کف قیمت بیت کوین در مقایسه با بازارهای نزولی قبلی ۹ یا ۱۱ هزار دلار است

ریزش قیمت بیت کوین به 9000 دلار

اگر تکرار تاریخ را ابزاری برای پیش بینی قیمت بیت کوین بدانیم، باید منتظر ریزش بیشتر قیمت این رمزارز باشیم.

بازار کریپتو در حدود یک سال گذشته تحت تاثیر بحران‌های موجود در این حوزه و همینطور مشکلات اقتصاد کلان بوده و شرایط برای لیدر بازار رمزارزها زیاد مطلوب نبوده است.

برای خرید و فروش بیت کوین در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

قیمت بیت کوین حدود 80 درصد از بالاترین حد خود در نوامبر گذشته (آذر 1400) ریزش داشته است، اما با این حال برخی پیش بینی‌ها حاکی از احتمال ریزش بیشتر و 4 رقمی شدن قیمت بیت کوین است.

تقریباً یک سال پیش بود که دنیای رمزارزها رشد بسیار زیادی را تجربه نمود و سرمایه گذاری بر روی بیتکوین، با سود‌های هنگفتی همراه شد. شاید لیست شدن معاملات آتی صندوق ETF بیتکوین در ایالات متحده یکی از دلایل رشد قیمت بیت کوین تا 69 هزار دلار و ثبت یک قله تازه بود.

با این حال شرایط در ماه‌های بعدی شروع به تغییر نمود. بانک‌های مرکزی با تغییر سیاست‌های پولی خود، برای مهار تورم افسار گسیخته‌ای که ایجاد کرد بودند تلاش می‌کردند. در نتیجه بجای چاپ پول بیشتر، تصمیم به افزایش نرخ بهره گرفتند.

این مسئله با وقوع جنگ در اوکراین و برخی عوامل اقتصاد کلان همراه شده و در نتیجه سقوط ارزش دارایی‌های پر ریسک از جمله قیمت بیت کوین را به همراه داشت. اما بحران‌های ایجاد شده برای چند پروژه، که با سقوط آزاد غیر منتظره لونا (Terra) آغاز شد، شرایط را سخت‌تر کرد.

در ادامه شاهد توقف برداشت‌ها در چند صرافی، درخواست‌های کمک اضطراری و همچنین اعلام ورشکستگی از سوی چند شرکت بودیم. در این زمان صرافی FTX به عنوان یک ناجی ظاهر شد. نام این شرکت که متعلق به SBF (سم بَنکمن فراید) است، در همه جا، در حال ارائه وام، شرکت در مناقصه و یا خرید مستقیم شرکت‌های دیگر دیده می‌شد.

با این حال شرایط مطابق انتظار پیش نرفت و این ناجی، برای نجات خود دچار مشکل شد. در ادامه یک ریزش حیرت آور دیگر اتفاق افتاد و همانطور که انتظار می‌رفت باعث افت بیشتر قیمت بیت کوین شد. در نتیجه در هفته گذشته شاهد بدترین اتفاق ممکن و ریزش بیتکوین به سطوح پایین‌تر از 16 هزار دلار و پایین‌ترین قیمت در 2 سال اخیر بودیم.

این میزان ریزش، به معنی افت 80 درصدی از زمان اوج قیمت بیت کوین در نوامبر 2021 (آذر 1400) بود. اما یکی از تحلیلگران محبوب به نام DonAlt هشدار داده است که هنوز خطر رفع نشده است. این تحلیلگر بیتکوین، با مقایسه شرایط فعلی با دو دوره نزولی قبلی، دو سناریو را پیش بینی نموده است که بر اساس آن، در صورت تکرار شرایط بازار نزولی در سالهای 2014 2015، بیتکوین تا 9,500 دلار افت خواهد کرد و در صورت وقوع شرایط مشابه سالهای 2017 و 2018، شاهد ریزش قیمت بیت کوین تا 11 هزار دلار خواهیم بود.

تاکنون قیمت بیت کوین حدود 80 درصد ریزش داشته است.

اگر وخامت بازار نزولی به اندازه سال های 2014 و 2015 (سال 1393) باشد، باید منتظر بیتکوین 9,500 دلاری باشیم؛ در صورت تکرار شرایط بازار نزولی 2017 2018 (سال 1396) قیمت به 11 هزار دلار خواهد رسید.

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام ، خسته نباشید و خداقوت به تیم عالیتون
    تاکی این روند نزولی بیت کوین به نظرتون ادامه داره و قرار همینطوری رنج بزنه ؟