آیا همچنان زمان خرید بیت کوین است؟

آیا همچنان زمان خرید بیت کوین است؟ | همتاپی

از آنجایی که گاوها توان لازم برای حفظ سطوح بالای قیمت را ندارند، قیمت بیت کوین دوباره کاهش یافت. اما این کاهش قیمت را نمی‌توان به عنوان نشانه‌ای از روند نزولی بازار در نظر گرفت.

با کاهش قیمت بیتکوین، حجم معاملات ۲۴ ساعته بیش از ۱۲ درصد کاهش یافته و به ۲۴ میلیارد دلار رسیده است، به عنوان یک قاعده کلی، کاهش قیمت همراه با کاهش حجم، نشانه یک روند نزولی ضعیف است. به عبارت دیگر این شرایط نشان دهنده این است که فعالان بازار علاقه‌‌ای به تشدید فروش ندارند.

در حال حاضر خریداران سطح ۲۲ هزار دلار را به خوبی حمایت می‌کنند.

شکل گیری کندل استیک (نمودار شمعی) نشان دهنده احتمال تثبیت قیمت است و فرصت خرید بیت کوین در قیمت‌های پایین همچنان برای سرمایه گذاران وجود دارد.

هم اکنون جفت معاملاتی بیت کوین به دلار آمریکا (BTC/USD) با کاهش 1.78 درصدی به ۲۲,۳۷۶ دلار رسیده است.

قیمت بیت کوین در حال نوسان‌های پی در پی است

نمودار روزانه قیمت بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

در بازه زمانی روزانه، پس از یک شکست صعودی، قیمت بیت کوین نزدیک به سطح حیاتی و مهم قیمتی ۲۴,۲۷۰ دلار که برابر سطح میانگین متحرک ۵۰ روزه است، تغییر روند داده و برگشته است.

علاوه بر آن، تشکیل چندین کندل دوجی (Doji) که دارای نقاط باز و بسته شدن یکسان قیمتی است، نشان دهنده عدم تصمیم گیری قطعی در بین سرمایه گذاران است. برای چهارمین بار پیاپی قیمت در محدوده ۲۲,۳۰۰ دلار تا ۲۴,۳۰۰ دلار تثبیت شده است.

اگر کندل بعدی روزانه بالای ۲۳ هزار دلار بسته شود، گاوها بار دیگر کنترل را بدست خواهند گرفت، با این حال، برای حفظ و ادامه روند صعودی، به تقاضای بالا و خریداران بیشتری نیاز است و یک خرید گسترده می‌تواند قیمت را تا مرز ۲۶ هزار دلار افزایش دهد.

نمودار ساعتی قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار ساعتی قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

در نمودار ساعتی، شکست خط روند پایینی کانال صعودی توسط بیتکوین نشان دهنده یک اصلاح قیمت است. علاوه بر این، در سطوح بالاتر قیمتی نیز الگوی کاهش حجم معاملات و قیمت در حال شکل گیری است، که در نتیجه وقوع این شرایط، با مقاومت خرس‌ها سود خریداران در بازه‌های زمانی پایین‌تر محدود خواهد شد.

مطالب مرتبط: تسلا ۷۵ درصد از ذخایر بیت کوین خود را فروخت

با این حال، اگر قیمت به پایین‌ترین حد روزانه خود برسد، احتمال سقوط قیمت بیت کوین تا سطح ۲۱,۸۰۰ دلار نیز وجود دارد.

نتیجه‌گیری

بیت کوین همچنان با روند تثبیت قیمت، برگشت نزولی قیمت را تا حدی کنترل می‌کند. با این حال، به معامله‌گران توصیه می‌شود برای بهره گیری از فرصت سرمایه‌گذاری در قیمت‌های پایین‌تر، نقطه ورود خود را نزدیک به سطوح پایین محدوده تثبیت قیمت انتخاب نمایند.

در زمان انتشار مقاله، طبق گزارشِ کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، بیتکوین با قیمت 22,629 دلار خرید و فروش می‌شود که طی 24 ساعت گذشته، به میزان 0.86 درصد کاهش یافته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *