تست مجدد ۱,۶۰۰ دلار توسط اتریوم با وجود نوسانات اندک؛ آیا این یک تله گاوی است؟

تست مجدد 1,600 دلار توسط اتریوم با وجود نوسانات کم؛ آیا یک تله گاوی است؟ | همتاپی

امروز قیمت اتریوم مجدد سطح 1,600 دلار را تست نمود، اما با توجه به کندل دوجی شکل گرفته، به نظر می‌رسد که این حرکت در جلب توجه سرمایه گذاران برای خرید اتریوم ناموفق بوده است. بازار همچنان سردرگم بوده و بر سر دو راهی شروع یک حرکت صعودی یا بازگشت رو به پایین از این نقطه قرار دارد.

از تاریخ 20 ژوئیه (29 تیرماه)، محدوده 1,590 تا 1,600 دلار همواره محدوده‌ای مهم و حیاتی برای معامله گران بوده است. پس از عبور قیمت از این محدوده، اتریوم توانست تا سطوح بالاتر یعنی قیمت 2,031 پیشروی نماید، اما بلافاصله طی یک ریزش سریع، قیمت اتریوم تا سطح 1,420 دلار پایین کشیده شد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

تا زمانی که قیمت بالای 1,550 دلار باقی بماند، کنترل در اختیار گاوها خواهد بود. با این حال، شکل گیری یک الگوی ستاره عصرگاهی در نمودار روزانه، میتواند تاییدی بر ادامه دار بودن ریزش قیمت اتریوم باشد.

همه چیز بر خلاف خواسته سرمایه گذاران اتریوم است

نمودار هفتگی قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار هفتگی قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

در نمودار هفتگی قیمت اتریوم، شاهد ریزش قیمت توسط یک کندل انگالف یا پوشای نزولی (Engulfing pattern) هستیم. در صورت شکل گیری این نوع کندل در سقف یک روند صعودی، می‌توان از آن به عنوان یک سیگنال نزولی معتبر یاد کرد. شکل گیری این الگو به این صورت است که، در بالاترین نقطه یک روند صعودی، یک کندل قرمز رنگ بزرگ و یکدست با سایه‌های بسیار کوتاه یا حتی بدون سایه (shadow)، کندل سبز رنگ قبلی را بطور کامل در برمی‌گیرد.

از آنجایی که این الگو، می‌تواند نشانگر یک روند نزولی شدید باشد، در نظر گرفتن حد سود اولیه و در عین حال آمادگی برای ادامه روند نزولی از اهمیت بالایی برخوردار است. حد ضرر را با در نظر گرفتن شرایط فعال نموده و یا با رصد نمودار، فاصله حد ضرر خود را به نسبت سود به دست آمده، تغییر دهید.

در حال حاضر قیمت اتریوم، تلاقی میانگین متحرک نمایی 20 روزه و سطح فیبوناچی 38.6 درصد را به عنوان مقاومت پیش رو دارد.

نمودار روزانه قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

در نمودار روزانه میبینیم که پس از تکمیل الگوی سر و شانه، قیمت اتریوم با حجم بالا، از خط گردن عبور کرده است. حمایت یاد شده، یعنی محدوده‌ی 1,608 تا 1,575 دلار، در کنار سطح 61.8% فیبوناچی، اکنون تبدیل به مقاومتی جدی بر سر راه اتریوم شده است. در صورت تثبیت قیمت زبر این محدوده، ممکن است شاهد حرکت قیمت اتریوم به سمت 1,400 دلار باشیم.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در وضعیت فعلی، پایین‌تر از عدد 50 سیر می‌کند. حرکت این شاخص، پایین تر از عدد 50، به معنی بیشتر بودن ضررها نسبت به سود می‌باشد. در اندیکاتور یا شاخص مکدی (MACD) نیز می‌بینیم که خط MACD با عبور از خط سیگنال این شاخص رو به پایین و قرار گیری زیر عدد صفر، یک سیگنال نزولی را صادر کرده است. نزدیک‌ترین حمایت و مقاومت در این نمودار، به ترتیب 1,480 دلار و 1,600 دلار هستند و احتمال شکسته شدن حمایت یاد شده بیشتر از مقاومت است. در این وضعیت، انجام معامله فروش پس از هر بار بالا رفتن قیمت، بهترین استراتژی است.

مطالب مرتبط: تحلیل قیمت اتریوم: کف بعدی قیمت اتر کدام سطح است؟

از سوی دیگر اما شکل گیری یک کندل روزانه بالای 1,600 دلار، می‌تواند چشم انداز نزولی را از بین برده و گاوها را امیدوار به رسیدن به قیمت 1,700 دلار نماید.

در نهایت باید گفت که وضعیت اتریوم در تمام تایم فریم‌ها (Time Frame) یا محدوده‌های زمانی، روند نزولی را نشان می‌دهد و با بسته شدن یک کندل یک ساعته زیر سطح قیمت 1,480 می‌توانیم معامله در جهت فروش اتریوم را در نظر داشته باشیم.

در لحظه بارگذاری این مقاله، قیمت اتر به دلار با افزایش 1.12 درصدی نسبت به دیروز در حوالی 1,575 دلار در نوسان است. 

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *