هاوینگ لایت کوین چیست؟ + اخبار لحظه به لحظه تا هاوینگ LTC

اخبار لحظه‌ای هاوینگ لایت کوین | همتاپی

هالوینگ لایت کوین چیست، چرا مهم است و چه نقشی در رشد اخیر لایت کوین داشته است؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها و همچنین مطالعه آخرین اخبار مرتبط با هاوینگ لایت کوین، این صفحه را دنبال کنید. در این صفحه شما می‌توانید ثانیه شمار هالوینگ سال 2023 لایت کوین را مشاهده کنید و لحظه به لحظه اخبار آن را دنبال کنید.

روز شمار هاوینگ لایت کوین

آخرین اخبار هاوینگ لایت کوین

در این بخش می‌توانید اخبار و تحلیل‌های پیرامون هاوینگ لایت کوین را در روزهای مانده به این رویداد مطالعه کنید:

آشنایی مختصر با لایت کوین

لایت کوین بعد از رونمایی در سال 2011، خیلی سریع به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های کریپتو تبدیل شد. در حال حاضر، این رمز ارز با مارکت کپ 7 میلیارد دلاری، بین 100 پروژه ارز دیجیتال برتر رتبه 10 را در اختیار دارد. علاوه بر این، قیمت لایت کوین به عنوان توکن بومی این شبکه نیز طی چند ماه اخیر، رشد قابل توجهی داشته است. 

برای مثال، در نوامبر 2022 که اکثر ارزهای دیجیتال در شوک ورشکستگی صرافی FTX بودند، لایت کوین توانست رشد ناگهانی و چشمگیری را ثبت کند. قیمت لایت کوین از 60.10 دلار در تاریخ 21 نوامبر (چند روز بعد از ثبت ورشکستگی شرکت SBF) به 83.19 دلار در 5 دسامبر افزایش یافت. این به‌معنای رشد 38 درصدی در شرایطی بود که اکثر رمز ارزها، شاهد افت قیمت‌های دو رقمی بودند.

براساس داده‌های شرکت تحلیل ارز دیجیتال سنتیمنت (Santiment)، این جهش قیمت غیرمنتظره لایت کوین دو دلیل داشت: افزایش پذیرش لایت کوین و رویداد هالوینگ پیش‌روی این شبکه که برای اواخر سال میلادی جاری برنامه‌ریزی شده است. 

هالوینگ لایت کوین چیست؟

هاوینگ لایت کوین چیست | همتاپی

همانطور که می‌دانید، لایت کوین به عنوان یک فورک شبکه بیت کوین ساخته شد. چارلی لی (Charlie Lee)، مهندس سابق شرکت گوگل بر این باور بود که بیت کوین و به‌خصوص فرایند استخراج آن، در حال تبدیل شدن به امری متمرکز و کنترل شده بود.

بنابراین، در سال 2011 شروع به ساخت یک نسخه سبک‌تر و غیرمتمرکزتر بیت کوین کرد و به این صورت، لایت کوین متولد شد. لایت کوین به‌عنوان یک نسخه فورک شده بیت کوین، چند شباهت با شبکه اصلی داشت؛ از جمله مکانیزم اجماع اثبات کار و چرخه هالوینگ. در نتیجه، درست مثل بیت کوین، در شبکه لایت کوین هم پاداش ماینینگ هر چهار سال یکبار نصف می‌شود.

زمان رویداد هاوینگ لایت کوین پاداش هر بلاک لایت کوین
هاوینگ اول 25 اوت 2015 (3 شهریور 1394) 25
هاوینگ دوم 5 اوت 2019 (14 مرداد 1398) 12.5
هاوینگ سوم 3 اوت 2023 (12 مرداد 1402) 6.25

وقتی شبکه لایت کوین (Litecoin) در سال 2011 راه‌اندازی شد، ماینرها به‌ازای استخراج هر بلاک 50 رمز ارز LTC پاداش می‌گرفتند. چهار سال بعد در سال 2015، این پاداش نصف شد و به 25 لایت کوین رسید. در سال 2019 نیز پاداش استخراج در این شبکه به 12.5 لایت کوین کاهش یافت و رویداد هالوینگ امسال نیز این پاداش را به 6.25 رمز ارز می‌رساند.

