پیوند دلاری تتر از بین رفت؛ قیمت USDT به ۰.۹۹۷ دلار رسید

پیش بینی قیمت تتر | همتاپی

سرمایه‌گذاران بزرگ (نهنگ‌ها) مقدار قابل‌توجهی از تتر را در استخر نقدینگی «3Pool» در پروتکل کرو (Curve) عرضه کرده‌اند و همین مسئله باعث شده است قیمت تتر به زیر ۱ دلار برسد. بعد از این اتفاق، کاربران زیادی نگران شده‌اند و از ثبات تتر انتقاد کرده‌اند.

ذخایر تتر در استخر 3Pool

عرضه تتر توسط نهنگ‌ها تعادل استخر 3Pool را از بین برده است. سهم این استیبل کوین در استخر مذکور به ۷۳.۱۷ درصد رسیده و باعث شده است که سهم دو استیبل کوین دیگر در این استخر، یعنی دای و یو‌اس‌دی کوین به بیشتر از ۱۳ درصد برسد. گفتنی است که سهم هرکدام از این استیبل کوین‌ها باید به یک اندازه و ۳۳.۳۳ درصد باشد. ماه نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) و بعد از سقوط صرافی FTX، آخرین باری بود که تعادل این استخر از بین رفته بود. این اتفاق ممکن است برای برخی سرمایه‌گذاران به عنوان یک فرصت برای خرید تتر تلقی شود، به ویژه آن دسته از افرادی که مایل به استفاده از نوسانات موجود در استخرهای استیبل کوین برای کسب سود هستند.

ذخایر ارز دیجیتال تتر | همتاپی

ذخایر ارز دیجیتال تتر 

هنوز مشخص نیست که افزایش عرضه تتر به دلیل ترس و فاد (FUD) به وجود آمده است؛ یا اینکه نهنگ‌ها به اطلاعات خاص و محرمانه‌ای دست یافته‌اند. در هر صورت، معامله‌گران هنوز به خاطر دارند که تتر بعد از سقوط ترا هم پیوند دلاری خود را از دست داده بود.

مقاله پیشنهادی: تتر چیست

در آن زمان، قیمت تتر با سقوطی ۴.۸ درصدی به محدوده ۰.۹۵۰۸ دلار رسید که کف این استیبل کوین از بازار خرسی سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شد. تتر در ۶ ژوئن ۲۰۲۲ هم پیوند دلاری خود را از دست داد و در پلتفرم والی سواپ (ValleySwap) در مقابل یو‌اس‌دی کوین به قیمت ۰.۱۸ دلار رسید.

نمودار قیمت تتر | همتاپی

نمودار قیمت تتر به دلار

وب‌سایت لوک‌آن‌چین (Lookonchain) سعی کرده است با شناسایی آدرس‌های مرتبط با این اتفاق داده‌های بیشتری را فراهم کند.

یکی از سرمایه‌گذاران موثر در این اتفاق، معامله‌گری به اسم «CZSamSun» بوده است که بعد از سقوط قیمت تتر، آن را در نسخه دوم پروتکل آوی (Aave) به فروش رسانده است. CZSamSun مقدار قابل‌توجهی تتر (حدود ۳۱۵۴۴۲۷۸ توکن) را از پروتکل مذکور وام گرفته و آن را در قیمت ۰.۹۹۷۸ با ۳۱۴۷۵۴۰۸ USD Coin مبادله کرده است. علاوه بر این، او یو‌اس‌دی کوین‌اهی خود را دوباره به پروتکل آوی واریز کرده است تا احتمالا از سقوط قیمت تتر در امان بماند.

مطالب مرتبط: پشتوانه تتر چیست و چه کسی اعتبار تتر را تضمین می‌کند؟

نهنگ های تتر | همتاپی

دامپ تتر توسط نهنگ‌ها و به هم خوردن تعادل 3Pool باعث شده است که معامله‌گران دوباره ثبات تتر را زیر سوال ببرند.

تتر در حال حاضر، در محدوده ۰.۹۹۷۳ دلار قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک ۰.۲۵ درصد کاهش یافته است. تتر با ارزش بازاری حدودا ۸۳ میلیارد دلاری خود، یکی از بزرگ‌ترین و پرکاربردترین استیبل کوین‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

منبع: coingape
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *