تلاش هولدرهای سندباکس برای فروش‌ سنگین توکن‌ها؛ ثبت رکورد جدید

تحلیل سندباکس |‌ همتاپی

هولدرهای توکن سندباکس (SAND) در تلاش هستند تا از چالش‌های احتمالی آن در آینده دوری کنند. به همین خاطر قبل از آنلاک شدن توکن‌های ارز سندباکس به توزیع شدید آن روی آورده‌اند. به عبارت دقیق‌تر، امروز قرار است ۳۳۲.۵۵ میلیون توکن سندباکس وارد عرضه شود و به همین خاطر، هولدرهای این ارز دیجیتال سعی کرده‌اند توکن‌های خود را بفروشند.

50000 شیبا
جایزه بگیرید!
همین حالا ثبت نام کن

داده‌های موجود نشان می‌دهد که هولدرهای سندباکس قبل از آنلاک شدن توکن‌های مذکور، به طور فزاینده‌ای سرمایه‌های خود را به صرافی‌ها ارسال کرده‌اند تا آن‌ها را به فروش برسانند. داده‌های وب سایت کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد که در ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) ۸۱ میلیون توکن SAND وارد صرافی‌ها شده است که رکورد جدیدی از ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۱) محسوب می‌شود. این وب سایت در ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد) اعلام کرده بود:

۸۱ میلیون SAND به صرافی‌ها واریز شده است (۷۰ میلیون آن وارد بایننس شده است). ۳۳۲ میلیون توکن SAND هم فردا آزاد می‌شود که ۱۶ درصد از عرضه در گردش فعلی این ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

داده‌های وب سایت توکن آنلاکس (Token Unlocks) نشان می‌دهد که در ۱۴ آگوست (۲۳ مرداد) ۳۳۲.۵۵ میلیون توکن سندباکس یا ۱۶.۱۶ درصد از عرضه در گردش فعلی این ارز دیجیتال آزاد می‌شود.

آزادسازی توکن‌های مذکور از قرارداد هوشمند «Sandbox Genesis» شروع می‌شود و بین اعضای تیم توسعه‌دهنده سندباکس (۷۱.۲۵ میلیون توکن)، ذخایر آن (۹۶.۸۴ میلیون توکن)، مشاوران (۳۷.۵ میلیون توکن)، شرکت‌کنندگان فروش استراتژیک (۲۴ میلیون توکن) و شرکت‌کنندگان اولین فروش توکن سندباکس (۱۰۲.۹۶ میلیون توکن) توزیع می‌گردد.

مطالب مرتبط: بررسی دلایل اتفاق نظر کارشناسان درباره ۶ رقمی شدن قیمت بیت کوین

علاقه سرمایه‌گذاران به سندباکس به شدت کاهش یافته است

به طور کلی، آزادسازی توکن‌های یک ارز دیجیتال باعث کاهش قیمت آن می‌شود؛ چرا که نقدینگی قفل‌شده را وارد بازار می‌کند. در بازار ارزهای دیجیتال، این عرضه معمولاً با تقاضای کافی مواجه نمی‌شود و به همین خاطر، فشار فروش قابل‌توجهی را ایجاد می‌کند.

داده‌های درون‌زنجیره‌ای موجود هم نشان می‌دهد که هولدرهای جدید SAND احتمالاً توکن‌های خود را به فروش می‌رسانند؛ چراکه نگه داشتن آن برای بسیاری از سرمایه‌گذاران سود خاصی به ارمغان نیاورده است.

شایان ذکر است که شاخص‌های «In the Money» یا «ITM» و «Out of the Money» یا «OTM» هم این مسئله را تایید کرده‌اند. این شاخص‌ها به‌ترتیب آدرس‌هایی را شناسایی می‌کنند که در حال خرید یا فروش توکن‌های خود هستند و در بررسی احساسات کلی بازار نقش زیادی دارند. 

مقاله پیشنهادی: سندباکس چیست

آدرس‌های شناسایی‌شده توسط شاخص ITM، توکن‌های خود را با سود هولد کرده‌اند. شاخص OTM هم آدرس‌هایی را شناسایی می‌کنند که توکن‌های خود را با ضرر هولد کرده‌اند.

در زمان نگارش این مطلب، تنها ۲.۲۹ درصد از هولدرهای سندباکس در سود بوده‌اند و ۹۶.۳۶ درصد از آن‌ها (حدود ۱۹۴۰۰۰ آدرس) متحمل زیان شده‌اند.

هولدهای سندباکس که در سود یا ضرر هستند | همتاپی

هولدهای سندباکس که در سود یا ضرر هستند، منبع: IntoTheBlock

از ابتدای ماه جاری، قیمت سندباکس نزولی بوده است. این ارز دیجیتال در حال حاضر در محدوده ۰.۳۹ دلار قرار دارد و در یک ماه گذشته حدود ۱۳.۵ درصد کاهش یافته است. این روند نزولی تا حدود زیادی به دلیل کاهش فعالیت شبکه سندباکس به وجود آمده است.

سرمایه‌گذاران دست نگه داشته‌اند

داده‌های وب‌سایت سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد تعداد آدرس‌های فعال روزانه‌ای که تراکنش‌های توکن سندباکس را تکمیل کرده‌اند، از ۲۱ جولای (۳۰ تیر) ۶۷ درصد کاهش یافته است.

در نتیجه، تقاضای جدیدی در بازار SAND به وجود نیامده است که بتواند به رشد قیمت این ارز دیجیتال کمک کند. علاوه بر این، تعداد آدرس‌های جدیدی که در روز برای معامله SAND ایجاد می‌شود؛ طی دو ماه گذشته به کف خود رسیده است.

رشد شبکه و آدرس‌های فعال روزانه سندباکس | همتاپی

رشد شبکه و آدرس‌های فعال روزانه سندباکس

نمودار روزانه سندباکس هم نشان می‌دهد که شاخص‌های کلیدی این ارز دیجیتال روند خاصی نداشته‌اند و در هفته گذشته هم تغییر نکرده‌اند. این مسئله نشان می‌دهد که انباشت توکن SAND کاهش یافته است؛ چرا که بسیاری از معامله‌گران سعی کرده‌اند از آزادسازی توکن‌های آن دور بمانند.

قیمت، شاخص قدرت پول و شاخص جریان چیکین سندباکس | همتاپی

قیمت، شاخص قدرت پول و شاخص جریان چیکین سندباکس

شما آینده ارز سندباکس را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌‌‌ها به اشتراک بگذارید
منبع: ambcrypto
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *