بلک راک چقدر بیت کوین در etf خود نگه می‌دارد؟

چکیده مطلب:

بلک راک تعداد 11,439 بیت کوین به ارزش بیش از 497 میلیون دلار را برای مدیریت صندوق اسپات بیت کوین خود در اختیار دارد. در واقع می‌توان گفت که شرکت مدیریت دارایی iShares Bitcoin Trust بدون شک بیشترین بهره را از افتتاحیه صندوق‌های etf بیت کوین برده است. با این حال با وجود تبلیغات و هیجانات ایجاد شده پیرامون این موضوع، احتمالاً این تعداد در روز‌های آینده همچنان افزایش پیدا خواهد کرد.

بلک راک چه مقدار بیت کوین در etf خود دارد؟

بالاخره و پس از ماه‌ها چالش و گمانه‌زنی‌های مختلف در مورد تایید یا عدم تایید صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF)، 11 مورد از درخواست‌های ارائه شده، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مورد تایید قرار گرفت. در اولین روز معاملاتی این 11 ETF، حجم معاملات از 4.5 میلیارد دلار عبور کرد که یک موفقیت بزرگ برای آن‌ها به شمار می‌رود.

با این حال، آیا می‌دانید بزرگ‌ترین ETF بیت کوین، در واقع چه تعداد از این ارز دیجیتال را در اختیار دارد؟ در ادامه توضیحاتی را در مورد تعداد بیت کوین تحت اختیار بزرگترین صندوق ETF اسپات بیت کوین، یعنی BlackRock ارائه خواهیم داد.

این شرکت مدیریت سرمایه، صبح روز پنجشنبه معاملات یکی از ETF های اسپات بیت کوین را آغاز نمود. با تایید این ETF ها، یک دهه مخالفت SEC با راه‌اندازی این نوع صندوق‌های مبتنی بر بیت کوین به پایان رسید.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

میزان دارایی صندوق ETF بیت کوین بلک راک

بسیاری از کاربران دنیای ارز های دیجیتال، ماه‌های پایانی سال 2023 را با اشتیاق و اضطراب فرارسیدن اتفاقاتی تاریخی، مانند تایید اولین صندوق ETF اسپات بیت کوین سپری کردند. در واقع در آن زمان تمام نشانه‌ها حاکی از احتمال تایید اولین ETF اسپات در تاریخ ایالات متحده بود. با این حال و تنها با گذشت 10 روز از سال جدید، SEC اقدام به تایید تعداد زیادی از این درخواست‌ها نمود و بدین ترتیب امکان ورود این ابزار سرمایه گذاری به چرخه بازار فراهم شد.

تایید این صندوق‌ها عصر روز چهارشنبه اعلام شد، اما جالب اینجاست که تمام این یازده شرکت آماده شروع معاملات در صبح روز پنجشنبه بودند. یکی از این موارد، شرکت بلک راک، بزرگترین شرکت مدیریت سرمایه جهان بود. صندوق بیت کوین این شرکت تحت عنوان iShare Bitcoin Trust در بورس NASDAQ لیست شده است و انتظار می‌رفت که بهترین عملکرد در میان تمام ETF های تایید شده را به خود اختصاص دهد.

پس از گذشت تنها کمی بیشتر از دو روز از معاملات این محصول سرمایه گذاری جدید، اکنون بلک راک تعداد 11,439 بیت کوین به ارزش بیش از 497 میلیون دلار را برای مدیریت صندوق اسپات بیت کوین خود در اختیار دارد. در واقع می‌توان گفت که شرکت مدیریت دارایی iShares Bitcoin Trust بدون شک افتتاحیه فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته است. با این حال با وجود تبلیغات و هیجانات ایجاد شده پیرامون این موضوع، احتمالاً این تعداد در روز‌های آینده همچنان افزایش پیدا خواهد کرد.

لری فینک (Larry Fink) مدیرعامل بلک راک همچنان یکی از حامیان اصلی این دارایی دیجیتال بوده و به رشد و صعود ارزش آن امیدوار است. او همچنین طی مصاحبه‌ای با شبکه CNBC اعلام کرد که بیت کوین را از لحاظ قابلیت حفظ ارزش سرمایه کاربران، به دارایی با ارزشی مانند طلا تشبیه می‌کند.

پشت دست بیت کوین بازی کردن

لازم به ذکر است که براساس گفته‌های لری فینک، شرکت بلک راک به دنبال گسترش حضور خود در این صنعت است. او به طور خاص به احتمال راه‌اندازی یک ETF اسپات اتریوم در آینده اشاره کرد. در حال حاضر، توسعه و راه اندازی ETF بیت کوین تقریباً برای تمام این 11 شرکت بازخورد و تاثیرات مثبتی داشته است.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *