افت شدید هش ریت لایت کوین در استخر بایننس؛ ماینرها در جستجوی استخرهای بهتر؟

داده‌های آنچین نشان می‌دهند که در هفت ماه اخیر، هش ریت شبکه لایت کوین در استخر بایننس (Binance Pool) بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

در استخراج رمزارزها، به مجموع توان محاسباتی اختصاص یافته به یک شبکه اثبات کار (PoW) مانند بیت کوین، لایت کوین یا مونرو اصطلاحاً هش ریت (Hash Rate) می‌گویند.

این شبکه‌های عمومی برای تأمین امنیت، غیرمتمرکزسازی و تائید تراکنش‌ها از ماینرهایی که در سرتاسر جهان توزیع شده‌اند استفاده می‌کنند.

مقاله پیشنهادی: لایت کوین چیست

افت ۵۰ درصدی هش ریت لایت کوین در استخر بایننس

در حال حاضر، استخر بایننس حدود ۲۸ تراهش از هش ریت شبکه لایت کوین را در اختیار دارد. این در حالی است که میانگین هش ریت این شبکه در ژانویه ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۱) به حدود ۶۹ تراهش می‌رسید. به همین دلیل، از جولای ۲۰۲۳ (مرداد ۱۴۰۲) سلطه استخر بایننس بر شبکه لایت کوین به پایان رسید و به رتبه‌های پایین‌تر سقوط کرد.

هش ریت استخر بایننس برای لایت کوین | همتاپی

هش ریت استخر بایننس برای لایت کوین، منبع: پول بی (Pool Bay)

از تاریخ ۲۵ جولای (۳ مرداد)، استخر بایننس با سهم ۳.۶ درصدی از کل هش ریت شبکه، جایگاه هفتم را در میان استخرهای استخراج لایت کوین به خود اختصاص داد.

رقبای این استخر مانند پولین (Poolin)، اف تو پول (F2Pool) و ویا بی‌تی‌سی در رتبه‌های بالاتر قرار دارند. این رتبه‌بندی‌ها نشان می‌دهند که با وجود حمایت بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان (صرافی بایننس) از استخر بایننس، ماینرها استخرهای دیگری را ترجیح می‌دهند که برخی از آن‌ها در زمره برترین استخرهای استخراج جهان قرار دارند.

در حال حاضر علت کاهش هش ریت دقیقاً مشخص نیست. علاوه بر این مشکل، صرافی بایننس در چند کشور از جمله ایالات متحده، با مشکلات قانونی نیز مواجه است.

دو رگولاتور بزرگ ایالات متحده یعنی کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به اتهام نقض قوانین اوراق بهادار علیه این صرافی شکایت کرده‌اند.

مطالب مرتبط: جامع‌ترین راهنمای انتخاب بهترین کیف پول لایت کوین

در حال حاضر استخر ویا بی‌تی‌سی با سهم ۳۳ درصدی از کل هش ریت شبکه لایت‌کوین، رتبه اول را در اختیار دارد. استخرهای اف تو پول و انت پول (Antpool) نیز به‌ترتیب با سهم‌های ۱۷.۲ و ۱۳ درصدی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین استخرهای لایت کوین پول (Litecoin Pool) و پولین نیز از نظر توان محاسباتی رتبه‌های بهتری را نسبت به استخر بایننس دارند.

با توجه به افزایش رقابت در حوزه استخراج رمزارزها، ماینرها باید منابع خودشان را با هم جمع کنند و هش ریت خود را در اختیار یک استخر استخراج قرار دهند.

اگرچه استخر بایننس در هفت ماه اخیر با افت رتبه و هش ریت مواجه شده است، اما هنوز هم در شبکه‌های استخراج اثبات کار از جمله شبکه بیت کوین، نقش مهمی دارد.

50000 شیبا
جایزه بگیرید!
همین حالا ثبت نام کن

هاوینگ در راه است؛ آیا ارز دیجیتال LTC صعود خواهد کرد؟

در حال حاضر ماینرهای شبکه لایت کوین به ازای استخراج هر بلاک، ۱۲.۵ عدد ارز دیجیتال LTC و کارمزد تراکنش را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش در هفته‌های آینده و پس از رویداد هاوینگ نصف خواهد شد.

رویداد هاوینگ لایت کوین بر روی درآمد حاصل از استخراج بلاک تأثیر خواهد گذاشت. با این حال اگر قیمت ارز دیجیتال LTC افزایش یابد، ماینرها تشویق می‌شوند که تجهیزات خود را به‌روزرسانی کنند و ماینرهایی را به کار گیرند که هش ریت بالاتری دارند.

در حال حاضر هش ریت شبکه لایت کوین حدود ۷۸۰ تراهش بر ثانیه است و این شبکه روزانه ۷۲۰۰ ارز دیجیتال LTC را به ماینرها پاداش می‌دهد. انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک عرضه لایت کوین افزایش یابد و به همین دلیل باید منتظر بمانیم و ببینیم که قیمت لایت کوین چه واکنشی نسبت به آن خواهد داشت. اگر این ارز دیجیتال مانند چرخه‌های قبل عمل کند، احتمال صعود قیمت بسیار بالاست.

طبق نمودار روزانه لایت‌کوین، این ارز دیجیتال زیر ۱۰۰ دلار در حال معامله است و ناحیه مقاومتی ۱۱۵ دلار را پیش روی خود دارد. قیمت فعلی ۲۳ درصد کمتر از اوج قیمتی ثبت‌شده در جولای ۲۰۲۳ (تیرماه ۱۴۰۲) است. 

تحلیل های بیشتر درباره لایت کوین را در صفحه تحلیل لایت کوین دنبال کنید.

نمودار روزانه لایت‌کوین | همتاپی

نمودار روزانه لایت‌کوین، منبع: تریدینگ ویو

استراتژی شما در روزهای باقی مانده تا هاوینگ لایت کوین چیست؟ در بخش کامنت‌ها آن را برای ما بنویسید؟
منبع: newsbtc
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *