حذف ریپل از لیست ارز های دیجیتال جهانی

ریپل از لیست ارز های دیجیتال جهانی حذف شد!

در جدیدترین رتبه‌بندی قیمت ارز های دیجیتال که توسط کنسرسیوم دارایی‌های مجازی هنگ کنگ (HKVAC) انجام شده است، سولانا (SOL) توانست جایگاه ریپل (XRP) در میان 5 ارز برتر را از آن خود کند. همچنین اولانچ (AVAX) پس از نوسانات 30 روز گذشته، رتبه ترون (TRX) را تصاحب کرد.

کنسرسیوم دارایی های مجازی هنگ کنگ (HKVAC) بازبینی‌هایی را در لیست‌های مربوط به شاخص 5 ارز دیجیتال برتر، 10 ارز دیجیتال برتر و شاخص کلی ارز های دیجیتال انجام داده است که نتیجه آن، حذف چندین ارز دیجیتال شناخته شده از لیست این شاخص‌ها بوده است.

مقاله پیشنهادی: ریپل چیست

سازمان HKVAC در جدیدترین اطلاعیه خود در مورد رتبه‌بندی پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال و همچنین برترین ارز های دیجیتال اعلام کرد که ارز بومی شبکه ریپل (XRP) از لیست 5 ارز برتر حذف شده و جای خود را به سولانا داده است. علاوه بر این در ماه گذشته خبرگزاری کوین تلگراف نیز اعلام کرده بود ارزش بازار سولانا برای نخستین بار از ریپل پیشی گرفته و در نتیجه SOL در رتبه چهارم ارزشمندترین ارز های دیجیتال قرار گرفته است.

در همین حال، ارز اولانچ نیز توانست جایگاه ترون را در میان 10 ارز دیجیتال برتر از آن خود کند. این اتفاق در حالی رخ داد که همزمان با ریزش قیمت بسیاری از ارز های دیجیتال در ماه دسامبر، اولانچ رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

رایان مک‌میلین (Ryan Mcmillin)، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت Merkle Tree Capital، پیشتر به کوین تلگراف اعلام کرده بود که عمده حواشی پیرامون AVAX و رشد این ارز می‌تواند ناشی از همکاری بانک‌های سنتی JPMorgan و Citi با بنیاد Avalanche در زمینه نوآوری در توکنیزه کردن دارایی‌ها در دنیای واقعی باشد.

با این حال، ترون از زمان چرخه نزولی بازار بین سال‌های 2018 تا 2020، که طی آن با سقوط 98 درصدی مواجه شد، بازگشت شگفت انگیزی داشته است. این ارز در سال 2023 با افزایش 100 درصدی، بازگشت فوق‌العاده‌ای داشت.

بخشی از لیست‌های منتشر شده توسط درباره حذف ریپل از لیست ارز های دیجیتال جهانی

بخشی از لیست‌های منتشر شده توسط HKVAC

یکی دیگر از بروزرسانی‌های این سازمان، افزودن نام ارز های اینترنت کامپیوتر (ICP)، پروتکل نیِر (NEAR)، آپتیمیزم (OP)، اینجکتیو (INJ) و ایموتیبل (IMX) به شاخص بزرگترین ارز های دیجیتال بوده است.

این اقدامات همزمان با تداوم تلاش‌های هنگ کنگ برای گسترش و تقویت بازار ارز های دیجیتال در این منطقه رخ داده‌است. همزمان با بحبوحه خبر‌های پیرامون بررسی صندوق‌های ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، سازمان تنظیم مقررات مالی هنگ کنگ در ماه دسامبر اعلام کرد که آن‌ها در حال آماده سازی شرایط برای پذیرش این ETF ها هستند. لازم به ذکر است که در تاریخ 20 دی ماه، 11 مورد از این درخواست‌ها توسط SEC تایید شد.

با این حال، کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی هنگ کنگ بر این موضوع تاکید کرد که تراکنش‌های ارز دیجیتال انجام شده توسط این ETF ها باید از طریق پلتفرم‌های دارای مجوز SFC و یا موسسات مالی مجاز انجام شوند.

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *