آیا تایید ETF های بیت کوین قطعی شده است؟

آیا etf بیت کوین تایید میشود؟

یکی از مباحث داغ این روز‌های بازار ارز های دیجیتال، موضوع بررسی و تایید احتمالی صندوق‌های ETF بیت کوین (صندوق قابل معامله) توسط کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است.

به گفته کارشناسان، تاخیر SEC در تایید دو مورد از این ETF ها، احتمالاً به این معنی است که این نهاد تصمیم گرفته‌است تمام درخواست‌های موجود را در یک مرحله و بصورت همزمان تایید کند.

تحلیلگران اعتقاد دارند که پس از تصمیم SEC برای به تعویق انداختن تایید درخواست Franklin Templeton و Hashdex، اکنون راه برای تایید همزمان صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) هموار شده است.

در تاریخ 28 نوامبر ( آذر) جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر ETF بلومبرگ، با انتشار یک پست در پلتفرم X گفت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) 34 روز زودتر از مهلت تعیین شده برای اعلام نظر در مورد این درخواست‌ها (1 ژانویه 2024 )، تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها را به تعویق انداخت.

به نظر می‌رسد که SEC از Franklin Templeton و Hashdex خواسته است تا توضیحاتی را در مورد فرم‌های مربوط به درخواست خود ارائه دهند که برای ثبت و راه‌اندازی ETF ضروری است. مدت زمان ارائه توضیحات و رد یا پذیرش آن‌ها 35 روز خواهد بود.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

سیفارت و همکارش اریک بالچوناس معتقدند که درخواست‌های ETF از شانس 90 درصدی برای تایید شدن تا 10 ژانویه 2024 برخوردار هستند و بیان کرده‌اند که تاخیر در مورد این دو پرونده، «به معنی آماده‌سازی تمام درخواست‌ها برای تایید شدن آنها در مهلت مقرر، یعنی تا 10 ژانویه است.»

اریک بالچوناس همچنین با انتشار یک پست در X اعلام کرد که به نظر او، این اقدام SEC به منظور رفع تمام ایرادات موجود بر سر راه تایید ETF ها بوده است و آن‌ها در پی هموار کردن این مسیر هستند.

بنظر می‌رسد آنها به دنبال برطرف کردن موانع و فراهم کردن شرایط لازم برای تایید تمام درخواست‌ها هستند.

اریک بالچوناس – 7 آذر

یک کارشناس حقوقی مالی به نام جو کارلاسار نیز اعتقاد دارد که با تاخیر ایجاد شده توسط SEC، احتمال تایید درخواست‌ها تا مارس 2024 (اواخر سال 1402) را افزایش می‌دهد، چرا که دوره مورد نظر برای توضیحات پرونده Franklin تا 3 ژانویه (13 دی) در نظر گرفته شده است و مطابق معمول SEC طی یک بازه زمانی 3 هفته‌ای به بررسی این توضیحات خواهد پرداخت.

مهلت ارائه توضیحات در مورد ETF بیت کوین شرکت فرانکلین تا 3 ژانویه تمدید شده‌است.

SEC معمولاً این نظرات را طی حداقل 2 الی 3 هفته بررسی می‌کند. گرچه این موضوع قطعی نیست، اما این مسئله احتمال تایید در ماه مارس را افزایش می‌دهد. با این حال، ETF ها همچنان از شانس بالایی برای تایید در ژانویه برخوردار هستند.

کارلاسار- 7 آذر

او در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که بازه زمانی 5 تا 8 ژانویه، اولویت اول برای تایید ETF ها به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است که در تاریخ 7 آذر، و پس از آنکه سیفارت اعلام کرد که درخوسات Franklin تنها موردی است که هنوز فرم S-1 بروز شده (سند ثبت اوراق بهادار در SEC) را ارائه ننموده، این شرکت نیز اقدام به بروزرسانی این فرم نمود.

بالچوناس در واکنش به وضعیت این پرونده گفت: اگرچه ترجیح می‌دهم که تمام این ETF ها بصورت همزمان راه‌اندازی شوند، اما کمی ناعادلانه است که فرانکلین هم اجازه داشته باشد همزمان با سایر شرکت‌ها ETF خود را راه اندازی کنند، چرا که این شرکت درخواست خود را چند ماه دیرتر از دیگران ارائه کرده است.

نگذار دارایی هات از دست بره

درست است که من به طور کلی موافق با راه‌اندازی همزمان ETF ها هستم، اما فرانکلین خیلی دیر از دیگران اقدام نمود. مثلاً حدود 5 ماه دیرتر از ثبت نام ARK و با این حال ممکن است ETF هردوی آن‌ها در یک روز تایید شود. بنظر می‌رسد این موضوع کمی ناعادلانه است … اما به نظرم SEC در این زمینه تفاوتی قائل نخواهد شد.

بالچوناس – 7 آذر

در حال حاضر 12 ETF بیت کوین در انتظار تایید SEC هستند. از جمله درخواست Grayscale و BlackRock. کمیسیون بورس و اوراق بهادار تا ماه مارس در مورد بیشتر آنها اعلام نظر خواهد کرد. ضمن اینکه SEC موظف است تا 10 ژانویه، در مورد تایید یا رد درخواست شرکت ARK Invest، تصمیم‌گیری کند.

چنانچه به بیت کوین و اخبار مرتبط با پیش بینی آن علاقه مندید، سری به صفحه پیش بینی آینده بیت کوین بزنید؛ همچنین ما در همتاپی به صورت روزانه تحلیل تکنیکال بیت کوین را ارائه می‌دهیم که در این وانفسا و اخبار و ضد و نقیض بیت کوین می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *