شانگهای، ارتقای بزرگ بعدی شبکه اتریوم

بروزرسانی شانگهای، ارتقای بزرگ بعدی شبکه اتریوم | همتاپی

شانگهای به عنوان ارتقای بعدی اتریوم امکان برداشت اتریوم‌های استیک شده را برای استیک‌کنندگان فراهم می‌کند، اما ممکن است دیگر خبری از کاهش گس فی اتریوم در این ارتقا وجود نداشته باشد.

رویداد “ادغام” که ارتقای اخیر اتریو‌م بود و به شدت برای آن تبلیغ شده بود، با هدف حذف ماینرهای ارز دیجیتال و کاهش قابل توجه هزینه‌های انرژی، نحوه عملکرد دومین شبکه بزرگ بلاکچین را کاملا تغییر داد. در ارتقای بعدی شبکه اتریوم، یعنی شانگهای، تمرکز بر روی تکمیل کردن رویداد ادغام است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

پس از یک وقفه یک ماهه، برنامه نویسان اتریوم که معمولا هر دو هفته یک‌بار نشستی به نام Ethereum All Core Developers Zoom  برگزار می‌کنند، هفته پیش گرد هم آمدند. این گروه متشکل از افراد و برنامه نویسان شرکت‌هایی است که از پایگاه کد منبع باز (open source) شبکه اتریوم نگهداری می‌کنند. در نشست اخیر، برنامه نویسان در مورد ویژگی‌هایی که قصد دارند در ارتقای بعدی شبکه اتریوم استفاده کنند، صحبت کردند. 

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

برنامه نویسان تایم مشخصی برای رویداد بعدی اعلام نکردند و همچنین ویژگی‌هایی که قرار است به وجود بیاورند را مشخص نکردند، اما بار دیگر تاکید کردند که تمرکز اصلی ارتقای “شانگهای” بر روی برداشت اتریو‌م‌های استیک شده اعتبار دهندگان شبکه است که برای کمک به راه‌اندازی رویداد “ادغام” اتریو‌م استیک کرده بودند.

قابلیت‌های شبکه اتریوم پس از ارتقای شانگهای

رویداد ادغام، شبکه اتریوم را به الگوریتم اثبات سهام تغییر داد، در این الگوریتم در صورت استیک/قفل کردن ارز اتر، ارز بومی شبکه اتریوم، به استیک کنندگان سود تعلق می‌گیرد، اما در حال حاضر این افراد نمی‌توانند سودهای خود را برداشت کنند. در ارتقای “شانگهای” این رویه تغییر خواهد کرد و استیک کنندگان می‌توانند به سودهای خود دسترسی داشته باشند و برداشت کنند.

در کنار قابلیت برداشت سود استیک کنندگان، در ارتقای بعدی تعدادی ویژگی دیگر نیز اضافه می‌شود که در پروتکل اتریوم معرفی شده‌اند. فهرست این اهداف و ویژگی‌ها که در حال نهایی شدن است، اکنون در گیت هاب رسمی اتریوم قابل مشاهده می‌باشد. 

در حال حاضر اما چیزی که در مشخصات ارتقای “شانگهای” وجود ندارد، ایده پروتو دانک شاردینگ Proto-Danksharding است. 

کارمزدهای گس فی اتریوم، کارمزدی که کاربران برای تراکنش‌های اتریو‌م می‌پردازند، بسیار بالاست و انواع خاصی از تراکنش‌ها را غیرقابل اجرا نموده است؛ خصوصا در زمان اوج بازار ارزهای دیجیتال در اواخر سال گذشته میلادی. 

ایده پروتو دانک شاردینگ زمانی که اجرایی شود، اولین مرحله گذار برنامه ریزی طولانی مدت شاردینگ‌ها را نشان می‌دهد. در این ایده روشی برای تقسیم فعالیت‌های شبکه به “شارد” (به معنی بلاکچین‌های فرعی متصل به یکدیگر به جای یک بلاکچین واحد) است که راهی برای افزایش ظرفیت شبکه و کاهش هزینه‌ها می‌باشد.

اما مشخص نیست که این ایده چه زمانی به ارتقای بعدی اتریو‌م راه پیدا کند، در آخرین نشست برنامه نویسان اتریوم، محققان اعلام کردند که این ایده ممکن است در ماه آینده میلادی نهایی شود.

اما همچنین گفته شده است، اهداف توسعه اتریوم معمولا بیش از حد خوش بینانه است. سال‌ها پیش در مورد رویداد ادغامی که در ماه سپتامبر (شهریور) امسال انجام شد، صحبت شده بود. حتی اگر ایده پروتو دانک شاردینگ به ارتقای “شانگهای” افزوده شود، ممکن است ماه‌ها و یا سال‌ها طول بکشند تا به اجرا در بیاید. خوب است بدانید این شاردینگ یک نسخه تحقق یافته از شارد هاست که می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای قابلیت استفاده از شبکه بلاکچین اتریوم را افزایش دهد‌. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: www.coindesk.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *