادق است، زیرا فشار فروش در پی اتفاقاتی مانند فروش  2.4 میلیارد دلار از ذخایر بیتکوین توسط گارد بنیاد لونا (Luna Foundation Guard)، ورشکستگی سلسیوس و انحلال شرکت تامین سرمایه دیجیتال Three Arrows Capital، به طرز باورنکردنی به بالاترین حد خود رسیده است.

اگر بخواهیم با دیدی مثبت به این موضوع نگاه کنیم، اکنون بیت کوین در نقطه‌ای است که در چند ماه آینده فرصت خرید تاریخی (Global Buying Oportunity – GBO: در بازارهای مالی، اصطلاح «فرصت خرید تاریخی» (یا به اختصار GBO) برای توصیف زمانی استفاده می‌شود که قیمت دارایی‌ها به‌طور چشمگیری کاهش یابد بطوریکه بسیار بعید به نظر می‌رسد که دوباره قیمت دارایی را تا این اندازه پایین ببینیم.) را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین به تتر. منبع: کوین مارکت کپ

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین به تتر. منبع: کوین مارکت کپ

بر اساس نمودارهای سایت کوین مارکت کپ، قیمت بیتکوین پس از افت 1.06 درصدی طی 24 ساعت گذشته و همینطور پس از رسیدن به بالاترین سطح خود یعنی قیمت 19,714.34 دلار در مدت مشابه، در حال حاضر خرید و فروش بیت کوین 19,048.23 دلار انجام می‌شود  می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت بیتکوین طی هفت روز گذشته 9.66 درصد کاهش داشته است.

مطالب مرتبط: کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار؛ آماده سقوط بعدی باشیم؟

حجم معاملات 24 ساعته بیتکوین نیز 18.27 درصد کاهش یافته و در حال حاضر به مقدار 26,620,428,933 دلار رسیده است. و مارکت کپ آن نیز در حال حاضر 366,366,068,524 دلار است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: coinquora.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *