کاهش هش ریت لایت کوین و زنگ خطر آن برای سرمایه‌گذاران

وضعیت لایت کوین بعد از هاوینگ | همتاپی

بعد از رشد هش ریت لایت کوین در روز هاوینگ این ارز دیجیتال، شاخص مذکور هم‌اکنون کاهش پیدا کرده و نشان داده است که ماینرها قصد دارند از بازار خارج شوند. با این تفاسیر ممکن است خرید لایت کوین با ریسک بالا همرا باشد.

مقاله پیشنهادی: لایت کوین چیست

مسئله این است که کاهش پاداش بلاک‌ها بعد از هاوینگ لایت کوین روی سود ماینرها تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این با وجود تبلیغات شدیدی که برای هاوینگ لایت کوین شده بود؛ قیمت این ارز دیجیتال طی چند روز گذشته نزولی بوده است.

شبکه لایت کوین اخیراً بزرگ‌ترین رویداد خود در سال ۲۰۲۳ را پشت سر گذاشته است. این رویداد که هاوینگ نام دارد، پاداش بلاک ماینرها را از ۱۲.۵ لایت کوین به ۶.۲۵ لایت کوین کاهش داده است.

از آن زمان تاکنون، کارشناسان مختلف سعی کرده‌اند تاثیرات بعدی هاوینگ را که به کم‌یاب‌تر شدن ltc کمک می‌کند؛ بررسی کنند.

یکی از نکته‌های مهم در این زمینه که باید تحت بررسی تحلیلگران قرار بگیرد، کاهش هش ریت شبکه لایت کوین است.

آیا ماینرها لایت کوین را رها کردند؟

داده‌های وب‌سایت «coinwarz» نشان می‌دهد که هش ریت لایت کوین در روز هاوینگ این ارز دیجیتال موقتاً رشد کرده و سپس کاهش یافته است. هنگام نگارش این مطلب، شاخص مذکور در محدوده ۷۴۶ تراهش بر ثانیه قرار داشته و طی ۱ هفته گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است.

هش ریت لایت کوین | همتاپی

هش ریت لایت کوین، منبع: coinwarz

این روند نزولی را می‌توان با توجه سودآوری ماینرها توضیح داد. مسئله این است که ماینرها به خاطر پاداش ایجاد بلاک‌های جدید به استخراج ارزهای دیجیتال روی می‌آورند. حالا که پاداش‌های لایت کوین به نصف کاهش یافته، درآمد ماینرها هم ضربه خورده است.

علاوه بر این برخلاف هیاهوهای موجود، قیمت ltc طی چند روز گذشته کاهش یافته است. در زمان نگارش این خبر ltc در محدوده ۸۳ دلار قرار داشته و در مقایسه با قیمت خود در زمان هاوینگ، حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

باید به این نکته توجه داشته باشیم که ماینرها به پول نقد نیاز دارند و اغلب دارایی‌های دیجیتال خود را می‌فروشند تا هزینه‌های استخراج و زیرساخت‌های خود را پرداخت نمایند. اگر این سرمایه‌گذاران سود زیادی به دست نیاورند و ناکارآمد باشند، مجبور می‌شوند از بازار خارج شوند. همین مسئله هم به کاهش هش ریت ارزهای دیجیتال کمک می‌کند.

مطالب مرتبط: چرا قیمت لایت کوین بعد از هاوینگ تغییری نکرده است؟

فعالیت ضعیف شبکه لایت کوین از زمان هاوینگ این ارز دیجیتال

علاوه بر این، کاهش هش ریت لایت کوین را می‌توان به فعالیت ضعیف شبکه آن نسبت داد. با سقوط ltc، کاربران کم‌تری از این ارز دیجیتال در معاملات خود استفاده می‌کنند و همین مسئله به کاهش کارمزد تراکنش‌های جمع‌آوری‌شده توسط ماینرها کمک می‌کند.

به‌عبارت دیگر، با کاهش فعالیت کاربران استخراج‌‌کننده‌ها نمی‌توانند از تمام ظرفیت تجهیزات ماینینگ خود استفاده کنند و هش ریت این ارز دیجیتال را کاهش می‌دهند.

کل کارمزدهای لایت کوین | همتاپی

کل کارمزدهای لایت کوین، منبع: glassnode

50000 شیبا
جایزه بگیرید!
همین حالا ثبت نام کن

آیا قیمت لایت کوین سقوط می‌کند؟

روند نزولی ltc روی بازار مشتقات این ارز دیجیتال هم تاثیر گذاشته است. به‌عبارت دقیق‌تر تعداد پوزیشن‌های فروش از پوزیشن‌های خرید پیشی گرفته و نشان داده است که سرمایه‌گذاران باور دارند قیمت این ارز دیجیتال در کوتاه‌مدت کاهش می‌یابد. طبق گفته‌های وب‌سایت «coinglass»، نسبت خرید/فروش لایت کوین در زمان نگارش این گزارش زیر محدوده ۱ بوده است.

نسبت خرید/فروش لایت کوین | همتاپی

نسبت خرید/فروش لایت کوین – منبع: coinglass

آیا همچنان باید منتظر جهش قیمت لایت کوین بعد از هاوینگ باشیم؟ آینده لایت کوین را چطور ارزیابی می‌کنید؟
منبع: ambcrypto
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *