گسترش استخر نقدینگی سوشی سواپ بر روی ۱۳ شبکه

گسترش نقدینگی استخرهای سوشی و یونی سواپ | همتاپی

صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ (SushiSwap) در یک اطلاعیه جدید از راه اندازی استخر نقدینگی تمرکز یافته خود بر روی 13 شبکه خبر داده است.

استخر نقدینگی تمرکز یافته سوشی سواپ

این فرایند، بزرگترین رویداد راه اندازی استخر‌های نقدینگی تمرکز یافته یا V3 است و سوشی سواپ اولین صرافی غیرمتمرکزی است که از این تعداد استخر نقدینگی پشتیبانی خواهد کرد.

برای خرید و فروش سوشی سواپ در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم سوشی سواپ بخرم

نسخه سوم استخر‌های نقدینگی سوشی سواپ از چند مزیت نسبت به استخر‌های نقدینگی سنتی برخوردار هستند. متمرکز شدن نقدینگی در محدوده قیمتی کمتر حول قیمت فعلی بازار، پتانسیل ضرر و زیان غیر قابل کنترل را کاهش می‌دهد و به تامین کنندگان نقدینگی (LPs) اجازه می‌دهد تا نقدینگی را در محدوده‌ای محدود و فشرده عرضه کنند و در نتیجه باعث افزایش بهره‌وری و کارایی سرمایه شوند.

گسترش نقدینگی تمرکز یافته،

بهره وری سرمایه، در هر کجا.

ما استخر نقدینگی تمرکز یافته سوشی سواپ را در 13 شبکه راه اندازی نموده ایم و این فرایند همچنان ادامه دارد این رویداد، بزرگترین فرایند پشتیبانی و اجرای استخر‌های نقدینگی تمرکز یافته است.

استخرهای نقدینگی تمرکز یافته برای بهینه سازی تجربه معاملاتی معامله گران و ارائه دهندگان نقدینگی (LP) طراحی شده‌اند. این موضوع باعث کاهش اختلاف بین قیمت سفارشات خرید و فروش شده و ضمن کاهش میزان از دست دادن سرمایه معامله گران، باعث افزایش کارایی سرمایه LPها می‌شود.

سوشی سواپ همچنین با ایجاد تغییراتی در رابط کاربری خود، امکان فعالیت و تعامل روان‌تر و آسان‌تر با این پلتفرم را فراهم کرده است. به اعتقاد آن‌ها، این تغییرات باعث دسترسی راحت‌تر کاربران به سفارشاتشان و مدیریت بهتر معاملات می‌شود.

علاوه بر این، استخر‌های نسخه 3 شامل یک قرارداد پردازش جدید در سیستم جهت‌دهی سفارشات هوشمند داخلی سوشی سواپ است که منجر به یکپارچه شدن تمام استخرهای نقدینگی در سراسر این صرافی می‌شود. این ویژگی باعث امکان تعامل استخر‌ها با یکدیگر شده و یک اکوسیستم از استخر‌های نقدینگی بزرگ را برای انجام معاملات فراهم می‌کند.

چشم انداز استخرهای نقدینگی

راه اندازی استخرهای v3 در 13 شبکه اولین گام در راستای افزایش پذیرش نقدینگی تمرکز یافته است. سوشی سواپ در نظر دارد طی چند هفته آینده و در دو مرحله، پشتیبانی گسترده خود از نقدینگی تمرکز یافته را به 30 شبکه برساند.

راه اندازی این ویژگی در 13 شبکه بخشی از مرحله اول این فرایند بوده است و بزودی شبکه‌های بیشتر به آن اضافه می‌شوند تا در نهایت تعداد زنجیره‌های مورد پشتیبانی سوشی سواپ به 30 برسد. علاوه بر این، سوشی سواپ به زودی از ویژگی رول آپ دانش صفر در کل صرافی غیرمتمرکز (DEX) خود استفاده خواهد کرد.

در مرحله دوم، سوشی سواپ از یک پاداش منحصر به فرد برای کارآمدترین LP ها رونمایی خواهد کرد. در این رویداد، تامین کنندگان نقدینگی واجد دریافت SUSHI به عنوان پاداش تامین نقدینگی خواهند بود. برنامه ارائه پاداش بر روی شبکه‌ اتریوم، آربیتروم، آپتیمیزم و پالیگان اجرا می‌شود و در ادامه سایر زنجیره‌ها نیز به این طرح اضافه می‌شوند.

پس از راه اندازی استخر‌های V3 توسط سوشی سواپ، بسیاری در پی پاسخ این پرسش هستند که آیا سایر صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) نیز چنین اقدامی را انجام خواهند داد یا خیر. مزایای استخر‌های تمرکز یافته مسئله‌ای واضح و مشخص است و به دلیل پوشش و حمایت گسترده سوشی سواپ از این ویژگی، این صرافی گوی رقابت را از سایر رقبا می‌رباید.

البته علی رغم این رویداد، قیمت سوشی (SUSHI) همچنان در حال کاهش است. سوشی نام توکن بومی این صرافی است که حدود 20 درصد پایین‌تر از سقف ماه آوریل خرید و فروش می‌شود.

با افزایش گسترش استخر‌های نقدینگی تمرکز یافته، نگاه‌ها به واکنش و موضع سایر صرافی‌ها خواهد بود و اینکه آیا سایر DEX ها نیز مایل به اجرای فورک کد UniSwap3 خواهند بود یا خیر. لازم به ذکر است که مجوز فعالیت UniSwap V3 در اوایل ماه آوریل (اواسط فروردین 1402) منقضی شده است.

تحلیل یونی سواپ | همتاپی

صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ (PancakeSwap)، صرافی بسیار محبوبی که بر روی زنجیره BNB فعالیت می‌کند، اولین صرافی بود که با فورک UniSwap 3 اقدام به راه اندازی PancakeSwap 3 در ماه آوریل نمود.

مطالب مرتبط

منبع: blockchair.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *