«تلگرام استارز» برای پرداخت درون‌برنامه‌ای راه‌اندازی شد

تلگرام «استارز» برای پرداخت درون‌برنامه‌ای راه‌اندازی شد

پیام‌رسان محبوب تلگرام، با بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان، اخیرا از یک نوآوری جدید رونمایی کرد. این نوآوری، «تلگرام استارز» نام دارد و درواقع یک نوع پول مجازی است که کاربران می‌توانند برای خرید کالاها و خدمات دیجیتال در داخل برنامه‌های تلگرام از آن استفاده کنند. پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام، در تاریخ ۶ژوئن (۱۷خرداد) در کانال رسمی خود در تلگرام این خبر را اعلام کرد. او گفت:

با راه‌اندازی تلگرام استارز، برنامه‌های کوچک یا همان مینی‌آپ‌ها می‌توانند در ازای ارائه خدمات دیجیتال خود پول دریافت کنند. این کار با ساده‌ترین روش ممکن، یعنی خرید مستقیم در داخل برنامه، چه در گوشی‌های اندرویدی و چه در آیفون، انجام می‌شود.

نکته جالب اینجاست که توسعه‌دهندگان این برنامه‌ها فقط توکن استارز نمی‌گیرند، بلکه می‌توانند آن را به پول واقعی تبدیل کنند. دوروف توضیح داد که توسعه‌دهندگان می‌توانند استارز خود را در پلتفرمی به نام «فرگمنت» با تون‌ کوین مبادله کنند.

ویژگی‌های تبلیغاتی تلگرام استارز

دوروف همچنین اشاره کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند از استارز برای تبلیغ برنامه‌های خود در تلگرام استفاده کنند. او گفت:

تلگرام حتی هزینه تبلیغاتی که با استارز خریداری می‌شوند را در اپل و گوگل پلی تخفیف می‌دهد. این کمک هزینه اهمیت زیادی دارد، زیرا معمولا اپل و گوگل ۳۰درصد از فروش محصولات دیجیتال را به عنوان کمیسیون برمی‌دارند.

دوروف معتقد است که این سیاست باعث می‌شود ساخت برنامه در تلگرام از نظر اقتصادی به صرفه‌تر باشد. او گفت:

اگر توسعه‌دهندگان استارزهایشان را دوباره در تبلیغ برنامه‌شان سرمایه‌گذاری کنند، در نهایت کمیسیونی که می‌پردازند تقریبا صفر خواهد بود؛ این یعنی ساخت و راه‌اندازی برنامه در تلگرام از نظر اقتصادی بسیار به صرفه‌تر از ساخت برنامه‌های سنتی موبایلی است.

تلگرام همچنین قول داده که در آینده ویژگی‌های بیشتری به استارز اضافه کند. مثلاً، کاربران بتوانند استارز را به عنوان هدیه به تولیدکنندگان محتوا بدهند. موفقیت قبلی تلگرام در بازی نات کوین نشان می‌دهد که این ایده‌ها می‌توانند خیلی محبوب شوند. نات‌کوین یک بازی است که در آن کاربران با انجام کارهای ساده مثل ضربه زدن به صفحه و چالش‌های اجتماعی، توکن‌ نات (NOT) به دست می‌آورند. این برنامه در عرض فقط پنج ماه، ۳۵میلیون کاربر جذب کرد. در کل، بیش از ۴۰۰میلیون نفر (تقریبا نیمی از کاربران تلگرام) هرماه از ربات‌ها و مینی‌آپ‌های تلگرام استفاده می‌کنند. این نشان می‌دهد که  تلگرام استارز می‌تواند تأثیر بزرگی داشته باشد.

راه‌اندازی ارز دیجیتال تتر روی بلاکچین تون و قیمت تون کوین

تلگرام در آوریل (فروردین) با همکاری شرکت تتر، ارز دیجیتال تتر را روی بلاک چین تون راه‌اندازی کرد. این کار باعث می‌شود کاربران تلگرام راحت‌تر بتوانند از ارزهای دیجیتال استفاده کنند و دیگر نیازی نیست که انواع مختلف ارز دیجیتال را بخرند. قیمت تون‌کوین در ۷ژوئن (۱۸خرداد) به بالاترین قیمت خود یعنی ۷.۶۵دلار رسید، اما کاهش قیمت کمی را تجربه کرد و سپس به قیمت ۷.۵۰دلار رسید. بااین‌حال، ارزش کل بازار تون کوین حدود ۱۸.۲میلیارد دلار است، که البته هنوز با رکورد قبلی‌اش، یعنی مبلغ ۲۵.۲ میلیارد دلار در ۱۲ آوریل (۲۴فروردین) فاصله دارد.

نمودار ۴ ساعته قیمت تون کوین

این اقدامات نشان می‌دهد که تلگرام در حال تبدیل شدن به چیزی فراتر از یک پیام‌رسان ساده است و می‌خواهد به یک پلتفرم قدرتمند برای خدمات دیجیتال، بازی‌ها، و حتی تبادلات مالی تبدیل شود.

منبع: کوین تلگراف
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *