ظهور بیش از ۵۰ هزار نفر میلیونر جدید بیت کوین

ظهور بیش از 50 هزار نفر میلیونر جدید بیت کوین | همتاپی

با ورود به سه ماهه‌ی دوم سال 2023، قیمت بیت کوین (BTC) به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و تا امروز بیش از 80 درصد رشد کرده است. این افزایش قیمت باعث بازگشت خوش بینی به دنیای ارز دیجیتال شده است. در نتیجه تعداد میلیونرهای بیت کوین دو برابر شده است. فقط در نیمه‌ی ماه آوریل، بیش از 50,000 میلیونر جدید بیت کوین ظهور کردند.

بر اساس گزارشات حاصله توسط وبسایت Finbold، تعداد آدرس‌های کیف پولی که میلیونر بیتکوین محسوب می‌شوند تا 14 آوریل به 80,659 عدد رسید که نشان دهنده افزایش 187 درصدی (52,575 آدرس جدید) نسبت به 5 ژانویه است که 28,084 آدرس کیف پول، میلیونر بیت کوین محسوب می‌شدند.

طبق داده‌های ارائه شده توسط BitInfoCharts.com، تعداد 74,912 آدرس مختلف دارای موجودی بیتکوین به ارزش بیش از 1 میلیون دلار هستند. علاوه بر این، موجودی 5,747 آدرس نیز به ارزش بیش از 10 میلیون دلار رسیده است.

گزارش آدرس‌های بیتکوین

با استفاده از ابزار آرشیو وب Wayback Machine، در 5 ژانویه 2023 حدود 24,279 آدرس حداقل 1 میلیون دلار بیت کوین داشتند، نشان‌دهنده علاقه‌مندی قوی و تمایل به خرید بیت کوین از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ است. همچنین، 3,805 آدرس نیز بیش از 10 میلیون دلار بیت کوین داشتند، که این افزایش تمرکز ثروت در دستان تعداد کمی از آدرس‌ها، ممکن است بر دینامیک‌های بازار و قیمت‌های آینده بیت کوین تأثیرگذار باشد. این داده‌ها می‌توانند برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال زمان‌بندی برای خرید بیت کوین هستند، اطلاعات ارزشمندی را فراهم کنند.

افزایش اخیر قیمت بیتکوین و ظهور میلیونرهای جدید را می‌توان به دلیل غلبه‌ی بازار ارزهای دیجیتال بر روندهای نزولی سال 2022 دانست که با تورم بالا و حوادثی مانند سقوط FTX همراه بود.

علیرغم بحران‌های بانکی که در ماه مارس رخ داد و این که عدم اطمینان در مورد صرافی بایننس گسترش یافت، بیتکوین به رشد قیمت خود ادامه داد. اخیرا این دارایی به اوج قیمتی خود در چند ماه گذشته یعنی 31 هزار دلار رسیده است. این روند صعودی قوی، حاکی از این است که بازار ارزهای دیجیتال علیرغم چالش‌هایی که در گذشته با آن مواجه بوده، در حال ادامه به رشد خود می‌باشد.

مطالب مرتبط: لیست کامل بزرگترین دارندگان بیت کوین – ثروتمندان بیتکوین چه کسانی هستند؟

از آنجایی که سرمایه گذاران به دنبال تنوع بخشیدن به پرتفوی‌های خود و سرمایه گذاری بر روی دارایی‌های دیجیتالی هستند که پتانسیل افزایش قیمت را دارند، بیت کوین بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال سوار شدن بر موج این بازار هیجان انگیز و پویا هستند.

طبق وبسایت Finbold، بیتکوین در حال حاضر با قیمت 30,710 دلار معامله می‌شود و دیروز مورخ 14 آوریل، 1.6 درصد در 24 ساعت و 10 درصد در یک هفته افزایش قیمت داشته است. از طرف دیگر ارزش کل بازار آن نیز به 594 میلیارد دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت بیتکوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

مایکل ون د پوپ (Michael van de Poppe)، تحلیلگر بازار رمزارزها، در توییتی در 14 آوریل خاطرنشان کرد که سرمایه گذاران باید خود را برای برخی اصلاحات سطحی آماده کنند. زیرا به نظر می‌رسد نقاط مقاومت کلیدی در محدوده‌های 31,700 تا 32,000 دلار قرار گرفته باشد.

در همین حال، جامعه ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کند که میانگین قیمت بیت‌کوین تا پایان آوریل به 23,561 دلار با 83 درصد دقت بر اساس داده‌های تاریخی خواهد رسید. از سوی دیگر، الگوریتم‌های یادگیری ماشین (machine learning)، برای این تاریخ قیمت بالاتری را (در حدود 30,697 دلار) پیش‌بینی کردند که نزدیک به قیمت فعلی است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارزهای دیجیتال همتاپی

منبع: finbold.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *