شکایت از رونالدو، به خاطر بایننس

شکایت از رونالدو به خاطر بایننس

کریستیانو رونالدو، فوتبالیست مطرح پرتغالی، یکی از چهره‌های شناخته شده‌ایست که در پروژه‌های تبلیغاتی با صرافی بایننس همکاری کرده‌است. در یکی از این همکاری‌ها، رونالدو با انتشار مجموعه NFT خود در صرافی بایننس، به نوعی باعث تشویق مخاطبین به سرمایه‌گذاری بر روی اوراق بهادار ثبت نشده از طریق این صرافی شده است.

این فوتبالیست حرفه‌ای با شکایت گروهی از کاربران این صرافی مواجه شده است که ادعا می‌کنند که به واسطه تبلیغات او برای صرافی بایننس، متحمل ضرر شده‌اند. بدین ترتیب رونالدو هم مانند صرافی بایننس درگیر پرونده‌های حقوقی خواهند بود.

براساس پرونده‌ای که در تاریخ 27 نوامبر (6 آذر) در دادگاه ایالتی فلوریدا به ثبت رسیده‌است، کریستیانو رونالدو به تبلیغات، مشارکت و حضور آگانه در برنامه‌های ارائه و فروش اوراق بهادار ثبت نشده صرافی بایننس متهم شده است.

بایننس در اواسط سال 2022 شراکت چند ساله‌ای را با رونالدو آغاز نمود تا بدین وسیله مجموعه توکن‌های غیرمثلی یا NFT خود را تبلیغ کند. حداقل سه مجموعه از این NFT ها مرتبط با این ستاره فوتبال هستند.

در متن این شکایت آمده است که کاربرانی که برای خرید NFT های رونالدو ثبت نام کرده بودند، احتمالاً از صرافی بایننس برای برای مقاصد دیگری مانند سرمایه گذاری بر روی اوراق بهادار ثبت نشده، از جمله توکن BNB این صرافی و پروژه‌های درآمدزایی آن استفاده می‌کردند:

رونالدو با انجام این تبلیغات، میلیون‌ها طرفدار و مخاطب خود را تشویق به سرمایه‌گذاری در پلتفرم بایننس نموده، و به بایننس در جذب سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ثبت نشده کمک کرده است.

هچنین در این شکایت آمده است که نفوذ و تاثیر گسترده رونالدو با برخورداری از 850 میلیون دنبال کننده در تمام شبکه های اجتماعی، مسئله‌ای کلیدی در محبوبیت رو به رشد صرافی بایننس بود. همچنین ادعا شده است که فروش NFT های او در رشد و گسترش نام این صرافی بسیار موفق بوده است، بطوری که طی یک هفته پس از فروش اولیه، جستجوی نام Binance افزایش 500 درصدی را تجربه کرده است.

همکاری جدید با بایننس.

حساب کاربری رونالدو در X – 28 نوامبر (7 آذر)

بر اساس ادعا‌های مطرح شده، با توجه به « تجربه رونالدو در سرمایه‌گذاری و  هچنین برخورداری از منابع گسترده برای در اختیار گرفتن مشاوران خارجی»، رونالدو «درباره فروش اوراق بهادار دیجیتال ثبت نشده بایننس» مطلع بوده و یا باید اطلاعات کسب می‌کرده است.

نگذار دارایی هات از دست بره

در بخش دیگری از این شکایت، به دستورالعمل کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در رابطه با هشدار به افراد مشهور مبنی بر لزوم افشای پرداخت‌های دریافتی برای تبلیغات ارزهای دیجیتال، و ادعای عدم رعایت این مسئله توسط رونالدو اشاره شده است.

شاکیان گروهی این دعوی، مایکل سایزمور، مایکی ونگدارا و گوردون لوئیس هستند که به دنبال جبران خسارت و دریافت هزینه دادرسی این پرونده هستند.

لازم به ذکر است که همزمان، صرافی بایننس و موسس آن آقای چانگ پنگ ژائو (CZ) با مشکلات قانونی خود دست و پنجه نرم می‌کنند. آنها در مواجهه با اتهام نقض قوانین مبارزه با پولشویی و اداره کسب و کار مالی و انتقال پول بدون مجوز، به جرم خود اعتراف نموده و مبلغ 4.3 میلیارد دلار را به دولت ایالات متحده پرداخت کردند. (برای اطلاعات بیشتر در این مورد به این لینک مراجعه کنید)

ژائو ضمن کناره‌گیری از مدیریت صرافی بایننس، با خطر دریافت حکم 18 ماه زندان مواجه است. بایننس نیز با نظارت و بازرسی پنج ساله توسط وزارت دادگستری و وزارت خزانه داری موافقت کرده است.

علاوه بر این، SEC نیز از Binance شکایت کرده است و ادعا می کند که این صرافی علاوه بر اتهامات دیگر، متهم به فروش اوراق بهادار ثبت نشده و طبق گزارش‌ها، احتمالاً سوء استفاده از وجوه متعلق به مشتریان است.

اگر مایل به پیگیری اخبار بایننس و ارز دیجیتال آن یعنی بایننس کوین هستید، توصیه می‌کنیم از صفحه آینده بایننس کوین بازدید کنید.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *