بررسی آخرین تحولات مربوط به شیبا اینو و شیباریوم

بررسی آینده شیبا و شیباریوم | همتاپی

شیباریوم (Shibarium) یک راهکار لایه دوم است که توسط Ryoshi، خالق توکن شیبا اینو (Shiba Inu)، ساخته شده است. هدف از طراحی و توسعه این پلتفرم بهبود اکوسیستم شیبا، افزایش سرعت تراکنش‌ها و همچنین کاهش کارمزد اکوسیستم شیبا اینو است.

مقاله پیشنهادی: شیبا چیست

اخیراً تیم توسعه شیباریوم یک بروز رسانی را برای این پلتفرم ارائه نموده است که منجر به افزایش میزان استفاده از توکن SHIB شده است.

درمورد تحولات اخیر اکوسیستم شیبا اینو می‌توان گفت که شبکه اصلی (Mainnet) شیباریوم به سومین فاز در نقشه راه (roadmap) خود رسیده است. علاوه بر این، تعداد آدرس‌های فعال سود باز (Open Interest) و نرخ توسعه و رشد شبکه نیز با افزایش همراه بوده است.

بنابر اعلام شرکت NOWnodes که به‌عنوان یکی از پایه‌های اصلی تیم توسعه شیباریوم فعالیت می‌کند، به نظر می‌رسد که پس از ماه‌ها انتظار، بلاکچین لایه 2 شیبا اینو (SHIB) به‌زودی در شبکه اصلی راه‌اندازی خواهد شد.

چیزی به اجرای پروژه باقی نمانده

سرویس NOWNodes که یکی از حامیان توسعه پروژه شیباریوم است، با انتشار یک توئیت اعلام کرد که اجرای Mainnet در فاز سوم نقشه راه شیباریوم که پیش‌بینی‌شده بوده است و درصورتی‌که برخی از شرایط مدنظر توسعه‌دهندگان فراهم شود، بزودی ادغام نود‌های RPC (RPC Nodes) شیباریوم را اعلام خواهند کرد.

نود‌های RPC (Remote Procedure Call یا فراخوانی رویه راه دور)، امکان خواندن اطلاعات بلاکچین و ارسال تراکنش در شبکه‌های مختلف را برای کاربران فراهم می‌کنند.

 حساب توئیتری NOWNodes  اینگونه نوشت:

آخرین خبر درمورد راه‌اندازی Mainnet. نزدیک‌تر ازآنچه تصور می‌کنید.

همان‌طور که چند هفته قبل اعلام کردیم. تیم ما وارد فاز سوم نقشه راه شیباریوم شده است. در حال حاضر تمام تمرکز خود را بر روی توسعه و راه‌اندازی شیباریوم قرار داده‌ایم.

برای خرید و فروش شیبا در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم شیبا بخرم

داده‌های درون زنجیره نشان می‌دهد که پس از اعلام این خبر، میزان رشد شبکه شیبا (SHIB) با افزایش چشمگیری همراه بوده است. در حال حاضر شاخص رشد شبکه به 5,365 رسیده است. در اینجا منظور از رشد شبکه، تعداد آدرس‌های جدیدی است که در این شبکه فعال هستند.

افزایش این شاخص بدان معناست که تعداد زیادی از آدرس‌های درون شبکه، تراکنش‌هایی را انجام داده‌اند. همچنین کاهش این شاخص نشان می‌دهد که آدرس‌های جدیدی که ایجاد شده‌اند، تراکنشی را بین کیف پول‌های مختلف انجام نداده‌اند.

باتوجه به این موضوع و همچنین بررسی میزان آدرس‌های فعال، متوجه می‌شویم که میزان پذیرش شیبا اینو افزایش یافته است.

مطالب مرتبط: شیباریوم چیست؟ نقد و بررسی کامل شبکه شیباریوم

افزایش محبویت شبکه

تعداد آدرس‌های فعال معیاری مناسب برای سنجش میزان تراکنش‌های روزانه کاربران یک بلاکچین بخصوص است. در زمان نگارش این مطلب، تعداد آدرس‌های فعال SHIB در  24 ساعت اخیر با افزایش همراه بوده و به 10,500 رسیده است. این آمار، به افزایش حضور و مشارکت کاربران در تراکنش‌های موفق شبکه شیبا اینو اشاره می‌کند.

نرخ رشد شبکه شیبا | همتاپی

نرخ رشد شبکه (قرمز) و آدرس‌های فعال در 24 ساعت (زرد)، منبع: سنتیمنت

علی رغم افزایش محبوبیت ارز شیبا، حجم مطالب مرتبط با شیبا اینو در شبکه‌های اجتماعی (Social Volume) تغییر قابل‌توجهی نداشت و طبق گزارش سانتیمنت (Santiment)، این شاخص عدد 38 را نشان می‌دهد.

شاخص Social Volume نیز نشان دهنده تعداد کل مطالب یا عبارات جستجو شده مرتبط به یک دارایی است. در واقع کاهش این عدد به مفهوم کاهش میزان محتوای منتشر شده مرتبط با یک دارایی است و افزایش مقدار Social Volume، یعنی تعداد دفعات اشاره به یک دارایی در شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است. در مورد SHIB وضعیت دوم صدق می‌کند، چرا که شاهد کاهش این عدد هستیم.

شاخص شبکه های اجتماعی شیبا | همتاپی

شاخص Social Volume (آبی) و قیمت شیبا اینو (سبز)، منبع: سنتیمنت

علاوه بر تمام این موارد، شاخص Open Interest (OI) شیبا اینو نیز صعودی بوده است. این شاخص برای بررسی و رصد فعالیت کاربران در بازار مشتقه مورد استفاده قرار گرفته و تعداد کل قرارداد‌های آتی (Futures) که توسط فعالان بازار در جریان است را نشان می‌دهد.

کاربرد این شاخص، سنجش انواع احساسات مربوط به یک دارایی و همچنین میزان قدرت روند آن است. کاهش نرخ OI نشان می‌دهد که جریان ورودی نقدینگی به بازار در حال کاهش است.

در سوی مقابل، افزایش این شاخص (به عنوان مثال در مورد شیبا اینو شاخص OI صعودی است)، نشان دهنده افزایش نقدینگی است. در نتیجه اگر میزان OI شیبا اینو همچنان افزایش پیدا کند، می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی قیمت SHIB داشته باشد.

شاخص OI شیبا | همتاپی

روند شاخص OI شیبا اینو در بازار آتی، منبع: کوین آنالیز

به نظر شما اکنون زمان مناسبی برای خرید شیبا اینو است یا سطوح پایین‌تری وجود خواهد داشت؟
منبع: ambcrypto
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *