طرح پانزی پرطرفدار پنجمین نهنگ متیک شد 

طرح پانزی پرطرفدار پنجمین نهنگ متیک شد | همتاپی

حساب یک طرح پانزی پرطرفدار که پیرامون موضوعات مربوط به فیلم علمی تخیلی آواتار (Avatar: The Way of Water) طراحی شده است، به پنجمین حساب دارنده ارز دیجیتال متیک (Matic) تبدیل شده است. 

طرح کریپتو پانزی آواتار (Crypto Ponzi Avatar) حدود 26 میلیون دلار از دارایی‌های به دست آمده‌ی خود را به توکن‌های متیک اختصاص داد. شرکت پِک‌شیلد (PeckShield)، یک شرکت پیشرو در حوزه امنیت سایبری در بلاکچین، متوجه شد که یک حساب مرتبط با فیلم آواتار که یک طرح پانزی چینی است، به فهرست دارندگان بیش‌ترین توکن‌ متیک وارد شده است. این طرح طی چند روز توانست بیش از 23.1 میلیون توکن متیک که ارزشی معادل 26 میلیون دلار دارد، جمع آوری کند.

کالین وو (Colin Wu)، روزنامه‌نگار و کارشناس چینی، اظهار داشت که این پروژه بیشتر شبیه یک طرح بازاریابی چند سطحی (MLM) است. منابع او ادعا می‌کنند که کاربران پروژه آواتار به طور باورنکردنی‌ای بیش از 1 تا 2 % سود روزانه دریافت می‌کنند. از آنجایی که این پروژه فقط مخاطبان چینی را هدف قرار داده است، هیچ فعالیتی در رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک یا ردیت ندارد. سقف سپرده‌های اولیه 1000 توکن متیک است. کاربران می‌توانند وجوه خود را برای سه تا سی روز در این پروژه قفل کنند.

مقاله پیشنهادی: پالیگان چیست

تا این لحظه، این پروژه پنجمین حساب بزرگ دارنده‌ی توکن متیک است. در زمان انتشار این خبر، این پروژه مسئول 0.25٪ از تمام توکن‌های متیک است. تیم سازنده آن همچنین یکی از بزرگترین پرداخت کنندگان هزینه گس در شبکه پالیگان نیز هست. این حساب در هفت روز، بیش از 120 هزار دلار برای هزینه‌های گس پرداخت کرده است. از 13 فوریه 2022، این طرح صاحب رتبه چهارم در بین پرداخت کنندگان فعال هزینه گس شده است. بیش از 3.5 درصد از هزینه گس شبکه پالیگان توسط این حساب پرداخت می‌شود.

 چرا این مسئله برای متیک خطرناک است؟

اول از همه، چنین طرح‌هایی فشار معاملاتی عظیمی را بر روی شبکه ایجاد می‌کنند. در می 2020، شبکه اتریوم (ETH) به علت فعالیت MLM و طرح‌های پانزی تقریبا غیرقابل استفاده شد. بدین صورت که انجام تراکنش‌های آن بسیار گران و زمان تایید شدنشان بسیار کند شد.

فعالیت‌های این طرح که مربوط به فیلم آواتار است، هزینه گس شبکه پالیگان را به بالاترین حد خود در چند ماه گذشته رسانده است. در روزهای اخیر، هزینه گس این شبکه به سطحی رسید که از زمان فروپاشی اکوسیستم FTX/Alameda دیده نشده بود. شبکه پالیگان یکی از محبوب‌ترین توکن‌ها را دارد. بنابراین ممکن است برای سازندگان طرح‌های پانزی بسیار مناسب باشد که از این راه به دارایی‌های هنگفتی دست پیدا کنند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش متیک صرافی ارز دیجیتال همتا پی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *