روابط عاشقانه‌ای که کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال از آب درآمدند!

مثالی از کلاهبرداری ارزدیجیتالِ قصابی خوک | صرافی همتاپی

برخلاف بازار این روزهای ارز دیجیتال، بازار کلاهبرداران همیشه در طول تاریخ داغ بوده‌است و کلاهبرداران همیشه از شیوه‌های متفاوت و به روزی برای کلاهبرداری‌های خود استفاده می‌کردند؛  یک روز با استفاده از جعل مدرک، روزی دیگر با استفاده از جوهرهای نامرئی. کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال نیز شیوه جدیدی است که با رشد بازار این دارایی‌ها، اکنون رواج پیدا کرده است.

همچنین آن‌ها از احساس طمعِ حاکم بر بازارهای مالی هم غافل نبوده‌اند.  تا چند سال پیش با استفاده از فروش سهام یا کلاهبرداری‌های پانزی با پوشش معاملات فارکس اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کردند (و همچنان هم  این کار را انجام می‌دهند) و امروز دیگر نوبت به ارزهای دیجیتال رسیده است، قطعاً همه شما انواع کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال را دیده‌اید (اگر نه مقاله کلاهبرداران در بازار ارزهای دیجیتال را بخوانید)، اما این بار برای شما داستانی جدید آورده‌ایم. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

کلاهبرداری قصابی خوک (pig butchering)


این نوع کلاهبرداری یک شکل نوظهور و نسبتاً پیچیده از کلاهبرداری سرمایه‌گذاری است که به نام «قصاب خوک» شناخته می‌شود.

اصطلاح «قصابی خوک» به فرآیندی پیچیده و درآمیخته با احساسات و غرایز انسانی اشاره دارد که در آن کلاهبرداران با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و نرم‌افزارهای دوستیابی، با ایجاد رابطه احساسی و عاشقانه با افراد اقدام به جلب اعتماد کاربران کرده و در نهایت از طریق صرافی‌های جعلی ارزهای دیجیتال آنان را از چنگشان در می‌آورند.

این شیوه کلاهبرداری غالباً با ایجاد حس اعتماد در یک زمان طولانی رخ می‌دهد. طولانی شدن زمان این رابطه‌ها ممکن است برای قربانی توهم امن بودن رابطه را بوجود آورد.

اداره تحقیقات فدرال (FBI) در آوریل 2022 (اردیبهشت 1401) هشدار داد:

این کلاهبرداری به گونه‌ای است که کلاهبرداران به قربانیان خود وعده‌های عاشقانه و کسب ثروت می‌دهند تا بتوانند تمام پول آنها را بگیرند.

طبق گزارش اخیر وب‌سایت تحقیقاتی و اخبار امنیتی KrebsonSecurity، رایج‌ترین شکل کلاهبرداری قصابی خوک‌ها شامل پلتفرم‌های رمزنگاری امیدوارکننده‌ای است که بازدهی بی‌سابقه‌ای را در مدت کوتاهی ارائه می‌کنند. (به وفور می‌توانید پلتفرم‌هایی از این دست را که وعده سودآوری از بازار را به صورت اتوماتیک به شما می‌دهند در اینترنت ببینید. همچنین می‌توانید به مقاله کلاهبرداری‌های جدید رمز ارزها ما نیز مراجعه کنید.)

این گزارش می‌گوید که این کلاهبرداری‌ها اغلب با پیامک‌های غیراخلاقی شروع می‌شوند و در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دوستیابی نیز رایج هستند. به محض پاسخ قربانی، کلاهبردان از آنها می‌خواهند که مکالمه را از طریق واتس اپ ادامه دهند.


مثالی از کلاهبرداری ارزدیجیتالِ قصابی خوک


آرین وست، معاون دادستان ناحیه سانتا کلارا در کالیفرنیای شمالی، گفت:

افرادی که مجبور به انجام این کلاهبرداری‌ها می‌شوند یک راهنما و یک متن دارند که اگر قربانی شما فرد طلاق گرفته است این متن را بگویید و یا اگر یک  فرد مجرد این را بگوید.

وست گفت:

داستان‌های وحشتناکی از افراد مختلف وجود دارد که قربانی این کلاهبرداری شده‌اند. این داستان‌ها زنان جوان تازه‌کار در بازارهای مالی گرفته تا افراد مسن و حتی حرفه‌ای این بازار، را شامل می‌شود.

در این گزارش، کورتنی نولان، مادر مطلقه سه دختر، به عنوان یکی از قربانیانی معرفی شد که بیش از 5 میلیون دلار خود را در چنین کلاهبرداری از دست داده است.

نولان گفت که همه چیز با یک پیام مستقیم توییتری از طرف یک «علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال» آغاز شد که به وی قول داد بود با استفاده از پلتفرم اصلی معاملات ارزهای دیجیتال XTB.com به او کمک خواهد کرد تا سود قابل اعتمادی کسب کند.

کلاهبردار از نولان خواست تا یک حساب کاربری در سایت xtb-market[.]com ایجاد کند، وبسایتی که در واقع یک کپی حرفه‌ای از وبسایت اصلی یعنی XBT بوده. این سایت بسته‌های سرمایه‌گذاری مختلفی را تبلیغ می‌کرد؛ از جمله  طرح «پلن 1» یا «پلن شروع» که در ازای بازدهی بیش از 15 درصد، مبلغ 5,250 دلار پیش پرداخت را درخواست می‌کرد.

طبق این گزارش، او در ابتدا سرمایه‌گذاری‌های کوچکی انجام داد و بازدهی کلانی داشت. نولان گفت که او حتی توانسته بود مبالغی از 10,000 تا 30,000 دلار را در چندین مورد برداشت کند.

با این حال، پس از سرمایه گذاری بیش از 4.5 میلیون دلار، او حساب خود را مسدود کرد. نولان سپس اظهارنامه مالیاتی دریافت کرد مبنی بر اینکه او قبل از اینکه بتواند حساب خود را دوباره فعال کند یا به وجوه خود دسترسی پیدا کند، تقریباً 500,000 دلار مالیات بدهکار است. پس از پرداخت “صورتحساب مالیاتی”، مربی او (کلاهبردار محترم) و کل وب سایت ناپدید شدند.

به طور کلی، کلاهبرداری قصابی خوک پنج عنصر اصلی دارد. طبق گزارش KrebsonSecurity این عناصر شامل:

  • شبکه‌های اجتماعی
  • برنامه‌های دوستیابی
  • شبکه‌های پیام رسان مثل واتساپ
  • عدم وجود ویدئو (کلاهبرداران در این روش به بهانه‌های مختلف از فرستادن ویدئو از خود سرباز می‌زنند)
  • گفتگوها و گروه‌هایی در ارتباط با سرمایه‌گذاری

همانطور که قبلا گزارش شد، کلاهبرداری‌های عاشقانه در چند سال گذشته افزایش شدیدی داشته است. در ماه مه سال 2021، یک زن اهل کره جنوبی، به مردی که از طریق یک برنامه چت تلفن هوشمند آشنا شده بود، مواد مخدر داد و 87,000 دلار ارز دیجیتال از تلفن او سرقت کرد.

چند نکته را رعایت کنید که در دام این کلاهبرداران نیفتید:

  • در پاسخ به اکانت‌های ناشناس در فضای مجازی با وسواس رفتار کنید.
  • قبل از وارد کردن اطلاعات خود در هر سایتی از واقعی بودن آن مطمئن شوید.
  • اگر مبالغ سنگینی ارز دیجیتال نگهداری می‌کنید توصیه اول و آخر ما به شما استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری مانند کیف پول ترزور است.
  • به دانش خود اکتفا کنید نه به توصیه‌های دیگران، اگر دانش کمی دارید آن را افزایش دهید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: cryptonews
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. جالبه که برای همه چی تو بازار ارز های دیجیتال از اسامی حیوون ها استفاده میشه ! خرس و گاو و نهنگ و کوسه :))) الانم خوک
    علت خاصی داره ؟

    1. سلام دوست عزیز

      بازار ارزهای دیجیتال نیز مانند هر بازار مالی دیگری اصطلاحات بیشماری دارد. نام این حیوانات در بازارهای مالی با نحوه حمله و رفتار این حیوانات ارتباط دارد.

      برای مثال خرس ها در هنگام حمله از بالا به پایین حرکت میکنن و خود را روی طعمه می‌اندازند دقیقا مشابه بازارهای نزولی که کندل‌ها به سمت پایین کشیده می‌شوند.