پیش بینی می‌شود هاوینگ بعدی لایت کوین در تاریخ 3 اوت 2023 (12 مرداد 1402) رخ دهد.

مطالب مرتبط: تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین

چرا چرخه هالوینگ لایت کوین مهم است؟

براساس داده‌های تریدینگ ویو (TradingView) به‌عنوان یکی از بهترین ابزارهای تحلیلی بازار، قیمت لایت کوین قبل و بعد از رویداد هالوینگ به‌طور قابل توجهی رشد می‌کند. برای مثال براساس یافته‌های این ابزار، لایت کوین 122 روز قبل از اولین رویداد هالوینگ به کف رسیده بود.

سپس، قیمت لایت کوین با نزدیک شدن به روز هالوینگ 820 درصد رشد کرد و بعد از تکمیل هالوینگ، جهش بزرگ 14,800 درصدی را ثبت کرد. همچنین، لایت کوین 243 روز قبل از دومین هالوینگ هم به کف رسیده بود. سپس با نزدیک شدن تاریخ هالوینگ، یک رالی 550 درصدی را تجربه کرد. در نهایت بعد از تکمیل هالوینگ، قیمت رمز ارز لایت کوین بیش از 1574 درصد افزایش یافت.

یکی از مقالات وب سایت Investing.com، درباره مدت زمان رالی قیمت پیش از هالوینگ لایت کوین توضیح داده است. براساس این مقاله، اولین رالی پیش از هالوینگ لایت کوین 90 روز و دومی 180 روز طول کشیده و بنابراین، انتظار می‌رود رالی قیمت پیش‌رو 360 روزه باشد. این نظریه، با عملکرد قیمت لایت کوین از آگوست 2021 به بعد نیز مطابقت دارد. قیمت این آلت کوین از آن زمان تقریباً دو برابر شده و از 53.06 دلار در پایان آگوست 2022 به قیمت فعلی 99.02 دلار رسیده است.

به‌نظر می‌رسد این اطلاعات، توجه نهنگ‌های لایت کوین را نیز جلب کرده است. داده‌های پایگاه سنتیمنت نشان می‌دهد والت‌هایی که بین 100 تا 1000 لایت کوین داشته‌اند، طی شش ماه گذشته بیش از 1.5 میلیون رمز ارز LTC خریداری کرده‌اند. برخی از این والت‌ها، جمع کردن لایت کوین را از اوایل جولای آغاز کرده‌اند که در آن زمان، قیمت لایت کوین زیر 60 دلار بود. بنابراین، با رشد سرسام‌آور قیمت لایت کوین طی چند ماه اخیر، این والت‌ها به‌سود بسیار زیادی دست یافته‌اند.

رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر معروف ارز دیجیتال نیز دیدگاه جالب دیگری درباره زمان‌بندی سرمایه‌گذاری روی لایت کوین دارد. براساس یافته‌های وی، رالی لایت کوین 31 روز قبل از تاریخ اولین رویداد هالوینگ، به بالاترین نقطه خود رسید. همچنین در سال 2019، قیمت لایت کوین 61 روز قبل از دومین رویداد هالوینگ به سقف رسید. بنابراین احتمال دارد این بار، رالی قیمت لایت کوین 92 روز قبل از رویداد هالوینگ به اوج خودش برسد. 

نتیجه‌گیری

چرخه هالوینگ، رویدادی مهم در برنامه زمانی یک پروژه ارز دیجیتال است. این رویداد، معمولاً منجر به رشد قابل توجه قیمت و افزایش شدید مومنتوم سیر صعودی رمز ارزها می‌شود. کاهش چرخه عرضه ارزهای دیجیتال می‌تواند منجر به افزایش تقاضا و در نتیجه، افزایش قیمت آنها شود.

با این وجود، رمز ارزها با نوسانات زیادشان شناخته می‌شوند. به همین جهت، قیمت این دارایی‌های دیجیتال می‌تواند در عرض چند ساعت به‎شدت نوسان داشته باشد و حتی برخلاف پیش‌بینی بهترین اندیکاتورها حرکت کند. بنابراین، بسیار حائز اهمیت است که خودتان قبل از سرمایه‌گذاری تحقیق کنید.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *