CZ همچنان تحت تعقیب دادگستری آمریکا

علی رغم توافق اخیر صرافی ارز دیجیتال بایننس و دادگستری ایالات متحده، اکنون دولت این کشور یک درخواست بازنگری در این توافق را ارائه نموده است. بدین ترتیب مدیرعامل سابق بایننس یعنی چانگ پنگ ژائو باید در انتظار صدور حکم بماند و امکان بازگشت به منزلش در کشور امارات را نخواهد داشت.

آقای ژائو (CZ)، که به عنوان یکی از شروط توافق با وزارت دادگستری ایالات متحده در پرونده صرافی ارز دیجیتال Binance، به یکی از اتهامات خود اعتراف کرده است، احتمالاً اجازه خروج از کشور آمریکا را نخواهد داشت و باید تا زمان صدور رای دادگاه در این کشور بماند.

رای قاضی دادگاه بدوی این پرونده به CZ این امکان را می‌داد که کشور ایالات متحده آمریکا را ترک نموده و به محل زندگی خانواده‌اش، یعنی کشور امارات سفر کند. اما در تاریخ 27 نوامبر (6 آذر) قاضی ریچارد جونز از دادگاه ایالتی ناحیه غرب واشنگتون در سیاتل، تصمیم به صدور دستور توقف این رای داد. براساس حکم این قاضی، تا زمانی که دادگاه در مورد درخواست تجدید نظر از سوی دولت ایالات متحده تصمیم نگیرد، CZ اجازه سفر به امارات را نخواهد داشت.

 

نامه دادگاه در مورد cz

تصویر حکم دادگاه مبنی بر منع سفر CZ به امارات منبع CourtListener

در تاریخ 21 نوامبر (30 آبان)، ژائو اعتراف کرد که به عنوان مدیر بایننس، به دلیل عدم اجرای یک راهکار و برنامه موثر در راستای مبارزه با پولشویی، و در پی آن نقض قوانین محرمانه بانکداری ایالات متحده، مرتکب جرم شده‌است. ژائو با ارائه وثیقه 175 میلیون دلاری و تا زمان صدور حکم نهایی، می‌تواند آزادانه به مناطق مختلف در خاک ایالات متحده سفر کند. براساس دستورالعمل‌های صدور حکم دادگاه فدرال، ممکن است CZ با حکم 18 ماه حبس مواجه شود. انتظار می‌رود این دادگاه در ماه فوریه 2024 (بهمن ماه سال جاری) برگزار شود.

نگذار دارایی هات از دست بره

در تاریخ 21 نوامبر و به عنوان بخشی از توافق صرافی بایننس با وزارت دادگستری ایالات متحده، آقای ژائو از سمت مدیرعاملی Binance کناره‌گیری نمود و ضمن اعتراف به ارتکاب جرم، با پرداخت 150 میلیون دلار به دولت ایالات متحده موافقت کرد.

همچنین طبق این توافق، صرافی ارز دیجیتال بایننس در ازای پرداخت جریمه تقریباً 4.3 میلیارد دلاری از سایر اتهامات و هزینه‌های احتمالی متعاقب آن، تبرئه شد.

چنانچه علاقه مند به مطالب و اخبار مرتبط با بایننس کوین هستید، توصیه می‌کنیم سری به صفحه پیش بینی قیمت بایننس کوین بزنید.

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *